موقعیت شما در سایت:

زندگی نامه کاترینا کایف

زندگی نامه کاترینا کایف

0 نظر

0 لایک

15671 بازدید

تاریخ انتشار: 1402/09/15

توضیحات

کشف زندگی و فیلم‌های کاترینا کایف، ستاره برجسته بالیوود. این مقاله به شما فرصت می‌دهد تا با این بازیگر محبوب و فیلم‌های بیادماندنی او بیشتر آشنا شوید.

کاترینا کایف کیست؟

کاترینا کایف یک بازیگر بریتانیایی است که در فیلم‌های هندی بازی کرده است. او یکی از گران‌ترین بازیگران زن بالیوود می‌باشد و افتخارات و جوایز زیادی هم داشته است، از جمله چهار جایزه اسکرین و چهار جایزه زی سین. او همچنین نامزد دریافت چهار جایزه فیلم فیر هم بوده است. هر چند بازیگری او بازخوردهای متفاوتی را دریافت کرده اما شهرت او بیشتر برای توانایی‌اش برای رقصیدن در آیتم نامبر‌های موفق جهان بوده است. او تا به امروز ۲۳ جایزه برده است. گزارش شده که ثروت او سالانه ۱۳ درصد رشد دارد. به نقل از مجله فوربز، کاترینا کایف در سال ۲۰۱۹ نفر ۲۳م در لیست گران‌ترین سلبریتی‌ها بوده است. ثروت او سال ۲۰۲۳، ۳۲ میلیون دلار برآورد شده است. او ماهانه ۳۶۴ هزار و ۵۰۰ دلار درآمد دارد.


کاترینا کایف کیست؟

کودکی و نوجوانی کاترینا کایف

کاترینا کایف سال ۱۳۶۲ در هنگ‌کنگ به دنیا آمد. پدرش محمد کایف، اهل کشمیر هند و مادرش سوزانا تورگوتی اهل انگلستان هستند. هنگامی که والدین کاترینا برای تجارت در صنعت پوشاک به هنگ‌کنگ رفته بودند کاترینا کایف در آنجا متولد می‌شود. او ۱ برادر و ۶ خواهر دارد. خانواده ده‌نفره آنها مدتی پس از تولد کاترینا از هم پاشید و والدین او تصمیم به جدایی گرفتند. به دلیل شغل والدین، خانواده آنها دائماً در حال سفر بود. آنها پس از هنگ‌کنگ به چین و مجدداً به ژاپن سفر نمودند. وقتی کاترینا ۸ساله بود، خانواده او به شهر پاریس فرانسه نقل‌مکان کرد. پس از آن هم، مدت‌زمان‌های کوتاهی را در کشورهایی همچون آلمان، سوئیس، بلژیک و لهستان گذراندند. او پس از آن با خانواده‌اش به هاوایی نقل‌مکان نمود و سرانجام به سرزمین مادری‌اش انگلستان رفت. در نهایت کاترینا سه سال در انگلستان زندگی کرد و بعد هم برای همیشه به شهر بمبئی رفت. کاترینای نوجوان در ابتدا در زمینه مدلینگ شروع به فعالیت کرد و این حرفه را دنبال نمود. او اولین کار مدلینگ خود را در ۱۴ سالگی در هاوایی انجام داد. نخستین کارش هم برای یک کمپین جواهر بود. او مدلینگ را در لندن تحت قراردادی با آژانس مدلز وان ادامه داد. در یک نمایش مد در لندن، کایزاد گوستاد، که یک فیلمساز هندی بود تصمیم گرفت او را برای فیلم «بوم» (۲۰۰۳) انتخاب کند که البته از لحاظ تجاری و نظر منتقدان ناموفق بود. در فیلم بوم او در کنار اسطوره سینمای بالیوود یعنی آمیتاب باچان قرار گرفت و با وی هم‌بازی شد. زمانی که کایف در هند بود، فعالیت مدلینگ او با موفقیت همراه بود. بااین‌حال فیلمسازان به خاطر تسلط ضعیف او به زبان هندی برای انتخاب او دودل بودند.


کاترینا کایف

بازیگری کاترینا کایف

کایف پس از چند تجربه نه‌چندان موفق، با بازی در چند فیلم کمدی از جمله «سلام لندن» (۲۰۰۷) به یکی از موفق‌ترین بازیگران زن بالیوود تبدیل شد. کاترینا در این فیلم به عنوان نقش اصلی در کنار آکشی کومار بازی کرد. نقش‌آفرینی کایف در فیلم هیجان‌انگیز «نیویورک» (۲۰۰۹) و کمدی عاشقانه «عروس برادر من» (۲۰۱۱) با استقبال بهتری از سوی منتقدان همراه بود و برایش نامزد دریافت جایزه فیلم فیر بهترین بازیگر زن شد. او در طول این مدت در چندین فیلم هیجان‌انگیز از جمله «داستان شگفت‌انگیز عشق منحصربه‌فرد» (۲۰۰۹)، «راجنیتی» (۲۰۱۰) و «زندگی روز به روزه» (۲۰۱۱) ایفای نقش نمود. بعدها با بازی در فیلم‌های «زمانی تایگر وجود داشت» (۲۰۱۲)، «موج ۳» (۲۰۱۳) و «بنگ بنگ» (۲۰۱۴) به موفقیت بیشتری دست‌یافت. تمام این فیلم‌ها در لیست پرفروش‌ترین فیلم‌های سینمای هند قرار گرفته‌اند. پس از آن او در چند فیلم دیگر هم بازی کرد که فروش خوبی در گیشه نداشتند اما مجدداً فیلم‌های «تایگر زنده است» (۲۰۱۷)، «سوریا وانشی» (۲۰۲۱) و «بهارات» (۲۰۱۹) فروش خوبی را در گیشه تجربه کردند. کایف نقش یک بازیگر الکلی را در درام عاشقانه «زیرو» (۲۰۱۸) ایفا کرد و برنده یک جایزه زی سین شد. طبق گزارشات، کاترینا کایف در سال ۲۰۰۴ حدود ۷.۵ میلیون پوند برای فیلم مالیسواری دریافت کرده که بالاترین هزینه برای یک بازیگر زن سینمای هند در آن زمان بوده است. به علت تسلط نداشتن او به زبان هندی، صدای او در اکثر فیلم‌هایش دوبله می‌شد. در رسانه‌ها کایف مرتباً در فهرست محبوب‌ترین و جذاب‌ترین سلبریتی‌های هند قرار گرفته است.


کاترینا کایف

راه اندازی کای بیوتی توسط کاترینا کایف

کاترینا کایف خود از تبلیغ‌کنندگان برندهای مختلف است و به‌ازای هر تبلیغ برند، بیش از ۸۵۰ هزار دلار دریافت می‌کند. او در سال ۲۰۱۹ برند لوازم آرایشی خودش را با نام کای بیوتی راه‌اندازی کرد. این کمپانی، محصولاتی همچون رژلب، خط لب، سایه لب، خط چشم، مداد چشم و غیره را ارائه می‌نماید. هدف این برند این هست که لوازم آرایشی ای ارائه کند که به مشتری و محیط‌زیست اهمیت زیادی بدهد. کای بیوتی اعلام کرده که کلیه محصولات آن گیاهی می‌باشد. محصولات کای بیوتی برای همه نوع پوست و برای همه سنین ارائه شده است. درآمد سالانه این کمپانی ۱۲ میلیون دلار می‌باشد.


کاترینا کایف

زندگی شخصی کاترینا کایف

همان‌طور که گفتیم کاترینا کایف به‌واسطه فیلم «چرا من عاشق شدم؟» (۲۰۰۵) با سلمان خان آشنا شد. آنها با هم یک رابطه عاشقانه را شروع کردند و این موضوع در دید رسانه‌ها قرار گرفت. این دو در فیلم‌های زیادی زوج مشترک هنری بودند. کاترینا بعدها اعتراف کرد که رابطه او با سلمان خان اولین رابطه جدی او بوده است. اما آنها ۵ سال بعد تصمیم به جدایی گرفتند. کایف سپس در سال ۲۰۱۳ با رانبیر کاپور ستاره بالیوود وارد رابطه شد. آنها به زوج مورد علاقه مردم هند تبدیل شدند. همین مورد باعث شد تا اخبار زندگی شخصی‌شان بیش از حد برای مردم اهمیت پیدا کند. اما این رابطه هم دوام زیادی نداشت و آنها ۳ سال بعد از هم جدا شدند. کاترینا کایف پس از جدایی از رانبیر کاپور بسیار محتاطانه‌تر در زندگی شخصی‌اش عمل کرد. او اواخر سال ۲۰۲۱ با ویکی کائوشال بازیگر هندی ازدواج نمود.

امور خیریه

کاترینا کایف فعالیت گسترده‌ای در امور خیر دارد، ولی در این زمینه بسیار محتاطانه عمل می‌کند. به‌طوری‌که کمتر کسی متوجه فعالیت‌های خیریه او می‌شود. روزنامه تایمز ایندیا از او به خاطر چنین فعالیت‌های گسترده‌ای و مخفی نگه داری آن تحسین به عمل آورده است. او بیشترین تمرکز خود را بر روی مؤسسه خیریه‌ای که توسط مادرش اداره می‌شود، می‌گذارد. این مؤسسه با هدف کمک به کودکان جهت افزایش سطح رفاه و آموزش فعالیت می‌کند. کاترینا کایف سال ۲۰۱۹ یک برند لوازم آرایشی راه‌اندازی کرد که بخش عمده درآمد آن را به این مؤسسه خیریه واگذار نمود.

علاقه‌مندی‌ها و اعتقادات شخصی

خانم کایف به علت اینکه شهروند بریتانیا ست نمی‌تواند در کشور هند املاک و خانه داشته باشد. او حتی برای بازیگری در این کشور از ویزای کار استفاده می‌کند. او بین سال‌های ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۰ به عنوان بیشترین جستجو شده در گوگل بین بازیگران بالیوود بوده است. او به سفر کردن علاقه زیادی دارد و از نظر او مصر یکی از زیباترین کشورهای جهان است. او گفته که به نظرش اهرام، معابد و چشم‌اندازهای مصر بسیار عجیب‌وغریب هستند. کاترینا توسط مادرش بزرگ شده و با پدرش هیچ ارتباطی ندارد. او اولین بازیگر بالیوودی است که مدل عروسکی باربی‌اش را ساخته‌اند. او در مصاحبه‌ای گفته که ویژگی‌هایی که در مردها دوست دارد این ۵ تا ست: صداقت، وفاداری، اعتماد به نفس، فروتنی و شوخ‌طبعی. علاوه بر بازیگری، کاترینا عاشق رقص و موسیقی هم هست. او طرف‌دار گروه‌های موسیقی کلدپلی، میوز، و رادیوهد می‌باشد. او همچنین طرف‌دار پروپاقرص غذاهای انگلیسی است. کاترینا کایف عاشق نقاشی بوده و همچنین یک شطرنج‌باز حرفه‌ای است. او از تاریکی و ارتفاع می‌ترسد. کاترینا گفته اگر یک ابرقدرت داشت، دوست داشت می‌توانست ذهن مردم را بخواند. او سال ۲۰۱۷ وارد اینستاگرام شد و یک سال بعد تعداد فالوورهایش به ۱۲.۵ میلیون نفر رسید. سال ۲۰۱۱ و ۲۰۱۳، کاترینا کایف نامی بود که از میان سلبریتی‌های هندی بیشترین دفعه در موتورهای جستجوگر اینترنت جستجو شده بود. کاترینا برای آمادگی برای نقش خود به عنوان یک مجری سیرک در «دوم ۳»، وارد یک رژیم غذایی یک‌ساله، پیلاتس، تمرینات کاربردی، و تمرین‌های تی آر ایکس شد. با اینکه مادر کاترینا کایف مسیحی و پدرش مسلمان است اما او این انتخاب را داشته که آزادانه در این رابطه تصمیم بگیرد. درهرصورت او کاملاً به خدا معتقد است. او حتی قبل از اکران فیلم‌هایش از بارگاه سیدیوینایاک، کلیسای مونت ماری و مقبره صوفی اجمر شریف دیدن می‌کند.


دارایی های لوکس کاترینا کایف

کاترینا کایف خودروهای زیادی را در گاراژ خود دارد. یکی از این خودرو ها، آئودی کیو ۳ با قیمت ۵۱ هزار دلار می‌باشد. آئودی کیو ۳ یک خودروی اس یو وی کاملاً لوکس است که موتور آن به‌صورت عرضی در جلوی خودرو سوار شده است. این اتومبیل از سال ۲۰۱۱ توسط شرکت آئودی وارد خط تولید شد. خودروی دیگر خانم کایف، مرسدس ام ال ۳۵۰ با قیمت ۶۱ هزار دلار می‌باشد. امکانات و تجهیزات این خودرو باعث شده که این بنز به عنوان یک خودرو لوکس و محبوب بین خریداران محصولات بنز شناخته شود. این اتومبیل علاوه بر اینکه لوکس و زیبا ست، بلکه توانایی آفرود قابل‌قبولی هم دارد. این بنز یک خودروی شاسی‌بلند اسپرت نیست بلکه یک استیشن مرتفع هست که برای آسایش خانواده‌ها طراحی شده است. اتومبیل دیگر کاترینا کایف، آئودی کیو ۷ با قیمت ۹۷ هزار دلار می‌باشد. آئودی کیو ۷ هم یک خودروی اس یو وی بوده و ۷ سرنشینه است و یکی از بزرگ‌ترین خودرو های آئودی نیز می‌باشد. شرکت آئودی خط تولید این خودرو را از سال ۲۰۰۵ بازگشایی کرده است. کایف اخیراً یک خودروی رنجروور ووگ هم خریداری کرده که قیمتش حدوداً ۳۰۰ هزار دلار است.


ثروت کاترینا کایف

کاترینا کایف چندین ملک در شهرهای لندن و بمبئی دارد. او صاحب‌خانه‌ای بزرگ با سه خواب در باندرا ست که قیمتش حدود ۱ میلیون دلار می‌باشد. او همچنین ملکی را در اوخاندوالا با قیمت ۲ میلیون دلار خریداری کرده است. به‌غیراز اینها، خانم کایف همچنین یک پنت‌هاوس ۴ خوابه در باندرا خریداری نموده که در حال حاضر با همسرش ویکی کائوشال در آنجا زندگی می‌کند. کاترینا کایف یک خانه ییلاقی در لندن هم دارد و قیمت آن هم تقریباً ۸۵۰ هزار دلار است. خانه او در بمبئی حتی گران‌تر بوده و قیمتش بیش از دو برابر خانه‌اش در لندن است. او برای موزیک ویدئو «ولکام» (۲۰۰۷) یک پیراهن بسیار گران‌قیمت به تن کرد. قیمت این پیراهن در آن زمان بیش از ۳ هزار دلار بود. لباس‌های او برای فیلم «بنگ بنگ» (۲۰۱۴) هم اختصاصاً برای او دوخته شده بودند و بسیار گران‌قیمت بودند. قیمت سه پیراهن او در این فیلم مجموعاً بیش از ۱۲۰ هزار دلار بوده است.


روتین روزانه کاترینا کایف

کاترینا کایف به ورزش یوگا و تنظیم وزن اهمیت زیادی می‌دهد. در درجه بعد، تمرینات ورزشی او شامل پیلاتس و تمرینات عملکردی دیگر می‌شوند. کایف، هر روز هفته، روزی بین ۱ تا ۳ ساعت را به تمرینات عملکردی، پیلاتس و کاردیو اختصاص می‌دهد. کاترینا برای خنک نگه‌داشتن بدنش از آب سبزیجات تازه استفاده می‌کند. او از آب نارگیل و کدو استفاده می‌کند چون این دو بدن را آبرسانی می‌کنند. او عاشق خوردن غذاهای سالم آسیایی است و ترجیحش ماهی بخارپز، سالاد آووکادو و آدامامه، پنکیک کدو سبز یا کینوا و کاهو ست. در غذاهای روزانه او معمولاً عدسی یا سوپ سبزیجات یافت می‌شود. ترجیح او هم سوپ بروکلی است. کاترینا کایف اخیراً در ارتباط با روتین روزانه پوستی‌اش صحبت کرده و گفته «داشتن روتین پوستی خوب، بخش مهمی از رژیم زیبایی فرد را تشکیل می‌دهد. من هر روز صبح دو لیوان آب گرم به همراه آب کرفس می‌خورم.» او همچنین گفته «یک چیز دیگری که دوست دارم برای پوستم انجام دهم، ماساژ صورت است. به نظرم خیلی آن را دست‌کم گرفته‌اند. ماساژ صورت خیلی برای ازبین‌بردن خطوط چهره مؤثر هست. برای این کار می‌توانید از روغن موردعلاقه‌تان استفاده کنید و چند قطره کف دستتان بمالید. الان هم که ویدئو های زیاد فوق‌العاده‌ای در یوتیوب پیدا می‌شود که می‌توانید ماساژ صورت را انجام دهید. من عاشق این کارم.» کاترینا همچنین اذعان کرده که روزهایی که سرکار نیست دوست دارد آرایشش بسیار ملایم و نچرال باشد. او همچنین گفته که مایل است صبح‌ها یخ روی صورت بگذارد چون ورم چهره را کم کرده و پوست را تازه می‌نماید. مورد دیگر اینکه او هیچ‌وقت وعده صبحانه را ترک نمی‌کند. حتی گاهی در صورت لزوم دو بار صبحانه می‌خورد. از خوردن برنج هم ابایی ندارد.


باورهای کاترینا کایف

کاترینا می‌گوید «من دقیقاً طوری که می‌خواهم زندگی می‌کنم. هیچ‌چیز نیست که من را از بیرون رفتن یا در یک جای خاصی بودن که می‌خواهم باشم، منصرف کند. من هر چیزی که می‌خواهم را انجام می‌دهم و با محدودیت خاصی زندگی نمی‌کنم.» کاترینا یک فرد مذهبی است و زیاد دعا می‌کند. او همچنین دیدگاه مثبتی به زندگی دارد. کاترینا کایف معتقد است چیزی که باید اتفاق بیفتد در نهایت اتفاق می‌افتد پس چرا آدم باید خودش را اذیت کند. او بیشتر پولش را خرج سفر و گردشگری می‌کند تا خرید لباس‌ها و جواهرات گران‌قیمت. کاترینا می‌گوید «تنها برنامه هر روزه من این هست که بلند شوم، به سرکار بروم و سخت کار کنم. بقیه چیزها هر چه که لازم باشد در زمان خودش اتفاق می‌افتد.»

ارسال نظر

0دیدگاه

لطفاً پیش از ارسال نظر، خلاصه قوانین زیر را مطالعه کنید:
فارسی بنویسید و از کیبورد فارسی استفاده کنید.
نظراتی که شامل الفاظ رکیک و توهین آمیز و بحث های سیاسی و قومیتی، تبلیغ، لینک باشد منتشر نشده و حذف می شوند.

خبر خوب اینکه در مقالات آموزشی مطالب زندگینامه زنان موفق دنیا، مقالات زندگی سالم و ویدئوهای آموزشی استقلال مالی را برای ازدواج موفق و زندگی سالم خودتان برایتان قرارداده ایم.

دیدن نظرات بیشتر

تعداد کل نظرات: 0 نفر

تعداد سوالات ایجاد شده

0

دیدن همه سوالات

چک لیست های زندگی  جدید

هر روز چک لیست های جدید برای شما آماده و منتشر میکنیم.

تعداد کاربران استفاده کننده

0

دیدن چک لیست ها

راه اندازی سایت و سیستم سازی کسب و کار