موقعیت شما در سایت:

ظاهر در ازدواج چقدر مهمه؟

ظاهر در ازدواج چقدر مهمه؟

0 نظر

0 لایک

7610 بازدید

تاریخ انتشار: 1402/09/29

توضیحات

جذابیت ظاهری می‌تواند تأثیر مثبتی بر روابط بین فردی داشته باشد، اما عوامل دیگری مانند شخصیت، اخلاق، علایق و ارزش‌های مشترک نیز در موفقیت یک زندگی مشترک نقش مهمی ایفا می‌کنند. به این مقاله مراجعه کنید تا اطلاعات بیشتری در مورد اهمیت ظاهر در ازدواج کسب کنید.

اهمیت ظاهر در ازدواج ممکنه ما توی زندگیمون با کسی آشنا بشیم که از نظر موقعیت، اخلاق، خانواده و اجتماع جایگاه خیلی خوبی داشته باشه اما در مورد ظاهر و قیافه اون آدم مطمئن نباشیم و شک داشته باشیم که دقیقاً همون آدمیه که من می‌خوام یا نه؟! سؤال مهم دیگه اینه که آیا روابطی که صرفاً و فقط بر اساس ظاهره می‌تونه روابط پایداری باشه؟ جذابیت فیزیکی توی زندگی چقدر ضروریه؟ برای یک ازدواج موفق ظاهر مهمتره یا شخصیت طرف؟ با من همراه باشین چون قراره در مورد این صحبت کنیم که اهمیت ظاهر توی ازدواج چقدره؟! طبق بررسی‌هایی که تا حالا انجام شده یه سری شواهد نشون میده که علاقه جنسی شوهر، شادی توی رابطه جنسی و به میزان کمتری عدم وفاداری و عدم تعهد شوهر تحت‌تأثیر ظاهر قرار می‌گیره.


دلیل این واکنش متفاوت زن و شوهر به پیرشدن همدیگه چیه؟

احتمالاً شما هم نظرات عامیانه رو در مورد اهمیت ظاهر به‌خصوص در مورد آقایون توی ازدواج شنیدید جمله‌هایی مثل خوب زیبایی برای مردا نیست که مرد باید زشت و پول‌دار باشه، مرد خوشگل واسه دیگرانه واسه زن خودش نیست و... هیچ کدوم این حرفا پایه و اساس علمی و تجربی نداره و ما خانم‌ها هم خیلی به چهره آقایون توجه می‌کنیم و برامون مهمه که با کسی ازدواج کنیم که ظاهرش به دلمون بشینه. همونطور که گفتیم ظاهر نقش خیلی مهمی توی ازدواج داره اینکه چه چیزی اولین‌بار باعث میشه که شما جذب یه نفر بشین طبیعتاً ظاهرشه دیگه، چون همون اول هیچ‌کس نمیاد مهربونی یا شوخ‌طبعی یا جذابیت درونی خودش رو به شما نشون بده و در اولین برخورد چیزی که به چشم میاد ظاهره و ما جذب ظاهر افراد میشیم. البته زیبایی و جذابیت ظاهر از نظر هر فرهنگی می‌تونه با فرهنگ دیگه متفاوت باشه اما یه سری معیارها مثل قد بلند، چشم درشت، رنگ پوست روشن، هیکل خوب متناسب همه این‌ها جز مواردی که توی اکثر فرهنگ‌ها جز جذابیت ظاهری برای افراد به حساب میاد.
طبق مطالعه‌ای که انجام شده، مشخص شده که محیط و تجربیات ما تفسیر ما را از زیبایی شکل میده یعنی اونچه که ما از زیبا می‌بینیم می‌تونه تحت‌تأثیر آموزش‌ها یا رسانه‌ها و همسن و سال ما باشه و همین نشون میده که زیبایی یک موضوع ذهنیه یعنی چیزی که از نظر من زیباست ممکنه از نظر دوست من زشت باشه یا زیبا نباشه. پس ظاهر توی ازدواج خیلی مهمه و فراتر از داشتن یه چهره یا خوش‌پوشی و لباس‌های مارک و برند پوشیدنه. ولی تقریباً بیشتر مردم این موضوع زیبایی ظاهری رو طوری برای خودشون تفسیر می‌کنن که شامل یه سری ویژگی‌هایی از نظر فیزیکی باشه مثل خوش‌پوش بودن، به خود رسیدن، خوش‌چهره بودن و... تقریباً اکثر بزرگ‌ترهای ما معتقدند که وقتی یه نفر کار داره معتاد نیست و شغل خوبی داره و خانواده خوبی داره نباید به ظاهرش خیلی اهمیت بدیم و گزینه مناسبی برای ازدواج هست. چون معتقدند که زیبایی فقط اول ازدواج مهمه و بعدش به‌مرور عادی میشه بنابراین توقع دارند که وقتی خواستگار خوب یا دختر خوبی با این شرایط بهشون معرفی میشه برای ازدواج ولی قیافه خوبی نداره رو بپذیرن و باهاش ازدواج کنند. واقعیت اینه که ما به چهره همسر خودمون عادت می‌کنیم اما اگر چهره‌اش غیرجذاب باشه و زیبا نباشه احتمالاً به به‌مرور نسبت بهش سرد میشیم و از اون رابطه زده میشیم.


تاثیر ظاهر در ازدواج


زیبایی نه‌تنها عادی نمیشه بلکه خیلی هم مهمه

گفتیم که زیبایی یک موضوع ذهنی و سلیقه‌ای و برداشت هر کسی نسبت به چهره یک نفر می‌تونه متفاوت باشه، این تفاوت توی سلیقه‌ها باعث میشه که دوستان یا خانواده ما مرجع و معیار خوبی برای اینکه چهره همسر ما را تأیید کنند یا رد کنند نباشند چون در نهایت این ما هستیم که قراره با اون آدم زندگی بکنیم و هر روز کنار اون آدم باشیم. چیزی که مهمه اینه که ما بتونیم کسی رو انتخاب کنیم که برای خودمون جذاب باشه نه برای دیگران جذاب باشه، چون اینطوری احتمال موفقیت رابطه ما خیلی بیشتر میشه.


بلوغ فکری و ظاهر در ازدواج

بلوغ فکری و داشتن استقلال برای افراد توی ازدواج نقش خیلی مهمی داره. اگه ما شخصیت مستقل نداشته باشیم ممکنه با نظرات و معیارهای دیگران ازدواج کنیم ولی بعد از مدتی به‌خاطر همین موضوع نسبت به ظاهر همسرمون ناراحت بشیم ازش دلسرد بشیم یا رابطمون خراب بشه. قدرت تحمل اینکه دیگران در مورد ظاهر همسر شما نظر بدن، یکی از مواردیه که باید خیلی بهش دقت کنید. چون شما باید بتونید از انتخابتون دفاع کنید و تحت‌تأثیر نظرات دیگران به درست بودن انتخابتون شک نکنید‌.


برای ازدواج ملاک هارو در نظر بگیریم یا ظاهرو

جذابیت چهره و ظاهر مهمه اما بقیه ملاکاتونم باید در نظر بگیرید تن صدا لحن صحبت‌کردن نوع صحبت‌کردن تمیز بودن لباس پوشیدن بوی خوب و بقیه ویژگی‌های ظاهری رو باید بهش توجه کنید اما اینو در نظر داشته باشید که ظاهر جذاب هیچ وقت نمی‌تونه شخصیت زشت یک نفر رو بپوشونه. بنابراین هیچ وقت ملاک‌هاتون رو فدای قیافه جذاب و ظاهر زیبای یه نفر نکنید. چون اگه اون آدم با شخصیتش و ویژگی‌های اخلاقی و رفتاریش نتونه شما رو به خودش جذب بکنه و برای شما دلنشین نباشه، ظاهرش به‌تنهایی نمی‌تونه تضمینی برای پایداری رابطه شما باشه. وقتی شما برای مشاوره ازدواج مراجعه می‌کنید معمولاً جذابیت ظاهری دو نفر برای همدیگه و تناسبات اولیه مثل سن خانواده فرهنگ موقعیت و ارزش‌ها بررسی میشه. چون همه این‌ها برای موفقیت یک ازدواج نقش دارند و نمیشه نادیده‌شون گرفت هیچ‌کس حاضر نیست با یه آدم خوش‌اخلاق پول‌دار با موقعیت اجتماعی بالا که هیچ جذابیت ظاهری براش نداره رابطه جنسی داشته باشه. چرا رابطه جنسی رو مثال زدم به‌خاطر اینکه رابطه جنسی یه نیاز غریزیه و هر چند هم که با عشق تقویت میشه اما باز هم یک نیاز فیزیولوژیکه و ما برای اینکه بتونیم همچین رابطه صمیمانه‌ای رو با کسی داشته باشیم نیاز داریم که اون آدم برای ما ترکیبی از جذابیت ظاهری جذابیت رفتاری و شخصیت باشه که نسبت بهش علاقه داریم.


مرد باید خوشگل‌تر باشه یا زن؟

احتمالاً تا حالا شنیدین که میگن برای زندگی موفق زن باید از نظر ظاهری بهتر از مرد باشه این موضوع خیلی هم بی‌راه نیست. تحقیقاتی که انجام شده نشون داده که توی ازدواج‌هایی که زن چهره زیباتری از مرد داره رضایت زناشویی برای هر دوتاشون بیشتره شاید به‌خاطر اینکه مرد از انتخاب خودش خیلی راضی بوده بنابراین تلاش کرده که رضایت اون زن رو در سطح خوبی نگه داره و در نتیجه هم زن راضیه و هم مرد چون توجه و محبت بیشتری از طرف همدیگه دریافت می‌کنند. البته این به معنی این نیست که بی‌کفایتی بعضی از شوهرها با خوش‌قیافه بودنشون بی‌اهمیت باشه، ولی می‌تونه یه تلنگری باشه برای افرادی که خیلی زیاد در مورد قیافه همسرشون حساسیت دارند‌.


اهمیت ظاهر در ازدواج


چه جوری زیبایی یک نفرو بسنجیم

برای اینکه بتونیم میزان جذابیت یه نفر رو برای ازدواج بسنجیم حداقل باید چند جلسه شناخت داشته باشیم و رفت‌وآمد داشته باشیم. چون غیر ممکنه توی یک جلسه بتونیم همچین تصمیمی رو به صورت درست بگیم در واقع توی حتی بهترین موارد رابطه و خواستگاری هم ممکنه توی جلسه اول اصلاً علاقه‌ای به وجود نیاد به‌خاطر همین برای اطمینان بیشتر می‌تونید به خودتون و طرف مقابلتون فرصت بدید که حداقل ۵ بار با همدیگه ملاقات داشته باشیم و بعد در مورد اون رابطه و اون آدم تصمیم بگیریم. چرا این حرفو می‌زنم چون ممکنه توی اولین دیداری که با اون آدم داریم چهره موردنظر یا مورد علاقمون رو ندیده باشیم ولی نباید عجله کنیم و با یه برخورد در مورد ظاهر اون آدم تصمیم بگیریم. کاری که ما می‌تونیم بکنیم اینه که به ویژگی‌های ظاهری اون آدم توی قرار اول از یک تا ۱۰۰ نمره بدیم منظور ویژگی‌هایی مثل چهره، اندام، صدا، ژست، نوع حرف‌زدن و رفتارهای اون آدم با شماست. لطفاً تو این مورد کاملاً با خودتون صادق باشید و به کسی تخفیف ندید یا نمره رو ارفاق نکنید. چرا این حرفو می‌زنم؟ چون معمولاً بعد از گذشت زمان و شناخت بیشتری که افراد از همدیگه به دست میارن، نظرشون نسبت به ظاهر همدیگه هم تغییر می‌کنه.
اگه شما چند جلسه با خواستگار یا کسی که به خواستگاریش رفتید رفت‌وآمد کنید حالا زمانش رسیده که مجدداً بیاید به میزان جذابیتش نمره بدید با درنظرگرفتن همون ویژگی‌هایی که گفتیم دوباره از ۱ تا ۱۰۰ بهش نمره بدید اگر نمره‌اش بیشتر شده و پیشرفت داشته خوب می‌تونید به رابطه فرصت بدید تا بیشتر اونو بشناسید و ارزیابی کنید اما اگه کمتر شده و پس رفت داشته، هر چقدرم که بیشتر باهاش معاشرت کنید احتمالاً هیچ وقت به نظر شما یا عدم جذاب و مناسب نخواهد بود. نکته دیگه‌ای که باید در نظر بگیرید اینه که وقتی توی این رفت‌وآمدها دارید اون آدم رو می‌سنجید به این توجه کنید که وقتی ازش جدا می‌شید چه حسی برای دیدن دوباره‌اش دارید؟ دلتون براش تنگ میشه دوست دارید اونو ببینید دوباره یا نه؟! چهره و ظاهر کسی که قراره شما زندگیتون رو کنارش بگذرونید اصلاً مسئله کم اهمیتی نیست و نباید نسبت به این موضوع بی‌توجه بشید هرچند که انتخاب یک نفر صرفاً به‌خاطر ظاهرش اشتباهه چون هیچ وقت ظاهر به‌تنهایی اخلاق بد رو درست نمی‌کنه ولی باید به این موضوع توجه داشته باشید همونطور که گفتیم زیبایی یک موضوع سلیقه‌ایه و باید سعی کنید توی انتخابتون فقط سلیقه خودتون رو در نظر بگیرید اگر چهره‌اش به دلتون میشینه اگر دوستش دارید و براتون جذابه، پس دیگه نظر اطرافیان رو نباید بهش اهمیت بدید.


برای ازدواج ظاهر مهم تره یا اخلاق


برای ازدواج ظاهر مهم تره یا اخلاق

این یه سؤالیه که جواب قطعی براش وجود نداره. اهمیت ظاهر و اخلاق تو ازدواج به عوامل مختلفی بستگی داره، مثل فرهنگ، سن، و ارزش‌های فردی. تو سنین پایین، ظاهر ممکنه اهمیت بیشتری داشته باشه. نوجوانان معمولاً بیشتر دنبال کسی هستن که از نظر ظاهری براشون جذاب باشه. در نهایت، اهمیت ظاهر و اخلاق تو ازدواج به ارزش‌های فردی افراد بستگی داره. بعضیا معتقدن که ظاهر یه عامل کوچیک تو ازدواجه، درحالی‌که بعضیا معتقدن که ظاهر یه عامل مهمه. از نظر روان‌شناسی، جذابیت ظاهری میتونه تأثیر مثبتی روی روابط بین‌فردی داشته باشه. مطالعات نشون داده که افراد جذاب‌تر، بیشتر موردتوجه قرار می‌گیرن، بیشتر مورداعتماد هستن، و بیشتر مورد تحسین قرار می‌گیرن. این امر میتونه به ایجاد روابط قوی‌تر و پایدارتر کمک کنه. بااین‌حال، باید توجه داشت که جذابیت ظاهری یه امر نسبیه و معیارهای زیبایی از فردی به فرد دیگه متفاوته. همچنین، جذابیت ظاهری میتونه با گذشت زمان تغییر کنه. بنابراین، نباید تنها بر اساس ظاهر، همسر خودتون رو انتخاب کنید. از سوی دیگه، اخلاق هم یه عامل مهم تو ازدواجه.
اخلاق میتونه روی نحوه تعامل افراد با یکدیگر، نحوه حل مشکلات، و نحوه برخورد با چالش‌های زندگی تأثیر بذاره. افراد بااخلاق خوب معمولاً افرادی هستن که قابل‌اعتماد، مهربون، و دلسوز هستن. آنها همچنین افرادی هستن که به ارزش‌های مشترکی مثل صداقت، احترام، و عدالت پایبند هستن. افراد بااخلاق خوب میتونن روابط قوی و پایدارتری ایجاد کنن. آنها همچنین میتونن به ایجاد یه محیط خانوادگی سالم و حمایتی کمک کنن. بنابراین، میشه گفت که هر دو ظاهر و اخلاق تو ازدواج مهم هستن. ظاهر میتونه تأثیر مثبتی روی روابط بین‌فردی داشته باشه، اما اخلاق میتونه تأثیر پایدارتری روی موفقیت یه زندگی مشترک داشته باشه. تو انتخاب همسر، باید به هر دو عامل ظاهر و اخلاق توجه کنید. ظاهر میتونه عاملی باشه که باعث جلب‌توجه شما به یه فرد بشه، اما اخلاق میتونه عاملی باشه که باعث بشه شما تو طول زندگی با اون احساس خوشبختی کنید. اما به زبان ساده‌تر، میشه گفت که ظاهر میتونه باعث بشه شما به یه فرد جذب بشید، اما اخلاق میتونه باعث بشه شما عاشق اون بشید.


نتیجه گیری به زبان پریسا نصری


آنچه باید در مورد اهمیت ظاهر در ازدواج بدانیم

در پایان این مقاله می‌توان گفت که ظاهر در ازدواج دارای اهمیت است، اما نباید تنها معیار انتخاب همسر باشد. عوامل دیگری مانند شخصیت، اخلاق، علایق و ارزش‌های مشترک نیز در موفقیت یک زندگی مشترک نقش مهمی ایفا می‌کنند. از نظر روان‌شناسی، جذابیت ظاهری می‌تواند تأثیر مثبتی بر روابط بین‌فردی داشته باشد. مطالعات نشان داده است که افراد جذاب‌تر، بیشتر موردتوجه قرار می‌گیرند، بیشتر مورداعتماد هستند و بیشتر مورد تحسین قرار می‌گیرند. این امر می‌تواند به ایجاد روابط قوی‌تر و پایدارتر کمک کند. بااین‌حال، باید توجه داشت که جذابیت ظاهری یک امر نسبی است و معیارهای زیبایی از فردی به فرد دیگر متفاوت است. در انتخاب همسر، علاوه بر ظاهر، باید به عوامل دیگری مانند شخصیت، اخلاق، علایق و ارزش‌های مشترک نیز توجه کنید. این عوامل می‌توانند تأثیر بیشتری بر رضایتمندی شما از زندگی مشترک داشته باشند.


سوالات متداول


سؤالات متداول در مورد اهمیت ظاهر در ازدواج

آیا ظاهر در ازدواج مهم است؟

پاسخ: جذابیت ظاهری می‌تواند تأثیر مثبتی بر روابط بین‌فردی داشته باشد. مطالعات نشان داده است که افراد جذاب‌تر، بیشتر موردتوجه قرار می‌گیرند، بیشتر مورداعتماد هستند و بیشتر مورد تحسین قرار می‌گیرند. این امر می‌تواند به ایجاد روابط قوی‌تر و پایدارتر کمک کند.

اهمیت ظاهر در ازدواج چقدر است؟

پاسخ: در برخی از فرهنگ‌ها، ظاهر اهمیت بیشتری در ازدواج دارد. به‌عنوان‌مثال، در فرهنگ‌هایی که به زیبایی اهمیت زیادی می‌دهند، افراد جذاب‌تر شانس بیشتری برای ازدواج دارند.

آیا جذابیت ظاهری می‌تواند با گذشت زمان تغییر کند؟

پاسخ: جذابیت ظاهری تحت‌تأثیر عوامل مختلفی قرار دارد، مانند ژنتیک، تغذیه، سبک زندگی، و مراقبت‌های شخصی.

آیا می‌توان بر اساس ظاهر، همسر مناسب را انتخاب کرد؟

پاسخ: ظاهر می‌تواند تأثیر مثبتی بر روابط بین‌فردی داشته باشد، اما نمی‌تواند تضمین‌کننده موفقیت یک زندگی مشترک باشد. عوامل دیگری مانند شخصیت، اخلاق، علایق و ارزش‌های مشترک نیز در موفقیت یک زندگی مشترک نقش مهمی ایفا می‌کنند.

چگونه می‌توان همسری با ظاهر مطلوب را انتخاب کرد؟

پاسخ: برای انتخاب همسری با ظاهر مطلوب، باید معیارهای زیبایی خود را مشخص کنید و به دنبال فردی باشید که از نظر ظاهری برای شما جذاب باشد، اما درعین‌حال با شما از نظر شخصیتی و اخلاقی نیز تناسب داشته باشد.

ارسال نظر

0دیدگاه

لطفاً پیش از ارسال نظر، خلاصه قوانین زیر را مطالعه کنید:
فارسی بنویسید و از کیبورد فارسی استفاده کنید.
نظراتی که شامل الفاظ رکیک و توهین آمیز و بحث های سیاسی و قومیتی، تبلیغ، لینک باشد منتشر نشده و حذف می شوند.

خبر خوب اینکه در مقالات آموزشی مطالب زندگینامه زنان موفق دنیا، مقالات زندگی سالم و ویدئوهای آموزشی استقلال مالی را برای ازدواج موفق و زندگی سالم خودتان برایتان قرارداده ایم.

دیدن نظرات بیشتر

تعداد کل نظرات: 0 نفر

تعداد سوالات ایجاد شده

0

دیدن همه سوالات

چک لیست های زندگی  جدید

هر روز چک لیست های جدید برای شما آماده و منتشر میکنیم.

تعداد کاربران استفاده کننده

0

دیدن چک لیست ها

راه اندازی سایت و سیستم سازی کسب و کار