موقعیت شما در سایت:

راه های درخواست پول از شوهر

راه های درخواست پول از شوهر

0 نظر

2 لایک

12348 بازدید

تاریخ انتشار: 1402/10/19

توضیحات

درخواست پول از شوهر می‌تواند یک کار چالش‌برانگیز باشد. اما با رعایت چند نکته ساده، می‌توانید این کار را به صورت موثر و بدون ایجاد مشکل انجام دهید. در این مقاله، تکنیک‌های درخواست پول از شوهر را بررسی می‌کنیم.

یه سری از خانم‌ها گله می‌کنن که همسرشون بهشون پول نمیده و هر سری باید خودشون برن از همسرشون بخوان که یه مقداری پول بهشون بده. اونم در حدی که همون خریدی که مد نظرشون هست رو انجام بدن! اینکه هر بار فرد بخواد بره از همسرش درخواست کنه که بهش پول بده اصلاً جلوه خوبی نداره و به‌مرور باعث میشه که آدما از این شرایط اجتناب کنن و بخوان خودشون مستقل بشن و هزینه‌های خودشون رو تأمین کنن. تو این مقاله هدفمون اینه که یه سری روش به شما یاد بدیم تا بهتر بتونید از همسرتون درخواست کنید که بهتون پول بده و حس بدی هم بابت این درخواست نگیرید.


مستقل‌بودن بهتره یا پول گرفتن از شوهر؟

وقتی شما ازدواج می‌کنید، نمی‌تونید به‌صورت کامل مستقل باشید و بگید پول شوهرتون فقط مال خودشه و شما ازش استفاده نمی‌کنید و پول شما هم فقط برای خودتونه و شوهرتون حق نداره که از اون استفاده کنه. اگه قرار باشه از نظر مالی از هم جدا باشین و حساب کتابتون جدا باشه، زندگی مشترکتون هم دیریازود دچار تنش و مشکل میشه. همون‌طور که همه‌مون می‌دونیم تعریف زندگی مشترک یعنی اینکه همه چی مشترکه و نباید چیزی از هم جدا باشه و هر کسی کار خودشو بکنه. اینکه شما هیچ‌وقت از شوهرتون پول نگیرید و همه چیز رو مستقل انجام بدید، و چون خودتون کار می‌کنید، هیچ درخواستی نداشته باشید اصلاً خوب نیست. مستقل‌بودن خوبه به شرطی که یک سری از نیازهاتون رو هم همسرتون برای شما برآورده کنه و بتونید از شرایط و امکاناتتون با همدیگه استفاده کنید. پس حتی اگه شما مستقل هستین و خودتون هم درآمد دارین باید یاد بگیرید که چطور می‌تونید به‌صورت درست و صحیح از همسرتون درخواست کنید که از شما حمایت کنه و به شما کمک کنه یا ازش پول بگیرید، و وقتی که قراره از شوهرتون درخواست کنید بهتون پول بده اذیت نشید.


درخواست پول از همسر


دلیل عدم درخواست پول از همسر

دلایل مختلفی وجود داره برای اینکه ما نمی‌تونیم از همسرمون درخواست کنیم بهمون پول بده، از مهم‌ترین این دلایل:

ترس

یکی از اصلی‌ترین و مهم‌ترین دلایل درخواست نکردن پول از شوهر ترسه، ترس به شکل‌های مختلف می‌تونه باعث این مشکل بشه. یه دسته از افراد به این دلیل از همسرشون درخواست نمی‌کنن بهشون پول بده، چون از خشم و عصبانیت همسرشون می‌ترسن. این افراد معمولاً دوست دارن بدون درگیری مشکل رو حل کنند؛ و از اینکه بخوان دعوا و جروبحث راه بندازن دوری می‌کنن. این نکته رو باید در نظر داشته باشید معمولاً افرادی از درخواست پول از طرف همسرشون عصبانی میشن که خسیسن و کلاً دوست ندارند پولاشونو خرج کنن. یه گروه دیگه از افراد از اینکه دعوا و بحث پیش بیاد می‌ترسند و اغلب مواقع خواسته‌ها و نیازهاشون رو نمیگن و ترجیح میدن سکوت کنند. یا روش دیگه‌ای برای حل مشکل و نیازشون پیدا کنن، چون از دعوا و بحث می‌ترسن. این افراد معمولاً به‌جای اینکه مستقیم درخواستشونو بگن، با اشاره و کنایه میگن که شرایط رو بدتر می‌کنه. یکی دیگه از دلایل و ترس‌هایی که باعث میشه یک زن نتونه از همسرش درخواست پول بکنه ترس از *نه* شنیدنه. همون‌طور که گفتم بعضی از افراد از *نه* شنیدن می‌ترسن یا وقتی کسی بهشون نه بگه و درخواستشون رو رد کنه، عصبانی و ناراحت میشن. البته یکی از دلایل اینکه این افراد از نه شنیدن بدشون میاد، اینه که خودشون رو مستحق این می‌دونن که کسی بهشون نه نگه و هرچی که گفتن با *بله چشم قربان* جواب بگیرن. متأسفانه تعداد زیادی‌شون هم اصلاً شرایط مالی همسرشون رو در نظر نمی‌گیرن.

دوست ندارن غرورشون تخریب بشه

بعضی از افراد احساس می‌کنند با درخواست کردن برای اینکه شوهرشون بهشون کمک کنه نیازشون برطرف بشه یا هر کس دیگه‌ای بخواد بهشون کمک کنه برای خواسته‌هاشون، غرورشون از بین میره و در مقابل اون فرد تحقیر میشن. معمولاً این افراد نیازهاشون رو نمیگن، اما انتظار دارن که دیگران به نیازهاشون ببرند و اونا رو براشون برآورده کنند. وقتی هم درک نمیشن یا کسی براشون کاری انجام نمیده، خیلی عصبانی میشن و حتی گاهی توقعشون نسبت به قبل هم بالاتر میره این افراد معمولاً انتظار دارند دیگران خودشون نیازهای این‌ها رو حدس بزنن یا ذهنشون رو بخونن. البته باید به این موضوع توجه داشته باشیم که وقتی که چندین بار یک نیاز رو یا یک درخواست رو مطرح می‌کنیم و جوابی دریافت نمی‌کنیم و کسی بهمون کمک نمی‌کنه، ممکنه دیگه دلمون نخواد بیانش کنیم و منصرف میشیم یا پشیمون میشیم یا کلاً به شکل دیگه‌ای اون نیاز رو برطرف می‌کنیم.


چطور از شوهرم پول بگیرم؟


چطور از شوهرم پول بگیرم؟

درخواست پول از شوهر، یه مسئله‌ایه که ممکنه برای خیلی از خانم‌ها پیش بیاد. دلایل این مسئله می‌تونه متفاوت باشه، مثلاً خرید یه وسیله ضروری، پرداخت قبض یا شهریه، یا حتی صرفاً برای تفریح و خوشگذرونی. درخواست پول از شوهر می‌تونه یه کار چالش‌برانگیز باشه و بعضی از خانم‌ها ممکنه احساس خجالت یا شرم کنند، یا نگران باشن که این درخواست باعث کاهش احترام شوهرشون بهشون بشه. بااین‌حال، درخواست پول از شوهر کار درستیه، به شرطی که به‌صورت منطقی و محترمانه انجام بشه. توی این بخش از مقاله، به بررسی تکنیک‌های درخواست پول از همسر می‌پردازیم.

مستقل باشید

سعی کنید شاغل باشید و برای خودتون درآمد داشته باشید. به همسرتون باید نشون بدید که می‌تونید مستقل باشید و از پس خودتون بر بیاید و از نظر مالی وابستگی ناسالمی به شوهرتون نداشته باشید. وقتی شما برای خودتون ارزش و احترام قائلین و مستقل هستین، باعث میشه شوهرتونم براتون ارزش و احترام بیشتری قائل بشه و بخواد بیشتر هواتونو داشته باشه؛ هم از نظر مالی و هم از نظر عاطفی و روانی سعی می‌کنه نیازهای شما رو بیشتر از وقتی که فقط یک فرد مصرف‌کننده هستین برآورده کنه.

گاهی شما خرید کنید

اگه شرایط خونه و زندگی‌تون طوریه که همه خرج و مخارج خونه به عهده شوهرتونه، ممکنه باعث بشه که دیگه شوهرتون نخواد به شما پول بده و ادعا کنه که دیگه پولی برام نمی‌مونه که بخوام برای خانواده خرج کنم. شما می‌تونید برای اینکه این مشکل پیش نیاد بعضی وقتا خودتون خرید کنید یا برای همسرتون کارایی انجام بدید که متوجه بشه شما هم توی خرج و مخارج خونه مشارکت می‌کنید. مثلاً بعضی وقتا می‌تونید برای غذا بیرون دعوتش کنید یا مهمونش کنید براش یه هدیه بگیرید یا بعضی وقتا قبض خونه رو شما پرداخت کنید. به‌طورکلی منظور اینه که شما باید توی خرج و مخارج گاهی مشارکت داشته باشید تا همسرتون هم توی خرج و مخارج شما باهاتون همکاری کنه. وقتی که شما مستقل باشید و هیچ کمکی به زندگی و همسرتون نکنید، ممکنه این دیدگاه به‌اشتباه پیش بیاد که شما فقط به فکر خودتونید و همسرتون رو درک نمی‌کنید.

غیرمستقیم بگید که چه نیازهایی دارید

 برای مثال اگه یه لباس زیبا یا کفش قشنگ دیدید و می‌دونید که شوهرتون توانایی خریدن اونو داره و دوست دارید که اونو بخره؛ وقتی از جلوی مغازه یا جلوی اون لباس‌فروشی رد شدید بهش اشاره کنید و بگید: *وای این لباس خیلی خوشگله، خیلی دوست دارم که اینو بخرم.* مردها چون ذاتاً قدرت طلبن عاشق اینن که بخوان نیازهای شما رو برآورده کنن، پس اگر بهش بگید احتمال داره که همون لحظه یا بعداً اونو براتون تهیه کنه. چون ذاتاً دوست داره خوشحالی و قدردانی شما رو ببینه و به نوعی دوست داره که قهرمان زندگی شما باشه.

شخصیت قوی‌تری برای خودتون بسازید

منظور ما این نیست که خودتونو به خاطر شوهرتون تغییر بدید، اما بعضی وقتا تغییرات ظاهری و شخصیتی برای خودتون ایجاد کنید و روی نقاط ضعفتون کار کنید تا به رشد شخصیتی برسید. شاید الان بپرسید خب این موضوع چه ربطی به پول گرفتن از شوهر داره؟ سؤال به جاییه، وقتی که شما برای رشد شخصیتی خودتون وقت می‌ذارید هزینه می‌کنید و تبدیل به یک زن قدرتمند، جذاب و مستقل میشید، طبیعتاً شوهرتون هم بیشتر از قبل عاشق و دلباخته شما میشه و به خاطر همین هم حتی اگر شما خودتون درخواست نکنید ممکنه که خودش بیشتر تمایل داشته باشه برای شما کاری انجام بده؛ یا وقتی ازش درخواستی دارید احتمال اینکه به درخواستتون جواب مثبت بده خیلی بیشتر از قبل میشه.

از شوهرتون قدردانی کنید

وقتی شوهرتون برای شما یا برای خونه کاری انجام میده یا خریدی انجام میده، طوری ازش تعریف کنید و قدردانی کنید که انگار بزرگ‌ترین کار ممکن رو برای شما انجام داده؛ این کار باعث میشه که همسرتون برای خوشحال کردن شما و برای شنیدن تعریف و تمجیدهای شما هر کاری براتون انجام بده که طبیعتاً شامل رفع نیازهای مالی شما هم میشه.

همه نیازهاتون رو یه دفعه و یه جا نگید

اینکه وقتی چیزی نیاز دارید سکوت کنید و صبر کنید تا موقعیت مناسبش پیش بیاد و بخواید به شوهرتون بگید، ممکنه باعث بشه که یه دفعه همه نیازهاتون رو به شوهرتون بگین و پشت‌سرهم ازش درخواست کنید که این کار اشتباهه، چون باعث میشه خسته بشه و کمتر نیازهای شما رو برطرف کنه و احتمالاً با خودش میگه ای بابا هر کاری می‌کنم هزینه‌های این زن تموم نمیشه! پس حواستون باشه وقتی که می‌خواید نیازهاتونو برآورده کنه یا درخواستی دارید، هر سری فقط یکی از اون‌ها رو بهش بگید و اجازه بدید که اونو براتون فراهم کنه.

ولخرجی نکنید

 اگه دوست دارین همسرتون نیازهای مالی شما رو برطرف کنه بهتره که ولخرجی نکنید و عادت‌های مالی درستی برای خودتون داشته باشید. وقتی همسرتون ببینه شما زیاد خرج بیهوده‌ای ندارین و می‌تونید برنامه‌ریزی مالی داشته باشید، ممکنه بخواد حتی مدیریت مالی خودش روهم به شما بسپره؛ ولی وقتی که ببینه شما زیادی خرج می‌کنید و نمی‌تونید برنامه‌ریزی مالی داشته باشید احتمالاً حتی زمانی نیاز دارید هم به شما پول نده و از این نظر شما رو محدود کنه.

خودتون هم پول در بیارید

اینکه شما بدون هیچ زحمتی مدام بخواید شوهرتون بهتون پول بده اصلاً کار بزرگی نیست. خودتونم باید سعی کنید مستقل باشین، کار کنین، زحمت بکشین و برای خودتون درآمد داشته باشین. طبیعتاً تو این شرایط همسر شما بیشتر دوست داره که براتون تلاش کنه و به حرفاتون گوش کنه. چون شما رو یک زن قوی و مفید می‌دونه. پس کاری که می‌کنید اینه یک سری از نیازهاتون رو برآورده می‌کنید، گاهی هم از همسرتون درخواست می‌کنید که بهتون پول بده.

درخواستتون رو مستقیم بگید

وقتی که شما با هم ازدواج می‌کنید و زن و شوهر هستید حق دارید که از همدیگه درخواست پول داشته باشید. اگه خودتونم بعضی وقتا برای شوهرتون خرج کنید دیگه اون حس بد و خجالت و شرمندگی و ترس رو ندارین و زمانی که بخواین ازش درخواست پول کنید، چون می‌دونید سهم خودتون رو قبلاً انجام دادید راحت‌تر این کارو می‌کنید؛ و ازش درخواست می‌کنید که براتون کاری انجام بده. پس گاهی مستقیماً ازش درخواست پول کنید اما برای اینکه درخواستتون رد نشه یه سری نکات رو می‌تونید رعایت کنید تا احتمال جواب مثبت از طرف همسرتون بیشتر بشه.
توی یه محیط مناسب نیازتون رو بگید، وقتی توی یه محیط شلوغ و پر سروصدا و پر از حواس‌پرتی هستین و درخواستتونو مطرح می‌کنین، احتمال اینکه جواب مثبت بگیرید خیلی کمه.
حتماً باید شرایط روانی خودتون و همسرتونو در نظر داشته باشید، چون اگر دوست دارید نتیجه خوبی بگیرید باید زمانی خواسته‌تونو مطرح کنید که حال هر دوتاتون خوب باشه! یعنی خسته، عصبانی، بی‌حوصله و مضطرب نباشین چون در این صورت ممکنه که واکنش هیجانی از خودتون نشون بدین.
با لحن مهربون و تن صدای مناسب و خوب صحبت کنید، نه لحن دستوری. هیچ مردی دوست نداره توی موقعیت‌های جدی همسرش بهش دستور بده چون احساس می‌کنه که داره زور می‌شنوه.
از جمله‌های مناسب استفاده کنید، از کلمه‌هایی مثل لطفاً، ممنون میشم و کلمه‌های محبت‌آمیز استفاده کنید تا تأثیر کلامتون روی همسرتون بیشتر بشه.
وقتی که همسرتون درخواست شما رو قبول می‌کنه و نیازتون رو برآورده می‌کنه، حتماً ازش تشکر کنید تا اگر مجدداً نیاز داشتید، بازهم براتون برآورده کنه.


نتیجه گیری به زبان پریسا نصری


آنچه باید در مورد درخواست پول از شوهر بدانیم

زندگی مشترک یعنی اینکه زوجین با همدیگه همکاری کنند و نیازهای همدیگر رو توی اون زندگی برآورده کنن. گاهی بعضی از افراد به دلایل مختلف از اینکه بخوان کاری برای همسرشون انجام بدن و به نیاز همسرشون اهمیت بدن خودداری می‌کنند و این کار رو انجام نمیدن. همین باعث میشه که طرف مقابل هم دیگه درخواستی نداشته باشه و نیازهاش روی همدیگه تلمبار میشه. یکی از نیازهای مهم توی زندگی مشترک، نیاز مالی هست و معمولاً یکی از دلایل اصلی تنش و چالش توی روابط هم همین نیاز مالیه. سعی کنید علاوه بر اینکه از تکنیک‌هایی که توی این مقاله گفتیم استفاده می‌کنید، روی خودتون هم کار کنید که مستقل باشید و تا حدودی نیازهاتون رو خودتون برآورده کنید و برای ریزودرشت نیازهاتون به کسی وابسته نباشید، درعین‌حال گاهی هم از همسرتون بخواهید تا بهتون کمک کنه و نیازهای شما رو برآورده کنه.


سوالات متداول


سؤالات متداول در مورد درخواست پول از شوهر

آیا درخواست پول از شوهر کار درستیه؟

پاسخ: مگه شوهر و زن با هم نیستن؟ مگه قرار نیست همه چیزو با هم تقسیم کنن؟ پس درخواست پول از شوهر کار درستیه، به شرطی که تبدیل به عادت نشه.

چطور از شوهرم پول بخوام؟

پاسخ: اولاً، باهاش صادق باش و دلیل درخواست پولتو بهش توضیح بده. دوماً، یه درخواست مشخص داشته باش و مبلغ مورد نیازتو بهش بگو. سوماً، در حین درخواست پول، مؤدبانه رفتار کن. چهارماً، اگه شوهرت درخواستتو رد کرد، بهش احترام بذار و اعتراض نکن.

اگه شوهرم از دادن پول به من امتناع کرد، چیکار کنم؟

پاسخ: اول سعی کن دلیل این کارو ازش بپرسی. اگه دلیل موجهی داشت، می‌تونی باهاش مذاکره کنی و راه‌حلی پیدا کنی. اگه دلیل موجهی نداشت، می‌تونی با یه مشاور مالی یا یه متخصص خانواده مشورت کنی.

آیا درخواست پول از شوهرم باعث کاهش احترامش به من میشه؟

پاسخ: این موضوع به نحوه درخواست پول بستگی داره. اگه درخواست پول به‌صورت مؤدبانه انجام بشه، باعث کاهش احترام شوهر به تو نمیشه.

آیا می‌تونم بدون اجازه شوهرم از حساب مشترک پول برداشت کنم؟

پاسخ: این موضوع به توافق زوجین بستگی داره. اگه زوجین در ابتدای ازدواجشون توافق کرده باشن که هر دو طرف می‌تونن بدون اجازه یکدیگر از حساب مشترک پول برداشت کنن، در این صورت، زن می‌تونه بدون اجازه شوهر از حساب مشترک پول برداشت کنه. اما اگه چنین توافقی وجود نداشته باشه، زن باید از شوهرش اجازه برداشت پول از حساب مشترک رو بگیره.

ارسال نظر

0دیدگاه

لطفاً پیش از ارسال نظر، خلاصه قوانین زیر را مطالعه کنید:
فارسی بنویسید و از کیبورد فارسی استفاده کنید.
نظراتی که شامل الفاظ رکیک و توهین آمیز و بحث های سیاسی و قومیتی، تبلیغ، لینک باشد منتشر نشده و حذف می شوند.

خبر خوب اینکه در مقالات آموزشی مطالب زندگینامه زنان موفق دنیا، مقالات زندگی سالم و ویدئوهای آموزشی استقلال مالی را برای ازدواج موفق و زندگی سالم خودتان برایتان قرارداده ایم.

دیدن نظرات بیشتر

تعداد کل نظرات: 0 نفر

تعداد سوالات ایجاد شده

0

دیدن همه سوالات

چک لیست های زندگی  جدید

هر روز چک لیست های جدید برای شما آماده و منتشر میکنیم.

تعداد کاربران استفاده کننده

0

دیدن چک لیست ها

راه اندازی سایت و سیستم سازی کسب و کار