موقعیت شما در سایت:

تأثیر تغذیه سالم بر رفتار خانم ها

تأثیر تغذیه سالم بر رفتار خانم ها

0 نظر

0 لایک

190 بازدید

تاریخ انتشار: 1402/10/28

توضیحات

تغذیه سالم به معنای مصرف به‌اندازه خوراکی از هر گروه غذایی است که موجب تأمین نیازهای بدن خواهد شد. هدف از این تغذیه، دستیابی به بدنی برخوردار از مواد مغذی و معدنی کافی است تا بتوان از این طریق به میزان سلامت جسمی و روحی کاملی دست یافت. در این مقاله به بررسی اهمیت تغذیه سالم و نحوه پیروی از آن می پردازیم.

ما انسان‌ها روزانه از مواد غذایی بسیاری در خوردوخوراک خود استفاده می‌کنیم که برخی مفید و برخی دیگر مضر هستند. تغذیه سالم روی سلامت جسمی و روحی انسان تأثیرگذار بوده و می‌تواند سطح انرژی او را افزایش دهد. ولی شاید فکر کنید استفاده از تغذیه‌ای که سالم است، به معنای عدم مصرف خوراکی‌ و غذاهای موردعلاقه می‌باشد. درحالی‌که این موضوع غلط بوده و شما می‌توانید با داشتن رژیم غذایی سالم، از بدن شاداب و سرحالی برخوردار شوید. تغذیه سالم علاوه‌ بر تأثیر روی سلامت انسان، روی رفتار او نیز مؤثر است و می‌تواند آداب و رفتارهای نادرست افراد را اصلاح کند. به‌طورکلی این نوع تغذیه باعث خلق‌وخوی مناسب و افزایش سطح شادابی و سرحالی افراد خواهد شد. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره تأثیر تغذیه سالم بر رفتار خانم‌ها در ادامه مطلب همراه ما باشید.


تغذیه سالم چیست؟

تغذیه سالم به معنای استفاده از غذاهای خاص یا کم‌خوری نیست، بلکه به معنای داشتن رژیم غذایی سالم برخوردار از انواع مواد مغذی و معدنی موردنیاز بدن است. این تغذیه تأثیر بسزایی روی بدن و رفتار انسان‌ها علی‌الخصوص بانوان داشته و می‌تواند آن‌ها را از هر بیماری و مشکلی دور سازد. چرا که بانوان به دلیل اینکه وظایف بیشتری نسبت به آقایان داشته و می‌توانند چندین کار را به‌صورت هم‌زمان مدیریت کنند، نیازمند انرژی و شادابی بالا و رفتار مناسبی هستند. ولی آیا می‌توان هر نوع تغذیه‌ای را سالم دانست؟ در واقع می‌توان گفت: مواد غذایی بسیاری وجود دارد که برخی مفید و برخی مضر هستند و شما با مصرف مواد غذایی سالم، می‌توانید سلامت جسمی و روحی خود را بهبود ببخشید. چرا که ارتباط بین جسم و ذهن به تغذیه سالم نیز ربط دارد و برخورداری از رژیمی که دارای مواد غذایی سالمی درون خود باشد، کار سختی نیست. حال شاید برای شما هم این سؤال پیش بیاید که چه نوع تغذیه‌ای سالم است؟ در واقع این نوع تغذیه باید دارای ویژگی‌های بسیاری همچون پروتئین، فیبر، کربوهیدرات، چربی، ویتامین، کلسیم و مواد معدنی کافی باشد.
چرا که هر بدنی برای سلامت کامل خود نیازمند این مواد بوده و شما می‌توانید با مصرف مواد غذایی و تأمین آن‌ها، از بدنی با ذهن و رفتار مناسب برخوردار شوید. ممکن است شما نیز تابه‌حال با تأثیرات غذا روی بدن خود مواجه شده باشید و فکر کنید که برای مثال با خوردن برخی غذاها، دچار بی‌حالی یا شادابی می‌شوید. البته ناگفته نماند برخی از تأثیراتی که تغذیه روی رفتار خانم‌ها و آقایان می‌گذارد، به‌صورت نامحسوس خواهد بود. مثلاً فردی را فرض کنید که به‌خاطر گرسنگی از خود رفتارهای نامناسبی بروز می‌دهد. در این حالت تأثیری که تغذیه و مواد غذایی روی این فرد گذاشته، نامحسوس بوده و ممکن است اشخاص بسیاری از آن آگاهی پیدا نکنند. به‌ شکل کلی تغذیه دارای تأثیر بسزایی روی انسان بوده و ناسالم بودن آن می‌تواند موجب بروز عصبانیت، اضطراب، گیجی، خستگی، زودرنجی، کاهش اعتمادبه‌نفس، بی‌دقتی، افسردگی و... در افراد شود. البته ناگفته نماند که تغذیه تنها یکی از دلایل مؤثر روی رفتار خانم‌ها بوده و عوامل بسیاری همچون ژنتیک، تجربیات، محیط زندگی و... نیز در آن دخیل هستند. به این دلیل بهتر است با فراهم‌آوری شرایط مناسب دست به تغییر رفتار و اخلاقیات خود بزنید و در صورت عدم امکان، می‌توانید از یک روان‌شناس خبره در این زمینه کمک بگیرید.


تغذیه سالم چیست؟


خلاصه‌ای کوتاه از تغذیه سالم

شاید برای شما هم تابه‌حال چندین بار پیش آمده باشد که تصمیم به رژیم گرفته‌اید تا با این کار بتوانید از سطح سلامت بالایی برخوردار شوید. ولی تنها تعداد کمی از افرادی که دست به رژیم می‌زنند، دارای اراده بوده و پشتکاری به خرج خواهند داد. چرا که رژیم‌گرفتن کار آسانی نیست و برای برخورداری از وزن نرمال و بدن سالم، باید بتوانید از غذاها و خوراکی‌های مناسبی استفاده کنید. در واقع تغذیه سالم به معنای حذف غذاهای موردعلاقه‌تان نیست و بلکه به این معناست که بتوانید موادی را از هر گروه غذایی در رژیم خود جای دهید. با انجام این کار می‌توانید با یک تیر چند نشان بزنید و هم امکان کاهش وزن و هم امکان تأمین میزان موردنیاز مواد معدنی، ویتامین، کربوهیدرات، فیبر، غلات و پروتئین بدنتان را داشته باشید. نکته‌ای که برای برخورداری از رژیم غذایی سالم باید مورد اهمیت قرار بگیرد، مصرف هر موادی از گروه‌های غذایی به‌اندازه مناسب است. در واقع هر بدنی نیازمند مواد معدنی و مغذی بوده که روزانه باید مصرف دقیقی از آن‌ها داشته باشید و بتوانید بدن خود را بی‌نیاز از هر چیز سازید. به شکل کلی تغذیه‌ سالم می‌تواند سطح کلسترول خون، میزان وزن، فشارخون و قند خون بدن انسان را تنظیم کرده و از بروز هرگونه بیماری‌ قلبی و سکته‌ها پیشگیری کند. به‌ این خاطر باید رژیم غذایی خود را عاری از هر مواد مضری سازید و مواد غذایی مفید و سالم را جایگزین آن‌ها کنید. با این کار رفته‌رفته منجر به بهبود سلامت بدنی خود شده و با تلاش و پشتکارهای مداوم، می‌توانید زندگی‌ شخصی و کاری خود را پر از موفقیت‌های پی‌درپی کنید.


تغذیه سالم


باورهای اشتباه در مورد تغذیه سالم

تغذیه سالم دارای اهمیت بسزایی در زندگی افراد بوده که عدم برخورداری از آن، می‌تواند شما را با مشکلاتی روبرو سازد. البته نمی‌توان گفت: هر تغذیه‌ای سالم است و می‌توان آن را در وعده‌های روزانه خود مصرف کرد. یکی از بسترهای لازمی که روی سلامت جسمی و روحی انسان تأثیرگذار است، برخورداری از تغذیه سالم بوده و نوع آن در رفتار مناسب یا نامناسب افراد نیز دخیل خواهد بود. تغذیه‌ای که دارای سطح سلامت بالایی باشد، می‌تواند انسان را برخوردار از احساس شادابی و سرحالی کند. ولی درحالی‌که تغذیه ناسالم برعکس آن عمل کرده و می‌تواند باعث ایجاد انواع بیماری‌ها شود. باورهای غلط و اشتباه بسیاری در مورد تغذیه‌های سالم وجود دارد که هر یک به‌نوعی امکان گیج‌ کردن انسان را دارند. ولی باید بدانید که آگاهی از اطلاعات درست و غلط اهمیت بالایی دارد و این باورهای غلط نه‌تنها به شما کمکی نمی‌کنند، بلکه می‌توانند موجب بروز اختلال در زندگی‌تان نیز شوند. برخی از باورهای اشتباهی که درباره تغذیه‌ سالم وجود دارد عبارت‌اند از:
صبحانه مهم‌ترین وعده‌غذایی در طول روز بوده و با مصرف آن، نیازی به وعده‌های دیگر نخواهید داشت.
مصرف چربی را کنار بگذارید، چرا که به بدن انسان آسیب‌های بسیاری می‌رساند.
با قطع مصرف کربوهیدرات می‌توانید به کاهش میزان زیاد وزن خود دست یابید.
سم‌زدایی بدن امر مهم و حیاتی است و باید هر چند وقت یک‌بار اقدام به انجام آن کنید.
مصرف کم کالری به دلیل تأثیر روی کاهش وزن برای تمامی افراد الزامی است.
زنان باردار باید بیش از سایر افراد، مصرف غذا و تغذیه داشته باشند.
مصرف 8 لیوان آب مناسب هر انسانی است و مصرف کم یا بیشتر از این مقدار، منجر به بروز مشکلاتی درون بدن افراد خواهد شد.
برای اینکه سالم بمانید، باید وزن کمی داشته باشید و از چاقی بپرهیزید.
تمامی افراد حاضر در جهان، باید دست به مصرف مکمل‌هایی جهت رسیدن به‌سلامت کافی بزنند.
رژیم‌های سرسخت موجب کاهش وزن سریع شده و با یک‌بار به‌کارگیری آن‌ها، دیگر نیازی به رژیم و لاغری نخواهید داشت.
3 وعده‌غذایی روزانه برای هر بدنی کافی است و نیازی به مصرف بیش از این مقدار ندارید.
کاهش وزن با نخوردن غذا و تغذیه ممکن است و نیاز به فعالیت دیگری نخواهید داشت.
نمک را از وعده‌های غذایی خود حذف کنید و هر غذا و خوراکی را بدون نمک میل نمایید تا سلامت کاملی داشته باشید.
مصرف تخم‌مرغ را از برنامه غذایی خود حذف کنید تا کلسترول بالایی جذب بدنتان نشود.
با استفاده از رژیم‌های سم‌زدا و سخت، به هیچ بیماری مبتلا نمی‌شوید و نیازمند دکتر نخواهید بود.
قند نیز جزو مواد مضر بوده و برای رسیدن به‌سلامت کامل، باید دست به حذف آن بزنید.
تمامی غذاهای پرچرب مضر و ناسالم هستند و هیچ‌کدام فایده‌ای برای انسان ندارند.
برای رسیدن به‌سلامت کامل باید 3 وعده‌‌غذایی اصلی را کاهش داده و آن را به دفعات بسیاری افزایش دهید.


البته باید بدانید که این موارد تنها بخشی از باورهای اشتباه درباره تغذیه سالم بودند که علاوه بر آن‌ها، نمونه‌های بسیار دیگری نیز وجود دارد.


مقایسه تغذیه سالم با ناسالم


مقایسه تغذیه سالم با ناسالم

تغذیه سالم و ناسالم دو مسیر جدا از هم هستند که یکی برای بدن مفید و دیگری مضر است. ولی بااین‌حال افرادی هستند که تمایل به مصرف هر دوی آن‌ها دارند، درحالی‌که ممکن است با میل‌کردن خوردوخوراک ناسالم به بیماری‌هایی دچار شوند. در اینجا به برخی از تفاوت‌های تغذیه سالم با ناسالم اشاره می‌کنیم:
تغذیه‌ای که سالم باشد می‌تواند سلامتی بدن را بهبود ببخشد، ولی تغذیه ناسالم منجر به ازبین‌رفتن سلامت آن خواهد شد.
تغذیه سالم می‌تواند روی خلق‌وخو و رفتار بانوان و آقایان تأثیر مثبتی بگذارد، درحالی‌که تغذیه ناسالم موجب بروز رفتارهای پر تنش و عصبی از سوی افراد خواهد شد.
افرادی که دارای رژیم سالمی هستند، می‌توانند دارای طول عمر و کیفیت زندگی بهتری باشند. ولی کسانی که رژیم ناسالم و مضری دارند، با عامل‌هایی همچون انواع بیماری‌ها، پیری زودرس، سوءتغذیه و درنهایت مرگ ناگهانی مواجه خواهند شد.
تغذیه سالم برخوردار از انواع مواد و ویتامین‌های مفید است و تغذیه ناسالم مضرات بسیاری برای بدن دارد.
تغذیه‌ مفید و سالم به‌راحتی قابل‌هضم بوده و موجب بروز مشکلات گوارشی نمی‌شود. ولی هضم تغذیه ناسالم امر دردسرسازی است و می‌تواند باعث ایجاد نفخ، یبوست و سوءهاضمه شود.
معمولاً کسانی که تغذیه سالمی دارند، بیشتر و بهتر از سایر افراد به بدن سالم و وزن مناسبی دست می‌یابند. ولی افرادی که دارای رژیم سالمی نیستند، امکان کاهش وزن و دستیابی به بدن سالم را نخواهند داشت.
تغذیه‌ای که سالم باشد، دارای میزان کالری و چربی مناسبی خواهد بود. در عوض تغذیه ناسالم نیز چربی و کالری بیشتری داشته و امکان ایجاد مشکل برای بدن انسان را نیز دارد.
تغذیه ناسالم موجب بروز بیماری‌هایی همچون قند خون و فشارخون بالا شده و معمولاً افراد را با احساس خستگی مواجه می‌کند. ولی تغذیه سالم انرژی و شادابی انسان را افزایش خواهد داد.


 راهنمای داشتن تغذیه سالم


چرا رفتار و اخلاق بدی دارم؟

هر فردی ممکن است در طول زندگی خود گاهی اوقات دچار بداخلاقی و بدرفتاری شود و دیگران را از خود برنجاند. بانوان بیشتر با این موضوع سروکار دارند و به دلیل انجام هم‌زمان کارهای زندگی شخصی و گاهی کاری، دچار بی‌حوصلگی و بدرفتاری‌های بسیاری خواهند شد. ولی شاید برای شما هم این سؤال پیش بیاید که علت اخلاق و رفتار بد و نامناسب چیست؟ در واقع باید بدانید که همه ما ممکن است گاهی شاداب بوده و گاهی مواقع حوصله‌ای برای چیزی نداشته باشیم. در این مواقع معمولاً اطرافیان با احساس شادابی یا بدرفتاری از سوی ما مواجه می‌شوند. برخی از دلایلی که می‌توانند موجب بدرفتاری افراد شوند، عبارت‌اند از:

عدم مصرف مواد غذایی انرژی‌زا

یکی از دلایل رایجی که می‌تواند روی رفتار خانم‌ها و آقایان تأثیر بگذارد، مصرف‌نکردن مواد غذایی انرژی‌زا است. چرا که عدم مصرف این مواد باعث مواجه‌شدن افراد با کمبود کربوهیدرات، ویتامین‌ها، پروتئین، فیبر، مواد معدنی و مغذی خواهد شد. درحالی‌که با میل‌کردن مواد غذایی انرژی‌زا می‌توانید نیازهای بدن خود را تأمین کرده و به انرژی و شادابی بالایی دست یابید. در واقع با مصرف این مواد می‌توانید با عواملی همچون افسردگی، عدم تمرکز، ناتوانی و احساس خستگی مقابله کرده و سطح شادابی خود را افزایش دهید. برای مثال مواد غذایی که دارای آهن کافی نباشد، خلق‌وخوی انسان را مختل خواهد کرد.

کمبود امگا 3

امگا 3 یکی از نیازهای بدن انسان بوده و ممکن است گاهی اوقات با کمبود آن روبرو شوید. کمبود امگا 3 در بدن، می‌تواند باعث ایجاد عواقب بسیاری همچون انواع بیماری‌ها و افسردگی شود. به این دلیل بهتر است اجازه کاهش آن را در بدن خود ندهید و با مصرف مواد غذایی که دارای امگا 3 هستند، دست به تأمین نیازتان بزنید.

نداشتن وعده‌های غذایی منظم

بسیاری از افراد به وعده‌های غذایی خود اهمیت نمی‌دهند و دارای نظمی در مصرف غذا نیستند. درحالی‌که باید برای دستیابی به‌سلامت جسمی و روحی کامل، مصرف غذای مفید و منظمی داشته باشید. نداشتن وعده‌های غذایی منظم می‌تواند گوارش بدن انسان را با مشکل مواجه کرده و باعث ایجاد احساس خستگی، عصبانیت و گیجی در فرد شود.

مصرف زیاد فست‌فود

افرادی که معمولاً مصرف فست‌فود را به غذاهای خانگی ترجیح می‌دهند، طی مدت کوتاهی شاهد چاقی، تنبلی و خستگی بسیاری از سوی خود خواهند بود. چرا که فست‌فود احساس سیری موقتی را به انسان هدیه می‌دهد و پس از گذشت مدت کوتاهی، مجدد دچار گرسنگی خواهید شد. مصرف مداوم این نوع غذاها نه‌تنها فایده‌ای ندارد، بلکه می‌تواند خطر ابتلا به پریشانی‌های روانی و افسردگی را نیز افزایش دهد. این موارد تنها برخی از دلایلی بودند که می‌توانند باعث ایجاد اخلاق و رفتار بدی در بانوان و آقایان شوند. ولی برای اینکه بتوانید برخوردار از اخلاق و رفتار مناسبی باشید، نیازمند عادت غذایی مفید و درستی هستید. تغییر عادات غذایی نادرست و جایگزین‌کردن عادات درست می‌تواند شادابی بدن را افزایش داده و به شما کمک کند تا دست به انجام فعالیت‌های خود بزنید. با این کار می‌توانید رژیم غذایی سالمی داشته و خود را از ابتلا به بیماری‌های گوناگون نجات دهید.


راهنمای داشتن تغذیه سالم

داشتن رژیم غذایی سالم جزو مسائل مهمی است که باید اهمیت بسیاری به آن داده شود. در واقع هر رژیم غذایی سالم نیست و برای اینکه بتوانید رژیمی بگیرید که برخوردار از تغذیه‌های سالمی باشد، باید به یک‌سری نکات اهمیت دهید. چرا که داشتن تغذیه سالم دارای اهمیت بالایی بوده و می‌تواند به انسان در راستای رسیدن به زندگی سلامت و عاری از هر بیماری کمک کند. برای این نوع رژیم نیاز به انجام کار سختی ندارید و با ایجاد کوچک‌ترین تغییرات، می‌توانید رژیم غذایی خود را بهبود ببخشید. با تغییر عادات غذایی خود، می‌توانید برای دستیابی به بدن سالم تلاش کرده و طی مدت کم از نتیجه مثبتی برخوردار شوید. اگر شما هم جزو افرادی هستید که می‌خواهید رژیم غذایی مفید و سالمی داشته باشید، می‌توانید طبق نکات زیر مواد غذایی مصرفی خود را انتخاب کنید.
مصرف گوشت‌های سفیدی که دارای چربی کم هستند را از یاد نبرید.
مصرف چاشنی‌هایی همچون نمک، قند و شکر را تا حد ممکن کاهش دهید و به‌جای آن‌ها از موارد مفیدی استفاده کنید.
در طول روز آب زیادی بخورید تا بتوانید بدن خود را از مشکل کم‌آبی دور نگه دارید.
انواع میوه و سبزیجات مفید و تازه را میل کنید تا ویتامین، فیبر و مواد معدنی موردنیاز بدنتان تأمین شود.
کالری مصرفی خود را با فعالیت‌های بدنی‌تان همسان سازید.
مصرف غذاهای خانگی را اولویت قرار دهید، چرا که دارای فواید و خواص بیشتری نسبت به غذاهای بیرون و فست‌فود هستند.
شیر و لبنیات را از یاد نبرید و با مصرف آن‌ها، صاحب پروتئین بسیاری درون بدن خود شوید.
مصرف تغذیه و مواد غذایی را در وعده‌های اصلی و میان‌وعده‌ها فراموش نکنید تا میزان قند خون بدنتان کاهش نیابد.
چربی‌های سالم را به حدی که ضرری برای بدنتان نداشته باشند، میل کنید.


نتیجه گیری به زبان پریسا نصری


آنچه باید در مورد تغذیه سالم بدانیم

نداشتن رژیم غذایی سالم در زندگی دارای عارضه‌های بسیاری بوده و می‌تواند افراد را با مشکلاتی روبرو سازد. برای مثال زمانی که آب بدن شما کاهش می‌یابد، در صورت عدم مصرف آب دچار احساس گیجی و رفتار نامناسبی خواهید شد. ولی درحالی‌که با مصرف جرعه‌ای آب می‌توانید از بروز اختلال درون بدنتان پیشگیری کرده و از مواد مفید و معدنی درون خود محافظت کنید. به این دلیل می‌توان گفت: تغذیه سالم و کافی روی جسم و رفتار خانم‌ها و آقایان تأثیرگذار است و باعث بهبود سلامت جسمی و روحی آن‌ها خواهد شد. ممکن است تابه‌حال با افرادی مواجه شده باشید که با عدم مصرف گوشت دچار نیاز به آن شده و در صورت وضعیت حاد، عصبانی شوند و کنترلی روی رفتار خود نداشته باشند. این موضوع نیاز بدن به گوشت را نشان می‌دهد و از نظر پزشکی عدم مصرف مواد غذایی موردنیاز بدن کار غلطی است و در صورت عدم تأمین گوشت، ممکن است با مشکلات بسیاری نیز روبرو شوید. البته این نیاز تنها به‌خاطر آب یا گوشت رخ نمی‌دهد و ممکن است برای هر ماده غذایی بروز داده و افراد را دچار مشکل سازد. برای اینکه شما نیز بتوانید دارای رژیم غذایی سالمی باشید، می‌توانید از مواد غذایی همچون آجیل، جوانه گندم، سیب، آووکادو، ماهی، سبزیجات، مرغ، بادام و کلم‌بروکلی استفاده کنید. مصرف این مواد در طول روز نه‌تنها موجب بهبود سلامت بدن می‌شود، بلکه می‌تواند تأثیراتی روی آداب و رفتار خانم‌ها نیز داشته باشد. چرا که تغذیه سالم دارای تأثیراتی روی خلق‌وخوی انسان بوده و با مصرف خوراکی‌های مفید می‌توانید به‌سلامت جسمی و روحی کاملی دست یابید. جسم انسان به ذهنش نیز مرتبط بوده و با آرام‌سازی ذهن خود، می‌توانید ارتباط بین جسم و ذهن را بهبود بخشیده و صاحب روح سالمی شوید.


سوالات متداول


سؤالات متداول در مورد تغذیه سالم

تغذیه سالم چیست؟

پاسخ: این تغذیه به معنای نخوردن یا کاهش مصرف خوردوخوراک نیست، بلکه به معنای مصرف مواد غذایی مفید و سالم به‌اندازه مناسب و کافی در وعده‌های غذایی است.

رژیم غذایی ناسالم چه تأثیراتی روی بدن انسان دارد؟

پاسخ: رژیم غذایی ناسالم به دلیل برخورداری از مواد غذایی مضر دارای تأثیرات بدی روی بدن انسان است و می‌تواند باعث بروز انواع بیماری، رفتار و خلق‌وخوی نامناسب و... شود.

برای داشتن رژیم غذایی سالم چه‌کار کنم؟

پاسخ: برای داشتن رژیم غذایی سالم، می‌توانید مصرف موادی همچون آب، شیر و لبنیات، کالری، چربی‌های سالم، میوه و سبزیجات، گوشت سفید و ادویه‌جات مفید را فراموش نکنید.

تغذیه سالم چه تفاوتی با تغذیه ناسالم دارد؟

پاسخ: تغذیه سالم موجب بهبود کیفیت و سلامت بدن انسان شده و طول عمر بیشتری را به آن‌ هدیه می‌دهد. ولی تغذیه ناسالم مضراتی برای بدن داشته و چربی و کالری بیشتری را نصیب افراد می‌کند.

یک رژیم غذایی سالم باید شامل چه مواد غذایی باشد؟

پاسخ: یک رژیم غذایی سالم باید شامل انواع مختلفی از مواد غذایی از جمله میوه‌ها، سبزیجات، غلات کامل، پروتئین بدون چربی و لبنیات کم‌چرب باشد. این مواد غذایی حاوی مواد مغذی ضروری هستند که برای حفظ سلامتی بدن ضروری هستند.

ارسال نظر

0دیدگاه

لطفاً پیش از ارسال نظر، خلاصه قوانین زیر را مطالعه کنید:
فارسی بنویسید و از کیبورد فارسی استفاده کنید.
نظراتی که شامل الفاظ رکیک و توهین آمیز و بحث های سیاسی و قومیتی، تبلیغ، لینک باشد منتشر نشده و حذف می شوند.

خبر خوب اینکه در مقالات آموزشی مطالب زندگینامه زنان موفق دنیا، مقالات زندگی سالم و ویدئوهای آموزشی استقلال مالی را برای ازدواج موفق و زندگی سالم خودتان برایتان قرارداده ایم.

دیدن نظرات بیشتر

تعداد کل نظرات: 0 نفر

تعداد سوالات ایجاد شده

0

دیدن همه سوالات

چک لیست های زندگی  جدید

هر روز چک لیست های جدید برای شما آماده و منتشر میکنیم.

تعداد کاربران استفاده کننده

0

دیدن چک لیست ها

راه اندازی سایت و سیستم سازی کسب و کار