موقعیت شما در سایت:

زندگی نامه کامالا هریس

زندگی نامه کامالا هریس

0 نظر

4 لایک

4351 بازدید

تاریخ انتشار: 1402/10/23

توضیحات

کامالا هریس، اولین زن و اولین سیاهپوست و آسیایی آمریکایی که به معاونت ریاست جمهوری ایالات متحده رسید، زندگینامه ای پربار و الهام بخش دارد. در این مقاله، داستان زندگی او را از دوران کودکی در اوکلند، کالیفرنیا، تا پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری 2020 بررسی می کنیم.

کامالا هریس کیست؟

کامالا دِوی هریس یک سیاست‌مدار و وکیل آمریکایی است که ۴۹ مین معاون رئیس‌جمهور آمریکا بوده و معاونت ریاست‌جمهوری جو بایدن را بر عهده دارد. او اولین زنی است که معاون رئیس‌جمهور آمریکا می‌شود و بالاترین مقام زن در تاریخ ایالات متحده را دارا ست. او همچنین اولین معاون رئیس‌جمهور آمریکایی - آفریقایی و آمریکایی - آسیایی است. کامالا هریس یکی از اعضای حزب دموکرات بود که قبلاً از سال ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۷، دادستان کل کالیفرنیا و از سال ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۱ سناتور ایالات متحده از کالیفرنیا بوده است. او توسط جو بایدن به‌عنوان معاونش انتخاب شد. هریس دومین زن سیاه‌پوست و اولین جنوب آسیایی آمریکایی است که به سنا راه یافت. در جریان مبارزات انتخاباتی‌اش برای سنا، باراک اوباما و جو بایدن، از وی حمایت کردند. ابتدای سال ۲۰۱۹، هریس رسماً کارزار انتخاباتی خود را برای نمایندگی حزب دموکرات برای ریاست‌جمهوری ایالات متحده آمریکا در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۲۰ اعلام کرد. مدت کوتاهی نامزد پیشتاز این رقابت بود تا اینکه در انتهای آن سال به مبارزات انتخاباتی خود پایان داد. او توسط جو بایدن، کاندیدای حزب دموکرات آمریکا، به‌عنوان معاون اول پیشنهادی وی در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ معرفی شد.


کامالا هریس کیست؟

کودکی و جوانی کامالا هریس

کامالا هریس در سال ۱۹۶۴ در اوکلند کالیفرنیا متولد شد. نام او (کامالا) از ریشه‌ای هندی به معنای «گل نیلوفر آبی» ست. مادرش کامالا زیست‌شناس بود که تحقیقات علمی‌اش، انگیزه‌بخش کار در زمینه پژوهش سرطان پستان شد. مادر او در سن ۱۹ سالگی از هند به آمریکا آمد و به‌عنوان دانشجوی تحصیلات تکمیلی تغذیه، غدد درون‌ریز و متابولیسم در دانشگاه کالیفرنیا برکلی شروع به تحصیل کرد و ۶ سال هم بعد پی‌اچ‌دی خود را دریافت نمود. پدر کامالا هم استاد بازنشسته اقتصاد در دانشگاه استنفورد است. او اهل جامایکای بریتانیا بود که سال‌ها قبل برای تحصیل به آمریکا آمده و وارد یو سی برکلی شده بود که ۵ سال بعد هم در رشته اقتصاد پی‌اچ‌دی گرفت. هریس به همراه خواهر کوچک‌ترش، مایا، در برکلی کالیفرنیا زندگی کرد. یکی از همسایه‌ها مرتباً دختران خانواده هریس را به کلیسای سیاه در اوکلند می‌برد و آنها در آنجا در گروه کُر کودکان آواز می‌خواندند. مادرشان آنها را با اساطیر هندو آشنا کرد و این دو را به یک معبد هندو در نزدیکی‌شان می‌برد که کامالا گاه‌گاهی در آن آواز می‌خواند. او و خواهرش در کودکی بارها با خانواده مادرش در چنای هند دیدار کردند. کامالا می‌گوید تأثیر زیادی از پدربزرگش گرفته است. پدربزرگش از نخبگان طبقه ممتاز برهمین و کارمند بازنشسته دولت هند بود. دیدگاه‌های ترقی خواهانه او در زمینه دموکراسی و حقوق زنان، هریس را تحت‌تأثیر قرار داد. هریس در بزرگسالی همچنان با خاله‌ها و دایی‌هایش در هند ارتباطش را حفظ کرده است. او همچنین از خانواده پدری‌اش در جامائیکا نیز بازدید کرده است.
وقتی هریس ۷ ساله بود والدینش از هم جدا شدند. او گفته وقتی آخر هفته‌ها با خواهرش به دیدار پدرشان در پالو آلتو، کالیفرنیا می‌رفتند، از آنجا که سیاه‌پوست بودند اجازه نداشتند با بقیه بچه‌ها در محله بازی کنند. هریس در ۱۲ سالگی به همراه مادر و خواهرش به مونترال کانادا نقل‌مکان می‌کنند. مادرش در آنجا یک سمت پژوهشی و آموزشی را در یک بیمارستان عمومی یهودی وابسته به دانشگاه مک گیل پذیرفته بود. کامالا در یک مدرسه فرانسوی زبان تحصیل کرد، و سپس در سال ۱۹۸۱ از دبیرستان وست مونت در کبک کانادا فارغ‌التحصیل شد. پس از دبیرستان، در سال ۱۹۸۲، وارد دانشگاه هاروارد در دی سی شد. زمانی که در هاروارد تحصیل می‌کرد، به‌عنوان کارمند اتاق پست سناتور آلن کرانستون کالیفرنیا کارآموزی کرد، ریاست انجمن اقتصاد را بر عهده گرفت، تیم مناظره را رهبری کرد و به گروه آلفا کاپا پیوست. هریس در سال ۱۹۸۶ در رشته علوم سیاسی و اقتصاد، از دانشگاه هاروارد فارغ‌التحصیل شد. کامالا هریس سپس به کالیفرنیا بازگشت تا در رشته حقوق دانشگاه کالیفرنیا تحصیل کند. در آنجا او به‌عنوان رئیس «انجمن دانشجویان حقوق سیاه‌پوست» به فعالیت پرداخت. در سال ۱۹۸۹ هم با مدرک دکترای حقوق از آن دانشگاه فارغ‌التحصیل گردید. هریس در دهه ۹۰، در دفتر دادستان ناحیه‌ای سانفرانسیسکو و دفتر دادستان شهری سانفرانسیسکو مشغول به کار بوده است. در سال ۲۰۰۴، به‌عنوان دادستان ناحیه سانفرانسیسکو انتخاب شد. کامالا هریس در انتخابات دادستانی کل ایالت کالیفرنیا در سال ۲۰۱۰ پیروز شد و در سال ۲۰۱۴ نیز با اختلاف زیاد از رقیبش، دوباره انتخاب شد.


زندگی شخصی کامالا هریس

هریس با داگلاس امهاف، وکیل کالیفرنیایی، ازدواج کرده است. این دو در سال ۲۰۱۴ وقتی که هریس ۵۰ ساله بود در سانتا باربارا کالیفرنیا ازدواج کردند. هریس نامادری پسر و دختر شوهرش از زن قبلی او ست که یکی دانشجو و دیگری مشغول به کار هستند. هریس عضو کلیسای بپتیست سانفرانسیسکو، از جماعت‌های کلیساهای باپتیست آمریکایی است.


زندگی شخصی کامالا هریس

خواهر هریس تحلیلگر سیاسی شبکه ام اس ان بی سی، و شوهرخواهر هریس، تونی وست، مدیرکل حقوقی «اوبر» و از مقامات ارشد سابق «وزارت دادگستری ایالات متحده آمریکا» است.

شروع حرفه سیاسی او

هریس از سال ۱۹۹۰ کارش را به‌صورت حرفه‌ای شروع کرد. او از آن سال تا سال ۱۹۹۸ به‌عنوان قائم‌مقام دادستان ناحیه‌ای در شهرستان آلامدا، کالیفرنیا فعالیت می‌کرد. او می‌گوید خواهان کار در زمینه اجرای قانون بوده است چون که می‌خواسته جایی باشد که تصمیمات گرفته می‌شوند.

دادستان ناحیه سان فرانسیسکو

کامالا هریس در انتخابات سال ۲۰۰۳، دادستان ناحیه‌ای شهر سان فرانسیسکو را که دو دوره بود در این مقام حضور داشت، شکست داد و خود دادستان این ناحیه شد. در دوره‌ای که هریس دادستان ناحیه‌ای سانفرانسیسکو بود نرخ محکومیت‌ها به خاطر جنایت، از ۵۲ درصد در سال ۲۰۰۳ به ۶۷ درصد در سال ۲۰۰۶ افزایش یافت که بیشترین میزان در طول یک دهه بود. نرخ محکومیت‌ها برای قتل ۸۵ درصد شده و محکومیت‌ها برای قاچاقچیان مواد مخدر از ۵۶ درصد به ۷۴ درصد افزایش یافت. این آمار تنها نشان‌دهنده محکومیت‌ها در محاکمه‌ها ست درحالی‌که هریس بسیاری از پرونده‌ها را با توافق از طریق اقرار به جرم مختومه اعلام کرد. او پس از در دست گرفتن این منصب علاقه خاصی به کم کردن بار پرونده‌های قتل از دوره قبلی داشت. هریس اعلام کرد که سیاهه‌های آن دوره چندان مطلوب نبوده‌اند و برای افزایش محکومیت‌ها تا جای ممکن تلاش کرد. از ۷۳ پرونده قتل در انتظار رسیدگی، ۳۲ مورد به جرایم پایین‌تر مانند قتل شبه‌عمد محکوم شدند یا به جرایم دیگری چون حمله یا دزدی اقرار کردند و اتهامات قتل مختومه شدند.

دادستان کل کالیفرنیا

در نوامبر سال ۲۰۰۸، هریس نامزدی خود را برای دادستانی کل کالیفرنیا اعلام کرد. هر دو سناتور کالیفرنیا در آن زمان، همچنین رئیس مجلس یعنی نانسی پلوسی، و شهردار لس‌آنجلس همگی از او در انتخابات مقدماتی حمایت کردند. او با کسب ۳۳.۶ درصد از آرا، بر رقبای اولیه خود غلبه کرد. در نهایت، او در انتخابات سراسری هم پیروز شد و اولین سیاه‌پوست و اولین جنوب آسیایی - آمریکایی ای شد که این منصب را در این ایالت عهده‌دار می‌شود.

سنای ایالات متحده آمریکا

هریس در نوامبر سال ۲۰۱۶، در انتخابات مجلس سنای ایالات متحده آمریکا، لورتا سانچز را شکست داد تا جانشین سناتور بازنشسته، یعنی باربارا باکسر شود. به‌این‌ترتیب او به سومین سناتور زن ایالات متحده آمریکا از ایالت کالیفرنیا و اولین سناتور هندی - جامایکایی‌ تبار تبدیل شد. از زمانی که او به‌عنوان سناتور برگزیده شد، از سیستم خدمات درمانی تک - پرداخت، تغییر در طبقه‌بندی فدرال ماری جوانا، حفاظت شهری از مهاجران بدون مدرک، لایحه رؤیا و کاهش فشار مالیاتی برای طبقه کارگر و متوسط در عین افزایش مالیات برای شرکت‌ها و قشر ثروتمند آمریکا حمایت کرده ‌است.

معاونت ریاست‌جمهوری ایالات متحده

پس از انتخاب جو بایدن به‌عنوان رئیس‌جمهور آمریکا در انتخابات ۲۰۲۰، هریس از ژانویه ۲۰۲۱ به‌عنوان معاون رئیس‌جمهور ایالات متحده منصوب شد. او نه‌تنها بالاترین مقام زن در تاریخ ایالات متحده را دارا ست بلکه دومین رنگین پوستی است که مسئولیت این پست را بر عهده می‌گیرد. هریس دو روز قبل از سوگند در تحلیف جو بایدن به‌عنوان معاون رئیس‌جمهور، از سمت خود در مجلس سنا استعفا داد.


ثروت کامالا هریس

ثروت کامالا هریس

با افزایش قدرت کامالا هریس، ثروت او هم افزایش پیدا کرد. کامالا سال ۲۰۱۹ کتاب خاطراتی را با نام «حقایقی که نگه می‌داریم» منتشر نمود. بیش از ۲۰۰ هزار نسخه از این کتاب در ایالات متحده به فروش رفت. گزارش‌ها حاکی از آن است که او حدود ۹۰۰ هزار دلار از نویسندگی درآمد داشته است. اکنون او به‌عنوان معاون رئیس‌جمهور، درآمد سالانه‌ای معادل بیش از ۲۳۰ هزار دلار دارد که ۳۳ درصد بیشتر از درآمد او در مجلس سنا بود.


علاقه‌مندی‌های کامالا هریس

کامالا به آشپزی علاقه زیادی دارد. او دستورالعمل‌های بخش آشپزی مجله نیویورک‌تایمز را نشانه‌گذاری کرده و تقریباً تمام آن دستورالعمل‌ها را اجرا کرده است. غذای موردعلاقه او برای شام، یک مرغ کبابی ساده است. کتاب‌های موردعلاقه کامالا عبارت‌اند از: پسر بومی نوشته ریچارد رایت، بادبادک‌باز اثر خالد حسینی، باشگاه شانس شادی اثر امی تان، آهنگ سلیمان اثر تونی موریسون و شیر، جادوگر و کمد اثر سی اس لوئیس.


ویژگی‌ها و شخصیت کامالا هریس

او معمولاً حدود ساعت 6 صبح از خواب بیدار می‌شود و نیم ساعت روی دستگاه ورزش می‌کند. کامالا روز را با یک کاسه سبوس کشمش با شیر بادام و چای با عسل و لیمو قبل از رفتن به محل کار شروع می‌کند.
او خود را یک رئیس «سرسخت» توصیف می‌کند؛ اگرچه بیشتر سخت‌گیری‌هایش در ارتباط با خودش است.
او شعارش را که می‌گوید «شاید اولین نفر باشی، ولی مطمئن شو که آخرین نفر نیستی» را از مادرش گرفته است.
همچنین هریس در جایی عنوان کرده که مادرش می‌گفته «ننشین و از چیزها شکایت نکن. کاری انجام بده.» به گفته خودش، او هم کاری کرده و زندگی خود را وقف عدالت برابر تحت لوای قانون نموده است.
کامالا همچنین می‌گوید همیشه افرادی هستند که به شما می‌گویند «از حدومرز خودت خارج شده‌ای». این افراد، بار سنگین دیدن آنچه همیشه بوده است به‌جای آنچه که می‌تواند باشد را با خود حمل می‌کنند. اما اجازه ندهید این بار، شما را سنگین کند.

ارسال نظر

0دیدگاه

لطفاً پیش از ارسال نظر، خلاصه قوانین زیر را مطالعه کنید:
فارسی بنویسید و از کیبورد فارسی استفاده کنید.
نظراتی که شامل الفاظ رکیک و توهین آمیز و بحث های سیاسی و قومیتی، تبلیغ، لینک باشد منتشر نشده و حذف می شوند.

خبر خوب اینکه در مقالات آموزشی مطالب زندگینامه زنان موفق دنیا، مقالات زندگی سالم و ویدئوهای آموزشی استقلال مالی را برای ازدواج موفق و زندگی سالم خودتان برایتان قرارداده ایم.

دیدن نظرات بیشتر

تعداد کل نظرات: 0 نفر

تعداد سوالات ایجاد شده

0

دیدن همه سوالات

چک لیست های زندگی  جدید

هر روز چک لیست های جدید برای شما آماده و منتشر میکنیم.

تعداد کاربران استفاده کننده

0

دیدن چک لیست ها

راه اندازی سایت و سیستم سازی کسب و کار