موقعیت شما در سایت:

راهکار های برخورد با همسر رفیق باز

راهکار های برخورد با همسر رفیق باز

0 نظر

0 لایک

3664 بازدید

تاریخ انتشار: 1402/09/05

توضیحات

مقاله‌ای که به شما درک عمیقی از تجربیات و چالش‌های زندگی با همسر رفیق باز می‌دهد. این مطالعه شما را در فهم بهتر این موضوع یاری می‌کند.

چطور با شوهر رفیق باز رفتار کنم؟ خیلی از پسرها توی زندگی مجردی وقت زیادی رو با دوستاشون می‌گذرونن اما وقتی یه مرد وارد زندگی متأهلی میشه ارتباطش با دوستاش پیچیده‌تر میشه چرا که ممکنه با دوستاش احساس راحتی صمیمیت بیشتری داشته باشه تا با همسرش به خاطر همین ممکنه بعضی وقتا انتظارات و توقعاتی که دوستانش دارند با انتظارات و توقعاتی که همسرش داره تداخل ایجاد کنه و یا تضادهایی به وجود بیاد، اگه شوهر شما هم وقت زیادی رو با دوستاش می‌گذرونه طوری که وقت گذروندن با دوستاش رو به وقت گذرونی با شما ترجیح میده؛ یا اگر بیشتر به اونها توجه می‌کنه و بهشون احترام می‌ذاره و برای بودن با اونها برنامه‌ریزی می‌کنه میشه گفت به عبارتی شوهر شما رفیق بازه.


نقش دوستان توی زندگی متأهلی

به‌طورکلی دوستای آدم نقش خیلی مهمی توی زندگی هر شخصی دارند و این نقش بعد از ازدواجم ادامه پیدا می‌کنه یه فرد متأهل دقیقاً مثل یک فرد مجرد نیاز داره با دوستای خوب صادق و درستکاری در ارتباط باشه اما از اونجایی که افراد معمولاً همه ما از دوستامون تأثیرپذیری زیادی داریم لازمه که افراد متأهل از دوستی و ارتباط با افرادی که ممکنه برای ازدواج اونها خطر داشته باشند دوری کنن. وقتی دو نفر تصمیم می‌گیرند ازدواج کنند و توی زندگیشون تغییر اساسی ایجاد بشه، یکی از این تغییرها اینه که ارتباط مناسب با همسرشون داشته باشند و همسرشون نسبت به همه چیز در اولویت قرار بگیره. در حقیقت دوستای زیاد و صمیمی به همون اندازه که می‌تونن توی شرایط خوب و بد زندگی برای فرد حمایت‌کننده باشند پتانسیل زیادی برای خراب‌کردن زندگی مشترکش هم دارند برای مثال بعضی از دوستان مجرد مردهای متأهل نمی‌تونن این موضوع رو بپذیرن که باید وقت آزاد خودش رو با خانواده و همسرش تنظیم کنه به خاطر همین ممکنه بعضی وقت‌ها توی دیدارها و صحبت‌هاشون اون مرد رو توی جمع‌های دوستانه و خانواده تحت‌فشار قرار بدن و طوری رفتار کنند که انگار مجبوره بین همسرش و دوستاش یکیشو انتخاب کنه. رفیق بازی مرد متأهل تأثیرات منفی خیلی زیادی روی سلامت رابطه عاطفی و ازدواج دارد رفیق بازی شوهر ممکنه باعث بشه که همسر شما عمیقاً احساس تنهایی کنه و احساس کنه برای شما بی‌ارزشه و دارید ازش دور میشید به‌ویژه اگر دوستای شما آدم‌های موجه و شایسته‌ای نباشن یا شماره تشویق کنند که عادت‌های نامناسب و عقاید منفی رو ترویج بدید، همین رفتار احتمالاً مشکلات شما رو توی زندگی دوبرابر می‌کنه.


چه دوستانی برای ازدواج ما خطرناک هستند

اینکه همسر شما دوستای صمیمی داشته باشه در حالت کلی خیلی هم خوبه اما نباید اجازه بده که ازدواجتون به خاطر این دوستی‌ها تحت‌تأثیر منفی قرار بگیره، سؤال مهمی که ایجاد میشه اینه که چه افرادی برای دوستی با یک مرد متأهل خوبند و دوستی با چه افرادی مناسبه؟ و چه افرادی زندگی مشترک و ازدواج رو در خطر ازبین‌رفتن و شکست قرار میدن؟

دوستی که در مورد همسر خودش بدگویی می‌کنه

مردی که در مورد همسر خودش بدگویی می‌کنه و غیبتشو می‌کنه یا رفتار نامناسب و تحقیرآمیزی باهاش داره ولی دوستی با شوهر شما آدم مناسبی نیست. چه بخواهیم چه نخواهیم ما آدم‌ها به‌صورت ناخودآگاه تحت‌تأثیر هم صحبتی با دوستای خودمون قرار می‌گیریم وقتی شخصی میاد شروع می‌کنه بدگویی‌کردن و ابراز نارضایتی از زندگی مشترکش، به طور کاملاً ناخودآگاه روی دیدگاه‌های دوست و هم‌صحبتش هم تأثیر می‌ذاره. ممکنه توی این شرایط همسر شما برای ابراز همدردی باهاش چند مورد از نقاط منفی زندگی مشترکش رو بگه و در ادامه باعث بشه که احساس رضایتش هم نسبت به ازدواج و شما کاهش پیدا کنه. چون روال صحبتش با دوستش طوری پیش رفته که باعث شده روی نقاط منفی رابطه‌تون تمرکز کنه.


همسر رفیق باز


دوستی که در مورد همسر رفیق متأهلش بدگویی می‌کنه

هیچ عذر و بهونه‌ای در مورد این رفتار پذیرفتنی نیست هیچ مرد متأهلی نباید اجازه بده دوستش در مورد همسرش بدگویی کنه و ازش ایراد بگیره حتی اگر اون مرد و دوستش خیلی با هم صمیمی بشن و مسائل عاطفیشون را قبل از ازدواج هم با هم در میون می‌گذاشتن، بعد از ازدواج و با شروع زندگی متأهلی این موضوع باید تموم بشه. چون این رفتار علاوه بر اینکه از نظر اخلاقی اشتباهه یه رفتار ناسالم و خطرناک برای ازدواج شما هستش. چون مرد شما داره به طور مستقیم دوستی رو بر رابطه خانوادگی ترجیح میده.

دوستی که باعث میشه همسر شما نسبت به خانواده‌اش جبهه‌گیری کنه

این یه دوست واقعی باید فردو تشویق به نزدیک‌شدن صمیمی شدن و بهترشدن روابطش با همسرش و بچه‌هاش بکنه. اگر دوست شوهر شما مدام اون رو بر علیه شما و بچه‌ها تشویق کنه مطمئناً در حقش خوبی نمی‌کنه. متأسفانه بعضی از آدما در قالب دلسوزی میان مواردی رو مطرح می‌کنند مثل:
تو بیش از حد برای این خانواده خوبی
تو خیلی به خونوادت بها میدی
واسه چی اجازه میدی زنت انقدر کنترلت کنه
تو خیلی زن‌ذلیل شدی
اینا مواردی که تأثیر منفی خیلی زیادی روی ارتباط همسر شما با خونواده‌اش می‌ذاره. دوستی که مرد متأهل رو مجبور می‌کنه بین اون و خانوادش یکی رو انتخاب کنه و ترغیبش می‌کنه که وقت زیادی رو به‌دور از خونوادش با هم سپری کنند، قطعاً جز افراد نامناسب برای ارتباطه. چون کم‌کم باعث میشه که مرد از همسرش دور بشه و چه‌بسا این موضوع باعث طلاق عاطفی زوج هم بشه آقایون متأهل همیشه باید سعی کنند تعادل رو توی رابطه‌های دوستی خودشون حفظ کنند و رابطه زناشویی و زندگی مشترکشون رو توی اولویت قرار بدن تا به مشکل نخورن.

دوستی که نسبت به ازدواج دیدگاه منفی داره

البته که ممکنه همسر شما دوستای متفاوت با سلیقه‌ها و دیدگاه‌های متفاوتی داشته باشه اما لازمه از دوستی با افرادی که به‌طورکلی دیدگاه منفی نسبت به ازدواج و جنس مخالف دارند و ارزش‌های متفاوتی در مورد این موضوع دارند دوری کنه. ممکنه همسر شما دوستایی داشته باشه که تازگی جدا شدن یا طلاق گرفتن البته که حمایت عاطفی از اونا هیچ ایرادی نداره بلکه وظیفه انسانیه که ما بتونیم باهاشون همدلی کنیم. اما نباید اجازه بدیم دیدگاه‌های منفی‌ای که دارند توی اون برهه زمانی نسبت به ازدواج، روی ارتباط ما و همسرمون تأثیر منفی بزاره و باعث ایجاد سردی بشه. به علاوه هم صحبتی و دوستی مرد متأهل با آقایونی که به هر دلیلی به‌طورکلی از جنس مخالف خوششون نمیاد قطعاً تأثیر خوبی روش نداره و ممکنه عشق به همسرش رو به‌مرورزمان کم کنه.

دوستی که شخصیت خیلی وابسته‌ای داره

چنین دوستی از نظر عاطفی مثل چسب زندگی همسر شما می‌چسبه افرادی که شخصیت خیلی وابسته‌ای دارند معمولاً نیاز دارند که توجه ۲۴ ساعتی از دوست و رفیقشون دریافت کنند. علاوه بر این دوست دارند همیشه در جریان جزئیات زنده رفیقاشونم قرار بگیرند این موضوع باعث میشه که مرد نتونه برای زندگی شخصیش مرز تعریف کنه و در نتیجه به رابطه‌اش با همسرش آسیب میزنه.

دوستی که جنس مخالف همسر شماست

یکی دیگه از دوستی‌های آسیب‌زا و خطرناک برای زندگی مرد متأهل دوستی نزدیک و صمیمانه با جنس مخالف این دوست با هر عنوانی که براش انتخاب بشه برای ازدواج شما مضره. چه اسمش رو دوست اجتماعی بزاریم، چه دوست معمولی یا جاست‌فرند، هرچقدرم که ادعا بشه هیچ ارتباط عاطفی نیست همیشه می‌تونه یک عنصر تهدیدکننده بالقوه برای رابطه شما و همسرتون و زندگی مشترک یک مرد متأهل باشه. وقتی شما به‌عنوان یک مرد متأهل یا کسی که رابطه عاطفی طولانی‌مدتی داره، چنین رابطه‌ای و چنین دوستی داشته باشید حتی اگر فرض محال بگیریم که هیچ کشش جنسی و عاطفی توی اون مطرح نیست کم‌کم اعتماد به نفس همسر شما رو توی زندگی مشترک کاهش میده و باعث میشه که تحت‌فشار روانی خیلی زیادی قرار بگیره.


همسر رفیق باز


چطور رفیق بازی همسرمو کم کنم

در مورد احساستون باهاش صحبت کنید به‌جای اینکه به خاطر وقت گذرونی با دوستاش سرزنشش کنید یا با قهر و دعوا سعی کنید باهاش مقابله کنید تا از این رفتارش دست برداره از مهارت ارتباطی مؤثر برای بهبود شرایطتون کمک بگیرید، توی یه موقعیت مناسب در مورد احساستون کاملاً صادقانه با شوهرتون صحبت کنید بهش بگید نیاز دارید که زمان بیشتری رو با هم بگذرانید و فکر می‌کنید این موضوع به صمیمی‌تر شدن رابطه و کیفیت بیشتر رابطتون کمک زیادی می‌کنه.

شما بهترین دوست همسرتون باشین

باید دقت کنید ببینید چرا همسرتون داره وقت بیشتری رو به دوستاش می‌گذرونه مسلماً دلیل خاصی داره که شما با کمی فکرکردن می‌تونین اون دلیل رو پیدا کنین. باید متوجه بشین اون تایمی که با دوستاش داره می‌گذرونه چه لذتی رو تجربه می‌کنه و سعی کنید همون لذت‌ها رو و همون حال خوب رو توی خونه و کنار خودتون براش فراهم کنید، و تمرکز کنید که چطوری می‌تونه وقتی که کنار شماست دقیقاً مثل بودن با بهترین دوستش باشه. مثلاً اگر بتونید توی فعالیت‌هایی که با دوستاش می‌گذرونه مثل ورزش همراهیش کنید یه تأثیر فوق‌العاده است اگر بتونید بهترین دوست همسرتون باشید دلیلی نداره که اون وقت گذروندن با فرد دیگه‌ای رو به شما ترجیح بده.

موانعی که سر راهتون هست رو بردارید

ببینید چه موانعی باعث شده همسرتون از شما فاصله بگیره چه چیزی تعادل ارتباط با دوستان و ارتباط با همسر رو از بین برده. این موانع رو پیدا کنید و تاحدامکان سعی کنید اونا رو حذف کنید برای مثال وقتی که توی خونه آرامش وجود نداشته باشه و از رابطه عاطفیتون رضایت نداشته باشه سعی می‌کنه زمان بیشتری رو بیرون از خونه بگذرونه تا توی این شرایط قرار نگیره. اگر همچین دلیلی وجود داره باید حتماً اونو پیدا کنید و حلش کنید.

قبل از دوستاش شما برنامه‌ریزی کنید

کاملاً طبیعیه که اگر شما برای آخر هفته‌ها یا تعطیلات و وقت‌های آزاد همسرتون هیچ برنامه‌ای در نظر نداشته باشید دوست داشتین کارو انجام میدن و پیش‌دستی می‌کنند پس توی این مورد با ذکاوت زرنگی یه سری برنامه‌های جذاب تدارک ببینید و بهش اطلاع بدید که بدون برنامه شما توی اون تایم آزاد چیه؟! با این روش وقت گذروندن با شما توی اولویت برنامه‌های شوهرتون قرار می‌گیره، و بالطبع رفیق بازیش هم کمتر میشه.

دورهمی با دوستای متأهل

یکی از بهترین جمع‌هایی که می‌تونه برای یک زوج مناسب باشه دورهمی و وقت گذروندن با بقیه دوستای متأهلش در این صورت علاوه بر اینکه ارتباط اجتماعی و دوستانه مناسب تنهایی و جدا موندن نمی‌کنه.

در مورد هدف‌های زندگی مشترکتون با هم صحبت کنید

توی یه فرصت مناسب و زمانی که آرامش کامل توی رابطه‌تون هست با همسرتون در مورد عواقب بلند مدتی که رفیق بازی می‌تونه داشته باشه صحبت کنید. مثلاً اینکه اگر بخواد مدام به این رفیق بازی ادامه بده رابطه شما توی ۵ سال آینده کجا قرار می‌گیره؟ چه‌کارهایی برای محکم‌تر شدن و بهترشدن رابطه دو نفرتون توی اولویته؟ از همسرتون بخواین که بهتون بگه و پیشنهاد بده چطوری می‌تونید با همدیگه کیفیت رابطه‌تونو بیشتر کنید، و زمان‌هایی رو که کنار همدیگه هستین با همدیگه خوش بگذرونید. البته رفاقت و رابطه با دوست‌های مختلف خیلی مهمه و دوست می‌تونه حمایت‌کننده خیلی بزرگی توی زندگی باشه اما رابطه دوستی فرد با همسرش باید در اولویت همه رابطه‌های دیگه قرار بگیره. برای زندگی و ازدواج سالم همیشه باید حواستون باشه که با چه افرادی رفت‌وآمد می‌کنیم و چه دوستانی انتخاب می‌کنید. متأسفانه بعضی از افراد به‌طورکلی برای رابطه آسیب‌زا هستند و می‌تونن زندگی مشترک شما رو خراب کنند. برای مثال دوستی که همیشه در مورد همسر خودش یا همسر دوستش بدگویی می‌کنه، دوستانی که می‌خوان شخص رو علیه خانواده‌اش و مقابل خانواده خانواده‌اش قرار بدن و در حالت عادی نظر منفی و بدبینی زیادی رو در مورد جنس مخالف دارند، از دسته دوستان خطرناک که می‌تونن باعث بشن آسیب‌های جبران‌ناپذیری به شما و زندگی مشترکتون برسه. بنابراین برای حل این مشکل و برای جلوگیری از رفیق بازی شوهرتون باید سعی کنید که خودتون بهترین دوست همسرتون بشید، برای اینکه زمان بیشتری رو با هم بگذرونید برنامه‌ریزی کنید و در مورد هدف‌های بلندمدت و اصلی ازدواجتون با همدیگه صحبت کنید.


نتیجه گیری به زبان پریسا نصری


آنچه باید در مورد همسر رفیق باز بدانیم

همسر رفیق باز می‌تواند برای برخی از افراد ممکن است جذاب باشد، اما برای دیگران ممکن است مشکل‌ساز باشد. در نهایت، مهم‌ترین چیز این است که هر دو طرف در یک رابطه باید راحت و خوشحال باشند. اگر یکی از طرفین با رفتار دیگری ناراحت است، باید در مورد آن صحبت کنند و راه‌حلی برای حل این مشکل پیدا کنند. باتوجه‌به اینکه همسر رفیق باز می‌تواند برای برخی از افراد جذاب باشد، ممکن است برخی از افراد از این نوع رفتار لذت ببرند. این می‌تواند به دلیل این باشد که آنها از اینکه همسرشان با دیگران راحت‌تر است، احساس خوشحالی می‌کنند. اما برای دیگران، این می‌تواند مشکل‌ساز باشد شاید به دلیل اینکه آنها احساس می‌کنند که همسرشان باید فقط با آنها راحت باشد و با دیگران راحت نباشد. در نهایت، مهم‌ترین چیز این است که هر دو طرف در یک رابطه باید راحت و خوشحال باشند. اگر یکی از طرفین با رفتار دیگری ناراحت است، باید در مورد آن صحبت کنند و راه‌حلی برای حل این مشکل پیدا کنند. اگر یکی از طرفین با رفتار دیگری ناراحت است، باید در مورد آن صحبت کنند و راه‌حلی برای حل این مشکل پیدا کنند. این می‌تواند شامل مشاوره، صحبت‌کردن با یک دوست متخصص یا حتی تغییر در رفتار باشد.


سوالات متداول


سؤالات متداول در مورد همسر رفیق باز

چرا همسرم رفیق باز است؟

پاسخ: این سؤال می‌تواند به دلایل مختلفی برمی‌گردد. ممکن است همسر شما به دلیل ناپختگی یا کوتاهی در انجام وظایف زناشویی به دوستان خود پناه ببرد.

چگونه با رفیق بازی همسرم برخورد کنم؟

پاسخ: برای حل این مشکل، باید با همسرتان در مورد احساسات خود صحبت کنید و به حرف‌های او گوش دهید. همچنین می‌توانید راهکارهایی مانند تغییر رفتار خود، برنامه‌ریزی برای تفریحات خانوادگی و یا حتی ورود به جمع دوستان او را در نظر بگیرید.

آیا رفیق بازی همسر می‌تواند منجر به طلاق عاطفی شود؟

پاسخ: بله، یکی از پیامدهای بد رفیق بازی این است که روابط بین زوجین سرد می‌شود تا جایی که آنها ترجیح می‌دهند کمترین ارتباط را با هم داشته باشند.

چگونه می‌توانم همسر رفیق باز خود را ترک کنم؟

پاسخ: برای حل این مشکل، باید ابتدا دلیل رفیق بازی همسرتان را پیدا کنید. سپس با استفاده از مهارت‌های ارتباطی، در موقعیت مناسب در مورد احساسات خود با او صحبت کنید.

آیا رفیق بازی همسر می‌تواند به اعتیاد منجر شود؟

پاسخ: بله، در برخی موارد، رفیق بازی می‌تواند به اعتیاد منجر شود. این می‌تواند شامل اعتیاد به مواد مخدر یا الکل باشد.

ارسال نظر

0دیدگاه

لطفاً پیش از ارسال نظر، خلاصه قوانین زیر را مطالعه کنید:
فارسی بنویسید و از کیبورد فارسی استفاده کنید.
نظراتی که شامل الفاظ رکیک و توهین آمیز و بحث های سیاسی و قومیتی، تبلیغ، لینک باشد منتشر نشده و حذف می شوند.

خبر خوب اینکه در مقالات آموزشی مطالب زندگینامه زنان موفق دنیا، مقالات زندگی سالم و ویدئوهای آموزشی استقلال مالی را برای ازدواج موفق و زندگی سالم خودتان برایتان قرارداده ایم.

دیدن نظرات بیشتر

تعداد کل نظرات: 0 نفر

تعداد سوالات ایجاد شده

0

دیدن همه سوالات

چک لیست های زندگی  جدید

هر روز چک لیست های جدید برای شما آماده و منتشر میکنیم.

تعداد کاربران استفاده کننده

0

دیدن چک لیست ها

راه اندازی سایت و سیستم سازی کسب و کار