موقعیت شما در سایت:

نکات اساسی تبدیل شدن به جذاب ترین شریک زندگی

نکات اساسی تبدیل شدن به جذاب ترین شریک زندگی

0 نظر

0 لایک

291 بازدید

تاریخ انتشار: 1403/01/09

تا حالا شده احساس کنید برای همسرتون جذاب نیستین؟ جذابیت برای شما چه معنایی داره؟ برای همسرتون چه معنی میده؟ جذابیت رو توی رفتار می‌بینید یا توی ظاهر؟ به‌طورکلی جذابیت برای هر فردی یه تعریف خاص داره اما یه سری معیارهای کلی برای جذابیت ظاهری و رفتاری وجود داره که توی مقاله در مورد اون‌ها با هم حرف می‌زنیم تا شما هم بتونید خودتونو محک بزنید، شاید این احساسی که الان دارید به خاطر کمبود عزت‌نفس و اعتمادبه‌نفس باشه. بعد در مورد راهکارهایی صحبت می‌کنیم که از نظر ظاهری و رفتاری بتونید برای همسرتون تبدیل به یک مرد یا زن جذاب بشید.


نشانه‌های رفتاری یک زن جذاب


نشانه‌های رفتاری یک زن جذاب

به جوک‌های همسرشون می‌خندن

به‌طورکلی آقایون زنی رو جذاب می‌دونن که به حرف‌های خنده‌دار و جوک‌هاشون بخنده نه اینکه غرورشون رو له کنه و حرفاشون رو نادیده بگیره.

صادق هستن

همونطوری که ما خانم‌ها آقایون صادق رو ترجیح میدیم و اونا رو بیشتر دوست داریم، مردا هم زن‌هایی که صداقت دارند رو بیشتر دوست دارند پس صداقت و راستگو بودن یکی از معیارهای مهم جذابیت هم برای خانم‌ها و هم برای آقایونه.

از رفتارهای مردشون الگوبرداری می‌کنن

تحقیقات نشون داده که آقایون خانم‌هایی رو جذاب می‌دونن که از رفتارهاشون و زبان بدنشون الگوبرداری می‌کنه، مثلاً وقتی زن از زبان بدن آینه‌ای استفاده می کنه به چشم اون مرد ممکنه جذاب دیده بشه. علتشم اینه که مرد احساس می‌کنه رفتارهاش برای زن خیلی مهمه در حدی که بهشون توجه کرده و از اون‌ها الگوبرداری می‌کنه، این کار به مرد حس قدرت و قهرمان بودن میده البته نباید زیاده‌روی کنید.

اجتماعی هستن

آقایون از زنای اجتماعی خوششون میاد و اونا رو جذاب می‌دونن، چون این زنا معمولاً مهارت ارتباطی زیادی دارند و احتمالاً آدمای مستقل و با اعتمادبه‌نفس و قوی هستن.

زن‌های مثبت‌اندیشی هستن

همه ما توی زندگی مشکلات و سختی‌هایی داریم و بعضی وقتا خیلی ناامید و افسرده میشیم، و دنبال یک روزنه امید برای گذر از این سختی هستیم. یکی از مواردی که می‌تونه کمک کنه تا ما از این حال و هوا خارج بشیم و به ما یادآوری کنه که زندگی هنوزم قشنگیاشو داره، رابطه عاطفی سالمه. پس مثبت‌اندیشی مهربونی و تاب‌آوری از جمله ویژگی‌هایی هستند که خیلی زیاد یه خانم رو جذاب‌تر می‌کنه.


نشانه‌های رفتاری یک زن جذاب


شاد و پرشور هستن

هیچ‌کس دوست نداره در کنار آدمای بدبین، کنترل‌گر و منفی‌نگر و ناراحت به مدت طولانی قرار بگیره. همه ما دوست داریم با آدم‌های رفت‌وآمد کنیم که شادن و به ما انرژی مثبتی میدن.

شوخ هستن

یکی از معیارهای جذابیت خانم‌ها شوخ بودن اون‌هاست. افرادی که این توانایی رو دارن و توی موقعیت‌های مناسب، از شوخی‌های مناسب و به جا استفاده می‌کنند معمولاً افراد خیلی جذابی هستند.

زنان جذاب قدر شناسند

برای همه ما مهمه با کسی توی رابطه باشیم و ازدواج کنیم که آدم قدرشناسی باشه و کارایی که براش انجام میدیم رو ببین و به چشمش بیاد، نه آدم پرتوقعی که هر کاری براش می‌کنیم

براش مهم نیست و کلی عیب‌وایراد می‌گیره و غر می‌زنه

پس شما برای اینکه یه زن جذاب باشید باید بتونید این رفتارو در خودتون تقویت کنید که از کارهایی که همسرتون براتون انجام میده خوشحال بشید و قدردانی کنید. حتی اگه فقط یه شاخه گل براتون می‌خره باید انقدر خوشحال بشید که دوباره و دوباره این کارو برای شما انجام بده، نه اینکه جوری رفتار کنید تا از کاری که کرده پشیمون بشه.


نشانه‌های رفتاری یک زن جذاب


زن‌هایی که بدن خودشون رو دوست دارن

افرادی که خودشونو قبول دارن و اعتمادبه‌نفس دارند اندامشون رو هم دوست دارند، مسلماً این افراد خیلی جذاب‌تر از آدمایی هستند که این احساس رو در مورد خودشون ندارند یا مدام از بدن خودشون ایراد می‌گیرند.

زن‌هایی که به خودشون احترام میذارن

آقایون عاشق خانم‌هایی هستند که به خودشون احترام می‌ذارن و برای وقتشون ارزش قائل‌اند. این دسته از خانم‌ها برای وقتشون برنامه‌ریزی دارند و اون رو مدیریت می‌کنند، در طول روز کارهای مفیدی انجام میدن به خودشون می‌رسن و مدیریت زمان دارن. این دسته از خانوما معمولاً وابستگی ناسالم به همسرشون یا بقیه جوانب زندگیشون ندارند و در کنار زندگی مشترکشون، بقیه جنبه‌های مختلف زندگیشون رو هم به‌اندازه کافی و مناسب حفظ می‌‌‌‌کنن.

لبخند میزنن

یکی دیگه از معیارهای مهم جذابیت لبخندزدن و داشتن زبان بدن مثبته، یعنی فرد دست‌به‌سینه و با گارد بسته و اخمو نیست؛ بلکه زبان بدنش پذیرای دیگرانه و معمولاً با خوشرویی با بقیه ارتباط برقرار می‌کنه.


نشونه‌های جذابیت ظاهری در خانم‌ها


نشانه‌های جذابیت ظاهری در خانم‌ها

صدای رسا و مناسبی دارن

مردا جذب زنایی میشن که صدای رسایی دارند صدای خیلی بلند صدای خیلی کم جذابیت زیادی نداره و می‌تونه خسته‌کننده یا حوصله سربر باشه.

موهای سالمی دارن

یکی دیگه از معیارهای جذابیت ظاهری در خانم‌ها اینه که موهای سالمی داشته باشند کوتاه یا بلند بودن مو زیاد مهم نیست و مسئله سلیقه‌ایه.

آرایش کم و ملایمی دارن

آقایون دوست دارن بیشتر زیبایی‌های طبیعی خانم‌ها رو ببینن و آرایش‌های افراطی و غلیظ رو دوست ندارن.


نشانه‌های جذابیت ظاهری در خانم‌ها


خانم‌هایی که از رنگ قرمز استفاده می‌کنن

بر اساس روان‌شناسی رنگ‌ها رنگ قرمز یکی از رنگ‌های هیجان‌انگیز و پر انرژی، به خاطر همین یکی از کارهایی که می‌تونه شما رو توی رابطه عاطفی جذاب‌تر کنه اینه که گاهی از رنگ قرمز استفاده کنید.

داشتن موهای تیره

برخلاف چیزی که شاید خیلی از خانم‌ها فکر کنند اغلب مردا موهای تیره رو به موهای روشن و بلوند ترجیح میدن، بنابراین اگر رنگ موهای خودتون رو دوست دارین و رنگ قشنگیه نیازی نیست که حتماً اون‌ها رو تغییر بدید.

داشتن تناسب‌اندام

یکی دیگه از معیارهای زیبایی ظاهری برای خانم‌ها داشتن تناسب‌اندام نسبیه، از نظر آقایون هم معمولاً افرادی که نه خیلی چاقند و نه خیلی لاغر هستند جذاب‌ترن.


نشانه‌های جذابیت رفتاری در آقایون


نشانه‌های جذابیت رفتاری در آقایون

داشتن صداقت

همونطوری که قبل‌ترم توضیح دادیم صداقت داشتن و راستگو بودن هم برای خانم‌ها و هم برای آقایون یک جذابیت فوق‌العاده به‌حساب میاد.

به خانم‌ها احترام می‌ذارن

خانوما معمولاً آقایون رو جذاب و دوست‌داشتنی می‌بینند و می‌دونن که به خانم‌ها احترام می‌ذارن و ازشون بدگویی نمی‌کنن یا نسبت به اون‌ها بدبین و بد دل نیستن.

حس شوخ‌طبعی دارن

یکی از معیارهای جذابیت هم در خانم‌ها و هم در آقایون داشتن حس شوخ‌طبعی البته شوخی مناسب و نه شوخی که بی‌ادبی یا بی‌احترامی و گستاخی به دیگران حساب بشه.

هنرمند بودن

طبق تحقیقاتی که تا حالا انجام شده وقتی یه مرد هنری رو بلد باشه مخصوصاً هنری مثل موسیقی می‌تونه برای خانم‌ها جذاب‌تر باشه.


نشانه‌های جذابیت رفتاری در آقایون


حامی بودن

یکی دیگه از معیارهای جذابیت در مردان حامی و پشتیبان بودن اون‌هاست، زن‌ها عاشق قدرتن و دوست دارم کسی که توی زندگی اون‌هاست بتونه یه مرد حامی باشه و در مواقع ضروری بتونه بهشون کمک کنه. منظور فقط قدرت جسمی نیست؛ بلکه قدرت شخصیتی و رفتاری هم مهمه یعنی فرد توی رفتارش هم نشون بده که می‌تونه قهرمان همسرش باشه. یکی از رفتارهایی که قهرمانان انجام میدن حمایت از دیگران و زن‌ها عاشق این رفتار هستن.

مردانی که احساسی هستن

منظور ما آدم‌های ضعیف و احساساتی بودن بیش از حد نیست؛ اما تا حدی احساساتی بودن رو خانم‌ها دوست دارن، مردی که بدونه و بتونه تشخیص بده چه زمانی باید احساساتی باشه و چه زمانی باید منطقی رفتار کنه جذابیت بیشتری داره. این دسته از آقایون چون می‌تونن احساساتشون رو توی رفتار و کلام ابراز کنند و بلوغ احساسی دارن، ابراز احساسات رو نشانه ضعف نمی‌دونن و همین اون‌ها رو جذاب‌تر می‌کنه.

موفقیت کاری و اجتماعی

باید بدونیم که برای خانم‌ها هم جذابه که مردشون یه آدم اجتماعی و موفق توی کارش باشه، این نشونه قدرتمند بودن و با اعتمادبه‌نفس بودن افراد هم می‌تونه باشه.

با اعتمادبه‌نفس و عزت‌نفس هستن

یکی دیگه از معیارهای مهم جذابیت داشتن اعتمادبه‌نفس عزت‌نفس هست. زن‌ها هم آقایونی رو دوست دارند که خودشون رو دوست داشته باشند برای خودشون ارزش و احترام قائل باشن قوی باشن و روحیه بالایی داشته باشن. آدمایی که بتونن از نظر فکری احساسی و رفتاری مستقل عمل کنن، چون این دسته از افراد مهارت حل مسئله دارن، مهارت ارتباطی قوی دارن و بقیه مهارت‌های ضروری زندگی رو تا حد خیلی زیادی بلدن و بهشون عمل می‌کنند.


جذابیت ظاهری در آقایون


جذابیت ظاهری در آقایون

همونطور که در مورد جذابیت‌های ظاهری خانم‌ها صحبت کردیم می‌خوایم در مورد نشانه‌های جذابیت ظاهری آقایون هم یه سری نکات رو با هم بخونیم.

ریش و ته‌ریش

آقایونی که ته‌ریش دارند معمولاً جذاب‌تر و زیباتر از آقایونی هستند که این کارو نمی‌کنن.

بوی خوب

بوی بد دهن یا بوی عرق هم برای آقایون هم برای خانم‌ها خیلی آزاردهنده ست. استحمام کافی و مرتب و استفاده از عطر ادکلن‌های مناسب و ضد تعریق‌ها و خوشبوکننده‌ها می‌تونه کمک کنه تا این مسئله حل بشه.

تناسب‌اندام

همونطور که تناسب‌اندام توی خانم‌ها و جذابیت ظاهریشون مهمه آقایونی هم که اهل ورزش هستند و تحرک بدنی بیشتری دارن، تناسب‌اندام بیشتری هم دارن، طبیعتاً برای خانم‌ها این موضوع جذاب‌تره. حتماً نیاز نیست که بدن شیش تیکه و ورزشی داشته باشید کافیه بدن مردانه‌ی خودتون رو سالم نگه دارید.


تا اینجا در مورد مواردی که می‌تونه توی رفتار و ظاهر باعث بشه که ما به‌عنوان یک زن یا مرد توی چشم دیگران جذاب‌تر باشیم صحبت کردیم، اما همونطور که از عنوان مشخصه می‌خواهیم ببینیم که چرا ما برای همسرمون جذاب هستیم یا چرا نیستیم؟ و الان چیکار می‌تونیم بکنیم که برای همسرمون جذاب‌تر باشیم؟!


چه طوری برای همسرمون جذاب‌تر باشیم


چه طوری برای همسرمون جذاب‌تر باشیم

مثبت‌اندیش باشید

باید سعی کنیم همیشه توی شرایط سخت نیمه پر لیوان رو ببینیم و شکرگزار اونچه که داریم باشیم. اگر بخواهیم توی رابطه با همسرمون یا پارتنرمون آدم جذابی باشیم باید اول حال خودمون خوب باشه و خودمون انرژی مثبتی داشته باشیم تا بتونیم همین انرژی خوب رو به رابطمون و طرف مقابلمون منتقل کنیم.

همسرتون رو تأیید کنید

باید با حرف‌ها و رفتارمون ثابت کنیم که همسرمون رو تأیید می‌کنیم و کارهایی که انجام میده به چشم ما میاد. حتی وقتی یه کار اشتباهی رو انجام میده نباید بهش سرکوفت بزنیم؛ بلکه باید روشش رو بپذیریم و بهش کمک کنیم که بتونه اون مشکل رو حل کنه.

با اعتمادبه‌نفس باشید

خودتونو باور کنین خودتون رو جذاب و دوست‌داشتنی بدونین و هر چیزی که باعث میشه این‌طوری در مورد خودتون فکر نکنین رو اصلاح کنین، مثلاً اگه به خاطر اینکه توی شغلتون موفق نشدین اعتمادبه‌نفس ندارین باید این احساس شکست خوردگی رو با پیشرفت توی شغلی که دارید از بین ببرید، تا اعتمادبه‌نفس ازدست‌رفته شما برگرده. خیلی مهمه که بدونین دقیقاً چه چیزی داره شما رو اذیت می‌کنه، این مسئله‌ای که باعث شده اعتمادبه‌نفس شما از بین بره مربوط به روح و روانتونه یا عوامل بیرونی در اون دخیل هستند و اگر مسائل درونی و روانی بود به کمک یک روان‌شناس اونا رو حل کنید اگر مسائل جسمی مثل چاقی بیش از حد اذیتتون می‌کنه و اعتماد به نفستونو گرفته باید با رژیم‌گرفتن و ورزش‌کردن و راه‌حل‌های مناسب دیگه دنبال این باشیم که تناسب انداممون رو به دست بیاریم. همیشه یادتون باشه شما توی هر زمینه‌ای می‌تونید پیشرفت کنید فقط باید راه درست و راهکارهای سالم رو بدونید و بهشون عمل کنید.

توی زندگیتون تنوع ایجاد کنید

تنوع ایجاد کردن باعث هیجان و جذابیت میشه حتی توی چیزهای ساده هم می‌تونی تنوع ایجاد کنید؛ مثلاً لباسی رو انتخاب کنید که تا حالا نپوشیدید رنگی رو بپوشید که تا حالا استفاده نکردید، یا کارهایی که تا حالا توی رابطه‌تون انجام ندادید رو انجام بدید؛ مثلاً یه هدیه کوچولوی بدون مناسبت برای همسرتون بگیرید. شاید این موارد خیلی کوچیک و جزئی باشه اما بعد از مدتی معجزه می‌کنه.


چه طوری برای همسرمون جذاب‌تر باشیم


همسرتون رو در اولویت قرار بدید

منظور ما این نیست که تمام زندگی و کاراتونو ول کنید و بچسبید به همسرتون و فقط به همسرتون توجه کنید، اما باید همسرتون رو در اولویت قرار بدید نه خانواده کار یا دوستانتون رو. باهاش وقت بگذرونید باهاش تفریح کنید و در کنار همه این موارد بقیه جنبه‌های زندگیتون رو هم مدیریت کنید.

تن صدای مناسب داشته باشید

گفتیم که بیش از حد بلند حرف‌زدن یا آهسته صحبت‌کردن اصلاً مناسب نیست و برای هیچ‌کس نمی‌تونه جذاب باشه. باید تمرین کنید مخصوصاً توی ارتباط با لحن دستوری و تحکم‌آمیز صحبت نکنید، بلکه با لحن خوب زیبا و مهربون با همسرتون حرف بزنید. حتی وقتی ازش عصبانی هستین یا خیلی ازش ناراحتین یا می‌خواین ازش انتقاد کنید هم باید با تن صدای مناسب این کارو انجام بدید، تا پاسخ مناسبی هم از همسرتون دریافت کنید.

فعالیت‌های مشترک انجام بدید

شما ممکنه با همسرتون علایق متفاوتی داشته باشید ولی برای اینکه رابطه‌تون موفق بشه و خوب پیش بره لازمه که گاهی از صد خودتون کمی کوتاه‌تر بیاید، مثلاً ممکنه شما سینما رفتن رو دوست داشته باشین و همسرتون توی خونه فیلم دیدن رو، می‌تونید اینجوری با هم توافق کنید که گاهی با هم توی خونه فیلم ببینید و گاهی هم به سینما برید. وقتی این کارو انجام بدین ناخودآگاه به همسرتون نشون میدین که شما این تفاوت‌ها رو پذیرفتین و علاقه اون براتون مهمه.

از همسرتون تعریف کنید

همه‌مون دوست داریم آدمای دیگه از ما تعریف و تمجید کنن مرد یا زن خیلی فرقی نداره برای اینکه حس خوبی به همسرتون بدین و به چشمش جذاب‌تر دیده بشین، باید گاهی ازش تعریف کنید البته این تعریف‌ها باید بر اساس واقعیت باشه و صرفاً تعریف‌هایی نباشه که از ظاهر اونه! بلکه باید به باطن و شخصیتش و نقاط قوت شخصیتش هم توجه کنید.

به ظاهر خودتون اهمیت بدید

چه موارد قبلی هم گفتیم داشتن ظاهر مناسب و تناسب‌اندام از گزینه‌های مهم برای جذابیته، بنابراین شما باید ورزش کنید تغذیه سالم و خوب داشته باشید و حتی توی خونه هم آراسته و تمیز و منظم لباس بپوشید بوی خوب بدید، و به بهداشت شخصیتون اهمیت بدید.

زندگی اجتماعی موفقی داشته باشید

در مباحث قبلی به این موضوع اشاره کردیم که داشتن زندگی اجتماعی خوب و موفق برای هم خانم‌ها و هم آقایون جذابیت ایجاد می‌کنه، ارتباطات دوستانتون رو حفظ کنید، توی شغلتون سعی کنید موفق بشید و اگر شاغل نیستید خودتون رو با علاقه‌مندی‌هایی که دارین مشغول کنید یا با افرادی که توی این زمینه کار می‌کنند ارتباط داشته باشه تا مهارت‌هاتون افزایش پیدا کنه. اگر کار نمی‌کنید هم نباید به سمت تنها شدن و منزوی بودن برید چون هم باعث میشه اعتماد به نفستون کم بشه و هم از جذابیتتون کم می‌کنه.


نتیجه گیری به زبان پریسا نصری


آنچه باید از جذابیت برای همسرمون بدانیم

جذابیت و جذاب بودن از نگاه زن‌ها و مردها می‌تونه متفاوت باشه هر فردی تعریف خاصی از جذابیت توی ذهن خودش داره اما توی این مقاله معیارهای کلی و علمی جذابیت رفتاری و ظاهری برای خانم‌ها و آقایون رو معرفی کردیم و بعد از اون هم در مورد راهکارهایی که می‌تونه به جذاب‌تر شدن ما کمک کنه، اما باید بدونیم که بخش زیادی از جذابیت به نوع نگاهی که ما خودمون نسبت به خودمون داریم برمی‌گرده؛ اگه ما خودمون رو جذاب و زیبا بدونیم و اعتمادبه‌نفس داشته باشیم همسرمون و طرف مقابلمونم به احتمال خیلی زیاد همین دید رو نسبت به مادر اما اگر در این مورد ضعف داشته باشیم، میزان جذابیت ما هم کمتر میشه. اگر به هر دلیلی نسبت به خودتون حس منفی دارید و خودتون رو جذاب نمی‌دونید، می‌تونید برای بررسی دقیق و ریشه‌ای این موضوع از یک روان‌شناس یا متخصص کمک بگیرید، چون گاهی ریشه این احساس به دوران کودکی ما برمی‌گرده.
به نظر شما چه ویژگی‌هایی توی ظاهر می‌تونه ما رو جذاب‌تر کنه؟
از نظر رفتاری چه چیزهایی برای شما جذاب‌تره؟
لطفاً پیشنهادات و انتقادات خودتون رو توی بخش نظرات با ما در میون بگذارید.


سوالات متداول


سؤالات متداول در مورد جذابیت برای همسر

چگونه می‌توانم رومانتیک و لطیف باشم تا همسرم متوجه جذابیتم شود؟

پاسخ: ارائه حسن‌های کوچک مثل ارسال پیام‌های عاطفی، برگزاری گذراندن وقت مشترک خوش‌گذرانی و توجه به نیازهای وی می‌تواند جذابیت رابطه را افزایش دهد.

چگونه می‌توانم در فضای زندگی مشترک جذاب بمانم؟

پاسخ: توجه به ظاهر شخصی، حفظ تمیزی و نظم در محیط مشترک و تدابیر جدید برای حفظ فضای خاص زندگی مشترک می‌تواند جذابیت شما را افزایش دهد.

چطور می‌توانم در ارتباطاتمان شواهد جذابیت ارائه دهم؟

پاسخ: گوش‌دادن فعال و ارتباط چشمی مناسب، به اشتراک گذاشتن تجربیات و داستان‌های شخصی، و نشان‌دادن توجه و مهربانی می‌تواند ارتقاء جذابیت در ارتباطات ایجاد کند.

چگونه می‌توانم خودمان را برای همسرم جذاب کنم؟

پاسخ: مراقبت از خود به شیوه‌های مختلف از جمله تمرین بدنی، مراقبت از پوست و مو، اهمیت‌دادن به سبک زندگی سالم و توجه به خودشناسی می‌تواند به جذابیت شخصی کمک کند.

چگونه می‌توانم در زندگی روزمره احساس جذابیت کنم؟

پاسخ: ارائه توجه و احترام به همسر، برقراری روابط صمیمیت بخش و ارائه افکار و احساسات به صراحت و احترام می‌تواند به هر دو شما کمک کند تا در زندگی روزمره احساس جذابیت کنید.

ارسال نظر

0دیدگاه

لطفاً پیش از ارسال نظر، خلاصه قوانین زیر را مطالعه کنید:
فارسی بنویسید و از کیبورد فارسی استفاده کنید.
نظراتی که شامل الفاظ رکیک و توهین آمیز و بحث های سیاسی و قومیتی، تبلیغ، لینک باشد منتشر نشده و حذف می شوند.

خبر خوب اینکه در مقالات آموزشی مطالب زندگینامه زنان موفق دنیا، مقالات زندگی سالم و ویدئوهای آموزشی استقلال مالی را برای ازدواج موفق و زندگی سالم خودتان برایتان قرارداده ایم.

دیدن نظرات بیشتر

تعداد کل نظرات: 0 نفر

تعداد سوالات ایجاد شده

0

دیدن همه سوالات

چک لیست های زندگی  جدید

هر روز چک لیست های جدید برای شما آماده و منتشر میکنیم.

تعداد کاربران استفاده کننده

0

دیدن چک لیست ها

راه اندازی سایت و سیستم سازی کسب و کار