موقعیت شما در سایت:

زندگی نامه استر هیکس

زندگی نامه استر هیکس

0 نظر

0 لایک

601 بازدید

تاریخ انتشار: 1402/09/23

توضیحات

استر هیکس، سخنران انگیزشی و نویسنده آمریکایی بود که به قانون جذب اعتقاد داشت. او با همسرش، جری هیکس، کتاب‌ها و سخنرانی‌های زیادی در مورد قانون جذب منتشر کرد. در این مقاله، زندگی نامه استر هیکس را مرور می‌کنیم و به بررسی تأثیر او بر فرهنگ عامه می‌پردازیم.

استر هیکس کیست؟

استر هیکس نویسنده و سخنران الهام‌بخش آمریکایی است. او به همراه همسرش جری هیکس چندین کتاب نوشته، کارگاه‌های زیادی را در ارتباط با قانون جذب برگزار نموده و در نسخه اصلی فیلم «راز» ساخته سال ۲۰۰۶ ظاهر شده است. کتاب‌های خانم هیکس، از جمله همین کتاب معروف «قانون جذب» او – به گفته خودش – از یک سری منابع غیرفیزیکی به نام آبراهام ترجمه شده. استر هیکس کاری که انجام می‌دهد را «هوش بی‌نهایت» و جری هیکس آن را «خالص‌ترین عشق» دانسته‌اند. استر و جری ۵۰ سمینار تخصصی در زمینه قانون جذب در ۳۰ کشور مختلف جهان انجام داده‌اند.


استر هیکس کیست؟

آغاز زندگی استر هیکس

استر ویور (بعدها استر هیکس) در سال ۱۹۴۸ در شهر محافظه‌کار کولویل در یوتا به دنیا آمد. هنگامی که او ۴ ساله بود، خانواده‌اش به میشیگان آمریکا نقل‌مکان کردند. استر هیکس در مدرسه گلن لیک تحصیل کرد و در آنجا دیپلم خود را دریافت نمود. پس از دبیرستان او به دانشگاه مرکزی میشیگان رفت و در رشته ادبیات انگلیسی به تحصیل پرداخت. وقتی ۲۰ سالش بود با همسر اول خود دیدار کرد و از آن ازدواج ۲ دختر به دنیا آورد که با یکی از آنها به نام تریسی هنوز هم کار می‌کند. استر در سال ۱۹۷۶ (در سن ۲۸ سالگی) جری هیکس که در آن زمان توزیع‌کننده موفقی در شرکت آموی بود را ملاقات کرد و ۴ سال بعد با او ازدواج نمود. جالب است که جری هیکس در اوایل زندگی خود در کوبا به مدت دو سال آکروبات سیرک بوده است. سپس در سال ۱۹۴۸ به مدت ۲۰ سال به عنوان نوازنده، مجری مراسم و کمدین، تورهای زیادی برگزار می‌نموده. جری از دوران نوجوانی با بررسی کتاب «بیندیشید و ثروتمند شوید» متوجه رازی شد که در پس اندیشه‌های ناپلئون هیل (نویسنده کتاب) وجود داشت. او دریافت که در پس این نوشته‌ها، رازهای متافیزیک نهفته است. علاقه جری به این مباحث موجب آگاهی بیشتر استر شد و این دو از طریق مکاشفات خود در این حوزه توانستند به درک شفافی از معنویت دست یابند. جری هیکس در سال ۲۰۱۱ در سن ۸۵ سالگی در اثر بیماری سرطان درگذشت. در بیوگرافی خانم استر هیکس، ازدواج نقش مهمی ایفا کرده است. خانم استر هیکس به همراه همسرش، به موفقیت‌های بسیاری رسیده‌اند و این را مدیون تلاش و همکاری با هم هستند. امروزه استر هیکس را به عنوان «مادر قانون جذب مدرن» می‌شناسند.


استر هیکس

طرح آبراهام – تعالیم هیکس

بر طبق این طرح استر و جری هیکس، «آبراهام» در حقیقت شامل گروهی از اشخاص است که توسط استر هیکس تفسیر شده‌اند. آبراهام خودش را تحت عنوان «یک آگاهی گروهی از ابعاد غیرفیزیکی» توصیف کرده است. آنها همچنین گفته‌اند که «ما همان چیزی هستیم که شما هستید، و شما پیشروی آن چیزی هستید که ما هستیم. ما همان چیزی هستیم که در قلب همه ادیان قرار دارد.» آبراهام به زبان استر گفته که هر گاه کسی در لحظاتی هیجان یا شادی خالص را احساس کند، این همان انرژی منبع است و همین است که ابراهیم است. استر خود را آبراهام «هوش بی‌نهایت» می‌نامد، و در مورد جری می‌گوید «خالص‌ترین شکل عشق است که من تاکنون تجربه کرده‌ام». آموزه‌های او (به نام «تعالیم آبراهام هیکس») بر اساس این تجربه است. اصول اساسی تعالیم، شامل این می‌شود که مردم می‌توانند واقعیت خود را از طریق توجه و تمرکز خود ایجاد کنند. احساسات، یک سیستم هدایت‌کننده شخصی است که نشان می‌دهد چقدر شخص نزدیک یا دور است که چگونه منابع خود را در مورد موضوعی خاص متمرکز می‌کند. زندگی باید باحال و آسان باشد. ماهیت تعالیم آبراهام هیکس از سال ۱۹۸۶ به شرح زیر ارائه شده ‌است:
شخصیت یک فرد دنباله‌ای از وجود غیرفیزیکی‌اش است.
مردم در بدن خود هستند چون آنها تصمیم گرفته‌اند که این‌طور باشند.
پایه اولیه زندگی «آزادی» ست. هدف از زندگی شادی است. نتیجه زندگی رشد است.
مردم خالق زندگی خود هستند. آنها با افکار و توجه خود، زندگی خود را خلق می‌کنند.
هر آنچه که مردم به‌وضوح با احساسات خود می‌توانند تصور کنند که این امر با ایجاد یک ارتعاش کامل به وقوع می‌پیوندد، همان چیزی است که آنها می‌توانند باشند، یا انجام دهند، یا داشته باشند.
هر آنچه در زندگی یک فرد وجود دارد خود او آن را خلق کرده است که این امر با استفاده از توجه و انرژی و تمرکزی که روی هر چیزی می‌گذارد به وقوع می‌پیوندد.
احساسات نشان می‌دهد که مردم چه چیزی در زندگی‌شان خلق می‌کنند، این خلق خواه به‌صورت خودآگاه اتفاق می‌افتد خواه ناخودآگاهانه.
جهان، نیت و قصد افراد را می‌داند و آنها را ستایش کرده و همراهی می‌کند.
زندگی فردی هر کسی او را به این دعوت می‌کند که به سلامتی و تندرستی خویش توجه کند و بداند که همه چیز به‌خوبی پیش می‌رود.
زندگی به معنای مبارزه نیست بلکه یک فرایند اجازه دادن است.
مردم خالق زندگی خود در یک مسیر همراه با شادی می‌باشند که این مسیر برای هر کسی منحصربه‌فرد است.
تمایلات فیزیکی ما که در دنیای بیرون متظاهر می‌شوند مانند پول، روابط، و سبک زندگی موفق، نتیجه تمرکز بر شادی و احساس خوب است.
افراد ممکن است اگر بیماری یا دردی در بدن خود نداشته باشند آن را ترک بکنند.
مردم نمی‌توانند بمیرند زندگی آنها ابدی است. مرگ بدن جسمانی پایان فردیت یک فرد نیست.
ماهیت جهان، تأیید زندگی است. جهان، بی‌نهایت، خالق و هر لحظه در حال گسترش است.
تمام درخواست‌های انسان از قبل اجابت شده‌اند.
فردیت هر کسی نه‌تنها بخشی از جهان است، بلکه منبع آن نیز هست.


اخبار ۲۰۲۳ آبراهام هیکس

اخبار ۲۰۲۳ آبراهام هیکس به آموزه‌ها و دیدگاه‌های استر و جری هیکس اشاره دارد. آنها در سال ۲۰۲۳ نیز به اشاعه پیام شادی، سرور و تندرستی ادامه دادند. برخی از پیام‌های کلیدی آبراهام هیکس در سال ۲۰۲۳ عبارت‌اند از:
اهمیت داشتن حس خوب. وقتی کسی حس خوبی داشته باشد، با جریان کائنات خودش را تطبیق می‌دهد و خواسته‌های شخص هم راحت‌تر به حقیقت می‌پیوندد.
قدرت تسلیم. وقتی که شما خودتان را تسلیم فرایند می‌کنید، در واقع دارید به کائنات این اجازه را می‌دهید که درونتان معجزه‌اش را نشان دهد و آنچه که می‌خواهید را برایتان بیاورد.
اهمیت قدردانی. وقتی که نسبت به آنچه که دارید حس قدردانی داشته باشید، بیشتر از آن را جذب خواهید کرد.
اهمیت زندگی‌کردن در لحظه حال، تمرکز بر لحظه حال باعث می‌شود نگرانی آینده و اندوه گذشته در شما کم‌رنگ شده یا از بین برود.
اهمیت گشاده بودن به روی هر اتفاق ممکن. وقتی شما به روی اتفاقات ممکن گشاده باشید احتمال اینکه واقعاً آنها را در زندگی‌تان جذب کنید خیلی بیشتر خواهد شد.
آموزه‌های آبراهام هیکس بر این باور است که همه ما به منبعی از فراوانی و رفاه بی‌نهایت متصل هستیم. زمانی می‌توانیم زندگی دلخواه خود را بسازیم که افکار و احساسات خود را با این منبع هماهنگ کنیم.


سبک نگارش و دیدگاه‌های استر هیکس

آنچه جری و استر هیکس در کتاب‌های خود نوشته‌اند حاصل مدت‌ها مراقبه و تحقیق و تفحص است. این دو اولین افراد موفقی بودند که نظریه قانون جذب را مطرح کردند و با برگزاری دوره‌های آموزشی، آن را ترویج دادند. آنها با ارائه نظریه‌های نو، رازهای هستی را از زاویه‌ای دیگر بررسی کردند و دریافتند که می‌شود خوشبخت و موفق و ثروتمند بود، فقط کافی است که انسان خواست و اراده خود را روی هدف اصلی متمرکز کند. البته همواره بر هر نظریه جدید انتقادهایی وارد است و نظریه‌های استر هیکس از این قاعده مستثنی نیست. برخی منتقدان بر این عقیده‌اند که بشر پراضطراب امروزی نمی‌تواند از قوانین موجود در کتاب‌های هیکس استفاده کند. همچنین دیدگاه استر و جری را درباره پدیده مرگ نمی‌پذیرند؛ چرا که آنها مرگ را اتفاقی شاد و دنیوی توصیف کرده‌اند.


اقتباس فیلم راز از نظریه‌های جری و استر هیکس

فیلم «راز» که در سال ۲۰۰۶ منتشر شد از نظریه‌های جری و استر هیکس اقتباس شده است. این فیلم با اقبال زیادی در سراسر جهان مواجه شد و زندگی بسیاری از افراد را متحول کرد. استر هیکس در نسخه اصلی این فیلم ظاهر شد و در آن به روایتگری پرداخت. اما سازنده فیلم در نسخه دیگر فیلم، استر هیکس را حذف نمود و از او خواست که برای همیشه از حقوق مالکیت معنوی خود در آن چشم‌پوشی کند. هیکس بعداً در نامه‌ای که در اینترنت انتشار یافت در این رابطه ابراز ناراحتی نمود. اما در نهایت آبراهام این توصیه را به او کرد: «هر وقت به شما اولتیماتومی داده شد که ‘اگر فلان کار را نکنی ما مجبوریم بهمان کار را بکنیم آن وقت بهتر است که شما کلاً آن را رها کنید چون همیشه چنین‌وچنان‌های دیگری هم در کار خواهد بود.» هیکس سپس ویدئویی را در یوتیوب منتشر کرد و اذعان داشت که با این اتفاق در فیلم راز راحت نبوده و در نهایت تصمیم گرفته مشارکتش را در این فیلم متوقف کند.


کتاب‌های جری و استر هیکس

از جری و استر هیکس کتاب‌های زیادی منتشر شده است که از جمله آنها می‌توان به کتاب‌های «بخواهید تا اجابت شود»، «قانون جذابیت»، «پول و قانون جذب»، «تعالیم آبراهام»، «آفرینش والا»، «سارا»، «گرداب جذب»، «قدرت شگفت‌انگیز احساسات» و غیره اشاره کرد. چندین تا از این کتاب‌های آنها به اسپانیایی، فرانسوی، ایتالیایی، آلمانی، هلندی، سوئدی، چکی، کرواتی، اسلوونیایی، اسلواکی، صربی، رومانیایی، روسی و ژاپنی ترجمه شده‌اند.


قانون جذب استر هیکس

قانون جذب استر هیکس

جاذبه

هر فردی همه چیز را مانند خودش جذب می‌کند. این اساسی‌ترین قانون جهان است. بنابراین اگر می‌خواهید در مسیر آرزو باشید، ابتدا این اصل را دنبال نمایید و میل خود را تعیین کنید.

قانون خلقت و جهت

طبق این قانون، درست همان‌طور که سیاره زمین ایجاد شد، شما هم می‌توانید اهدافی را در ذهن خود ایجاد کنید. قانون دوم به شما می‌گوید که اگر می‌خواهید چیزی را از ذهن خلق کنید، ابتدا باید جزئیات را مطالعه کرده و برای مدت طولانی با آن زندگی کنید. شما باید شبیه بازیگری باشید که این آرزو را در زندگی بازی می‌کند تا سرانجام در دنیای واقعی آن را ببیند.

اجازه بگیرید

بر اساس این قانون، اگر از نظر احساسی مطلوب نباشید، قانون جذب عمل نمی‌کند. شما نمی‌توانید جذب خواسته‌ها را متوقف کنید، اما می‌توانید خوشایند یا ناخوشایند بودن آن را تعیین کنید. بدانید که اگر می‌خواهید با نظم جهانی مخالفت کنید، تنها شما هستید که خسته و بی‌انگیزه می‌شوید. بنابراین قلب خود را در این رودخانه بگذارید و اجازه دهید شما را به جایی برساند که مورد نیاز است.


رسیدن به خواسته‌ها از نظر استر هیکس

استر هیکس در یکی از سخنرانی‌هایش این سؤال را مطرح می‌کند که چرا با وجود این‌همه اطلاعات، به اهداف خود نمی‌رسیم؟ پاسخ استر هیکس بسیار جالب است. او می‌گوید هنگامی که ثروت را ارتعاش می‌کنید و هم‌زمان به بدبختی در جامعه فکر می‌کنید، این باعث می‌شود ارتعاش شما کاهش یابد. در نتیجه نمی‌توانید با میزان ثروتی که می‌خواهید ارتعاش کنید. اگر بتوانید در طول روز به مدت ۶۸ ثانیه به آنچه می‌خواهید فکر کنید، می‌توانید با گذشت زمان به خواسته خود برسید.


برخی از سخنان استر هیکس

اگر چیزی را می‌خواهید ولی به‌آرامی به سراغ شما می‌آید، تنها یک دلیل وجود دارد و آن این است که بیشتر بر نبود آن تمرکز می‌کنید تا بر وجود آن.
ترک افراد را متوقف نکنید. شما با کسانی که شما را دور انداخته‌اند آینده‌ای ندارید. آینده شما با کسانی است که در زندگی شما می‌مانند و همیشه با شما هستند.
بزرگ‌ترین چیزی که می‌توانید به خود بدهید این است که از فکر دیگران خلاص شوید.
هیچ‌چیز با کمی فکر و توجه به دست نمی‌آید، اما برای رسیدن به قدرت ظاهری، زمان و توجه لازم است.
موفقیت یعنی رسیدن به خواسته شما. اما اگر اجازه دهید موفقیت شما جستجوی خوشبختی باشد، آن وقت بقیه چیزهای دیگر هم به‌خوبی سر جایشان قرار می‌گیرند.
اگر می‌خواهید زمان بیشتری را با دیگران بگذرانید، آنها را همان‌طور که می‌خواهند ببینید.


ثروت استر هیکس

ثروت استر هیکس

ارزش خالص دارایی‌های استر هیکس در سال ۲۰۲۳ برابر با ۱۰ میلیون دلار تخمین زده شده است. منبع درآمد او نیز از طریق موارد زیر بوده است:
فروش کتاب: استر هیکس بیش از ۷۰ کتاب نوشته که میلیون‌ها نسخه از آن در سراسر جهان فروخته شده است.
سخنرانی‌ها: استر هیکس یک سخنران محبوب است که سخنرانی‌ها و ورکشاپ‌های زیادی را تاکنون در سراسر جهان انجام داده است.
فروش اقلام تجاری: از استر هیکس سی‌دی‌ها، دی‌وی‌دی‌ها و اقلام آموزشی دیگر بسیاری در اختیار عموم قرار گرفته است.

ارسال نظر

0دیدگاه

لطفاً پیش از ارسال نظر، خلاصه قوانین زیر را مطالعه کنید:
فارسی بنویسید و از کیبورد فارسی استفاده کنید.
نظراتی که شامل الفاظ رکیک و توهین آمیز و بحث های سیاسی و قومیتی، تبلیغ، لینک باشد منتشر نشده و حذف می شوند.

خبر خوب اینکه در مقالات آموزشی مطالب زندگینامه زنان موفق دنیا، مقالات زندگی سالم و ویدئوهای آموزشی استقلال مالی را برای ازدواج موفق و زندگی سالم خودتان برایتان قرارداده ایم.

دیدن نظرات بیشتر

تعداد کل نظرات: 0 نفر

تعداد سوالات ایجاد شده

0

دیدن همه سوالات

چک لیست های زندگی  جدید

هر روز چک لیست های جدید برای شما آماده و منتشر میکنیم.

تعداد کاربران استفاده کننده

0

دیدن چک لیست ها

راه اندازی سایت و سیستم سازی کسب و کار