موقعیت شما در سایت:

زندگی نامه اپرا وینفری

زندگی نامه اپرا وینفری

0 نظر

0 لایک

1502 بازدید

تاریخ انتشار: 1402/09/22

اپرا وینفری کیست؟

اپرا گیل وینفری، مجری، تهیه‌کننده، بازیگر، نویسنده و خیرخواه آمریکایی است. او برنده جایزه اسکار و کاندیدای جایزه گلدن گلوب و بفتا و از مشهورترین و مطرح‌ترین مجری‌های تلویزیونی آمریکا و جهان است. اپرا وینفری به‌عنوان ثروتمندترین آمریکایی آفریقایی‌تبار قرن بیستم رتبه‌بندی شده است. او فعالیت‌های زیادی در زمینه‌های مختلف انسان‌دوستانه انجام داده و بزرگ‌ترین خیر و نیکوکار سیاه‌پوست در تاریخ آمریکا به شمار می‌رود. او برای مدتی تنها میلیاردر سیاه‌پوست جهان بوده است و بر اساس برخی ارزیابی‌ها، بانفوذترین زن در جهان محسوب می‌گردد. او در میان قدرتمندترین افراد جهان در رتبه ۴۵ قرار دارد و از چنان نفوذ چندجانبه‌ای در میان افکار عمومی آمریکا برخوردار است که با حمایت و جهت‌گیری خود می‌تواند یک کتاب یا رئیس‌جمهور را در این کشور به موفقیت برساند. او تاکنون در کارهای زیادی فعالیت داشته است، اما مهم‌ترین کار او برنامه تلویزیونی اپرا (شوی اپرا وینفری) می‌باشد. این برنامه، بالاترین برنامه در نوع خود در تاریخ شناخته شده است که از سال ۱۹۸۶ تا ۲۰۱۱ میلادی پخش می‌شد. ثروت او به نقل از مجله فوربز در حال حاضر ۲.۸ میلیارد دلار است.


اپرا وینفری کیست؟

کودکی اپرا وینفری

اپرا وینفری در سال ۱۹۵۴ میلادی در می سی سی پی آمریکا از مادری نوجوان به دنیا آمد. پدر و مادرش هیچ‌گاه با هم ازدواج نکردند. مادرش ۱۸ ساله و خدمتکار بود و پدرش هم ۲۰ ساله بود و در ارتش خدمت می‌کرد. اپرا پس از تولد تا ۶ سالگی را با مادربزرگش گذراند. مادربزرگش آن‌قدر فقیر بود که لباس‌های اپرا اکثراً از کیسه‌های سیب‌زمینی درست می‌شد که مورد تمسخر بچه‌های دیگر قرار می‌گرفت. مادربزرگش تا سه‌سالگی اپرا به او خواندن یاد داد. او اپرا را به کلیسای محلی می‌برد که در آنجا اپرا کتاب مقدس می‌خواند. وقتی که اپرا ۶ سالش شد به همراه مادرش به میلواکی رفت. حمایت و تشویق‌های مادرش حتی کمتر از مادربزرگش بود، دلیلش هم احتمالاً این بود که مادرش خدمتکار بود و ساعت‌های طولانی کار می‌کرد. در طول همین مدت، مادر اپرا دختر دیگری به دنیا آورد (خواهر ناتنی اپرا به نام پاتریشیا). او بعداً در سن ۴۳ سالگی در اثر اعتیاد به کوکائین درگذشت. مادر اپرا چون بزرگ کردن دو دختر برایش سخت بود، او را به سمت پدرش فرستاد. بنابراین اپرا موقتاً به نشویل نزد پدرش رفت. وینفری اذعان کرده که از سن ۹ سالگی مورد تجاوز اقوام نزدیک قرار می‌گرفته است. وینفری یک بار گفته که او انتخاب کرده که هیچ‌گاه مادر نباشد چون به‌خوبی کسی برایش مادری نکرده است. اپرا در سن ۱۳ سالگی، پس از سال‌ها مورد تجاوز واقع‌شدن، از خانه فرار می‌کند. او در سن ۱۴ سالگی حامله می‌شود و بچه‌اش هم زودهنگام به دنیا می‌آید و خیلی زود پس از تولد می‌میرد. وینفری وارد دبیرستان لینکولن در میلواکی می‌شود و بعد هم به‌خاطر عملکرد بسیار خوبش در یک برنامه، به یک مدرسه بهتر به نام دبیرستان نیکولت وارد می‌گردد. او به دلیل فقر، شروع به دزدیدن پول از مادرش می‌کند. مادرش هم دوباره او را به نشویل نزد پدرش می‌فرستد. پدر اپرا فرد سخت‌گیر اما مشوقی بوده است و تحصیلات دخترش را یک اولویت قرار داده بوده است. اپرا در مدرسه بسیار موفق عمل می‌کند، به‌عنوان محبوب‌ترین دخترمدرسه رأی می‌آورد و به تیم سخنران دبیرستان جدیدش یعنی دبیرستان نشویل شرقی، ملحق می‌شود. اپرا بعداً دراین‌ارتباط گفته است: «وقتی پدرم پذیرفت که به نزدش بروم، همین مسیر زندگی من را عوض کرد. او مرا نجات داد. او می‌دانست که از من چه می‌خواهد و چه انتظاری دارد و به کمتر از آن هم راضی نمی‌شد.» اپرا مجبور بود هفته‌ای یک کتاب بخواند و درباره آن بنویسد.


نوجوانی اپرا وینفری و اولین شغل

اولین شغل وینفری در نوجوانی کارکردن در یک فروشگاه خوار و بار فروشی بود. در سن ۱۷ سالگی او توجه یک ایستگاه رادیویی به نام WVOL را به خود جلب کرد و در آنجا به‌صورت نیمه‌وقت استخدام شد. او اواخر دبیرستان و اوایل دانشگاه را در همین مرکز کار می‌کرد. او پس از برنده‌شدن در یک مسابقه، بورسیه کامل دانشگاه ایالت تنسی را دریافت نمود و در آنجا هنرهای نمایشی و علم ارتباطات خواند. حرفه اپرا در رسانه مایه تعجب مادربزرگش نبود، چرا که او خود زمانی گفته بود از همان موقع که اپرا به حرف آمد، روی صحنه بوده است. او حتی در بازی‌هایش با مترسک‌ها و کلاغ‌های داخل مزرعه مصاحبه می‌کرده است. وینفری هم خود بعداً اذعان کرد که مادربزرگش بر او تأثیر گذاشته ازاین‌جهت که تشویقش کرده در عموم صحبت کند و به او حس مثبتی از خود داده است. وقتی اپرا ۱۹ سال داشت، پیشنهادی طلایی برای گویندگی اخبار در شبکه CBS دریافت نمود که ابتدا قبول نکرد اما در نهایت به توصیه یکی از استادانش، این پیشنهاد را پذیرفت. او مدت کوتاهی به گویندگی اخبار در این شبکه تلویزیونی پرداخت. اما شبکه اصلی ای که باعث مشهوریت نسبی او شد، شبکه بالتیمور بود. اپرا در سال ۱۹۷۶ (در ۲۲ سالگی) مجری خبر تلویزیونی در بالتیمور شد. در سال ۱۹۷۸ علاوه بر گزارشگری و گویندگی به اجرای یک برنامه تلویزیونی هم پرداخت که بسیار موفقیت‌آمیز بود.


نوجوانی اپرا وینفری و اولین شغل

شوی اپرا وینفری

اپرا در سال ۱۹۸۳ به اجرای برنامه صبحگاهی «ای ام شیکاگو» پرداخت. این برنامه با برنامه پرطرف‌دار دانا هیو رقابت می‌کرد و در ظرف کمتر از یک سال به یکی از پرطرف‌دارترین برنامه‌ها تبدیل شد. این برنامه پس از گسترش بیشتر در سال ۱۹۸۵ به «شوی اپرا وینفری» تغییر نام داد. در سال ۱۹۸۶ نخستین برنامه اپرا به‌صورت سراسری در آمریکا پخش شد. «شوی اپرا وینفری» گستره وسیعی از موضوعات را در بر می‌گرفت. اواسط دهه ۱۹۹۰ اپرا حتی به موضوعات سلامتی، سیاسی، معنویت و مدیتیشن هم پرداخت. او از سلبریتی‌های زیادی در این زمینه‌ها دعوت به عمل آورد و با آنها گفت‌وگو نمود. تم گفتگوهای وینفری بیشتر روان‌شناسی بود و به مردم آموزه‌های روان‌شناختی می‌داد. شو اپرا در سال اول تنها در ایالات متحده آمریکا پخش می‌شد؛ اما همین کافی بود تا شوی او به یکی از بهترین شو های تلویزیونی ۱۹۸۷ میلادی تبدیل شود و بسیار بیننده پیدا کند. او در سال ۱۹۸۸ میلادی توانست جایزه بهترین مجری و شو را دریافت کند که بسیار شوکه آور بود؛ زیرا او اولین مجری آفریقایی - آمریکایی بود که توانست چنین جایزه‌ای را دریافت نماید.
شوی او به‌صورت یک میزگرد درست شده بود که گاهاً از مردم عادی و از سلبریتی‌ها دعوت می‌کرد و سلبریتی‌ها در آنجا از تجربیات خود سخن می‌گفتند و حتی به اشتباهات خود اعتراف می‌کردند. این موضوع باعث شد که اپرا لقب ملکه میزگردها را از آن خود کند. او با مهمانان خود درباره تجربه‌های تلخ‌وشیرین سخن می‌گفت و از موفقیت آنان می‌پرسید. شوی تلویزیونی اپرا از سال ۱۹۸۶ تا ۲۰۱۱ به مدت ۲۵ سال روی کانال رفت و در سال‌های آخر در ۱۴۵ کشور جهان پخش می‌شد. این برنامه تغییرات بنیادینی در ژانر گفتگوهای تلویزیونی ایجاد کرد و سبب شد که وینفری یکی از اثرگذارترین زنان در آمریکا و نیز ثروتمندترین زن سیاه‌پوست در جهان شود. به گفته خود اپرا، وقتی اولین برنامه‌اش را اجرا می‌کرد، فقط خوشحال بود که در تلویزیون برنامه دارد. در سال ۱۹۸۶ پس از کمتر از یک سال نخستین برنامه اپرا به‌صورت سراسری در آمریکا پخش شد و به‌زودی برنامه او به موفق‌ترین برنامه میزگرد تلویزیونی تبدیل گردید. اپرا خود در این باره گفته: «در ابتدا هدفم از اجرای این برنامه این بود که به‌وسیله رسانه تلویزیون بتوانم مردم را تشویق کنم، به آنها روحیه داده و سطح آگاهی آنها را بالا ببرم اما اکنون مأموریتم این است که زندگی دیگران را دگرگون کنم و به آنها کمک کنم تا خودشان را جور دیگر ببینند و برای آنها شادی و رضایت خاطر به ارمغان آورم.»
شوی اپرا وینفری در کمتر از یک سال به یک برنامه سراسری، زنده و درجه یک تبدیل شد. در ژانویه ۱۹۸۷ سه جایزه امی به او تعلق گرفت. جایزه بهترین اجرا، کارگردانی و برنامه گفتگو. سال بعد دوباره این موفقیت تکرار و جایزه گوینده سال به اپرا اهدا شد. او در میان تمام زنانی که تا آن تاریخ آن جایزه را دریافت کرده بودند از همه جوان‌تر بود. تاکنون ۳۴ جایزه امی به اپرا اهدا شده است. علاقه او به بازیگری او را تشویق کرد که در سال ۱۹۸۶ مؤسسه فرهنگی هنری هارپو را تأسیس کند. هارپو یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان برنامه‌های تلویزیونی است. در سال ۱۹۸۸ جایزه موفقیت در زندگی به او اهدا گردید. وینفری که در کودکی و نوجوانی زندگی تلخ و سختی را پشت سر گذاشته ‌است، از پیش‌کسوت‌های برنامه‌های اعترافی به‌ شمار می‌آید. برنامه‌هایی که در آن مصاحبه‌شوندگان با صداقت تمام از تجربیات زندگی خود حرف می‌زنند. او از کسانی بود که مسائل تلخ اجتماعی همچون افسردگی و سوءاستفاده از کودکان را در برنامه‌اش مطرح کرد. علاوه بر این «برنامه اپرا وینفری» محل حضور افراد مشهور و سیاستمداران صاحب‌نام بود، حتی گاهی در این برنامه‌ها، ستاره‌ها و سیاستمداران از اشتباهاتی که مرتکب شده بودند از بینندگان عذرخواهی کردند.
سال ۱۹۹۳، وینفری مصاحبه‌ای با مایکل جکسون انجام داد. این قسمت به پربیننده‌ترین مصاحبه تاریخ و چهارمین رویداد پربیننده تلویزیون آمریکا تبدیل شد. در یکی از برنامه‌های سال ۲۰۰۴، وینفری به تمام ۲۷۶ مخاطب حاضر در سالن یک اتومبیل هدیه کرد. همچنین در بیست و پنجمین و آخرین سری برنامه خود، روی صحنه با جان تراولتا رقصید و تمام حاضران در آن برنامه را به سفر به استرالیا مهمان کرد. از دیگر لحظه‌های به‌یادماندنی در این سری برنامه‌ها، گفتگوی او با باراک و میشل اوباما، جورج بوش و خانواده مایکل جکسون بود. آخرین برنامه اپرا وینفری، پس از ۲۵ سال کار مداوم، روز چهارشنبه ۲۵ مه ۲۰۱۱ پخش شد. در آخرین برنامه که در مقابل چشم ۱۳۰۰ نفر برگزار شد، بخش‌هایی از سخنان تام کروز، آرتا فرانکلین، تام هنکس و استیوی واندر درباره اپرا وینفری پخش شد. او در آخرین برنامه شوی خود در اواخر برنامه یک‌ساعته‌ای که اجرا کرد به ریشه خودش و زندگی در می ‌سی ‌سی‌ پی اشاره نمود و گفت: «اتفاقی نیست که دختر تنهای کوچکی که محبتی ندید، حتی با اینکه والدین و پدربزرگ و مادربزرگش تمام تلاش خود را کردند. اتفاقی نیست که من وقتی بزرگ شدم مورد محبت، مهربانی، اعتماد و تأیید میلیون‌ها نفر از سراسر جهان قرار بگیرم.»


شوی اپرا وینفری

بازیگری وینفری در فیلم

علاوه بر نمایش تلویزیونی، اپرا وینفری بازی در چندین فیلم را نیز در کارنامه خود دارد. او در سال ۱۹۸۵ در فیلم رنگ ارغوانی که بر اساس رمان آلیس واکر به کارگردانی استیون اسپیلبرگ ساخته می‌شد بازی کرد و برای بازی در نقش مکمل فیلم، نامزد جایزه اسکار شد و همچنین از او برای بازی در فیلم پسر بومی قدردانی گردید. او همچنین در فیلم پیشخدمت بازی کرده است.


شبکه تلویزیونی اپرا وینفری

در سال ۲۰۰۸، وینفری و دیسکاوری کمیونیکیشن اعلام کردند که قرار است کانال معروف دیسکاوری هلث را به کانال دیگری به نام OWN (شبکه اپرا وینفری) تغییر دهند. قرار بود این برنامه در سال ۲۰۰۹ اجرایی شود ولی با اندکی تأخیر، کانال در ۱ ژانویه ۲۰۱۱ راه‌اندازی گردید. آخرین سری از «شوی اپرا وینفری» هم در ۲۵ می ۲۰۱۱ پخش شد. OWN یک شبکه ۲۴ ساعته است که به پخش برنامه‌هایی در حوزه سبک زندگی می‌پردازد.


شبکه تلویزیونی اپرا وینفری

ثبت شرکت هارپو توسط اپرا وینفری

در آگوست ۱۹۸۶، وینفری، شرکت خود با نام هارپو (Harpo) را راه‌اندازی کرد و تلاش کرد تا برنامه‌های موردعلاقه‌اش را تهیه و تولید کند. برای نمونه، مجموعه ‌‌نمایشی کوتاهی از زندگی گلوریا نیلور نویسنده رنگین‌پوست و صاحب اثر «زنان مجله برستِر» تهیه کرد که خود به ‌همراه سیسیل تایسون، روبین گیوِنز، اولیویا کُل، جَکی، پُل کِلی و لین وایت ‌فیلد در آن حضور داشتند. این مجموعه کوتاه در مارس ۱۹۸۹ پخش می‌شد و در ماه مه سال ۱۹۹۰ نیز مجموعه‌ای دیگر به ‌نام برستِر پلِیس با بازی اپرا در شبکه‌ ABC روی آنتن می‌رفت. علاوه ‌بر این فعالیت‌ها، اپرا حق پخش برنامه‌ کافیرز بوی را که زندگی‌نامه مارک ماتابان بود و به شرایط سخت زندگی و رشد در سایه تبعیض نژادی در جنوب آفریقا می‌پرداخت و «دلبند» اثر تونی موریسون را نیز از آن خود کرد. در سپتامبر ۱۹۹۶، اپرا وینفری اقدام به راه‌اندازی باشگاه مطالعه در برنامه تلویزیونی خود نمود. در ۱۷ سپتامبر آن سال، اپرا اعلام کرد که می‌خواهد کشور را مجبور به مطالعه بیشتر کند. او از طرف‌داران خود می‌خواست که به کتاب‌فروشی‌ها بروند و کتاب‌هایی را که معرفی می‌کند، خریداری کنند تا با هم درباره هر کتاب در برنامه صحبت و گفت‌وگو داشته باشند. نتیجه این کار هم بسیار موفقیت‌آمیز بود. مثلاً ۶۸ هزار نسخه از کتاب «پایان عمیق اقیانوس» تا ماه ژوئن به ‌فروش رفت.


ثبت شرکت هارپو توسط اپرا وینفری

شراکت اپرا وینفری در اکسیژن مدیا

علایق تجاری اپرا وینفری فراتر از شرکت تولیدی او بوده است. او یکی از شرکای Oxygen Media, Inc یک کانال کابلی و شبکه تعاملی است که برنامه‌هایی را که عمدتاً برای زنان طراحی شده است، ارائه می‌کند. در سال ۲۰۰۰، شبکه اپرا انجل شروع به ارائه یک جایزه ۱۰۰ هزار دلاری «از زندگی خود استفاده کن» به افرادی کرد که از زندگی خود برای بهبود زندگی دیگران استفاده می‌کنند. اپرا همچنین سال ۲۰۱۵، ۱۰ درصد از سهام Weight Watchers را خریداری کرد.


موسسه‌های خیریه اپرا وینفری

وینفری یکی از موفق‌ترین زنان کارآفرین جهان و پردرآمدترین تهیه‌کننده در حوزه سرگرمی و برنامه‌سازی در جهان است و در برنامه‌های خیرخواهانه و کمک به سازمان‌های عام‌المنفعه نیز بسیار درخشان و فعال عمل می‌کند. از جمله سازمان‌های خیریه‌ای که او با آنها در ارتباط است، عبارت‌اند از: مُرهاوس کالج، کتابخانه هارولد واشنگتن، یونایتد نِگرو کالج فاند و دانشگاه دولتی تنسی. اپرا یکی از میلیاردرهای دنیا ست که سالانه درآمد زیادی کسب می‌کند. او بخشی از ثروت خود را به فعالیت خیریه خود اختصاص می‌دهد. در سال ۱۹۹۱ میلادی زمانی که ۳۷ سال داشت، یک پایگاه مخصوص آزارهای جنسی کودکان بنیان‌گذاری کرد تا به دستگیری متجاوزان به کودکان کمکی کرده باشد. بیشترین فعالیت خیریه او به کودکان مربوط می‌شود. اپرا همیشه از اینکه دختران مورد آزار و اذیت و سوءاستفاده جنسی قرار می‌گرفتند، ناراحت بود و این را بسیار در برنامه‌های خود تأکید می‌کرد. او به بنیادهایی که حمایت از کودکان قربانی را به عهده داشتند، حمایت مالی بسیاری می‌کرد و هیچ‌وقت حمایت خود را حتی به امروز، دریغ ننموده است. او همچنین همه ساله هزینه‌های زیادی صرف بورسیه‌های تحصیلی دانش‌آموزان می‌کند. یکی از مهم‌ترین اقدامات او، سفر به آفریقا در سال ۲۰۰۲ میلادی بود تا برای کودکان آفریقایی اسباب اولیه خریداری کند. در آنجا او تحت‌تأثیر زندگی کودکان آفریقایی قرار گرفت و چندین مدرسه تأسیس نمود. همچنین در مرتون بریتانیا مدرسه‌ای برای کودکان بی‌بضاعت تأسیس کرد. حمایت‌ها و کمک‌های وینفری در خصوص حمایت از کودکان فقیر یا قربانی آزار جنسی، بسیار زیاد است و قابل نوشتن نیست و قطعاً به لیستی که اشاره کردیم، منتهی نمی‌شود. او در لیست ۵۰ نفر از سخاوتمندترین افراد آمریکا قرار دارد.


توصیه‌های اپرا وینفری

همیشه نهایت تلاش خود را به کار بگیرید
همه موفق می‌شویم، اما در زمان‌های مختلف
شخصیت افراد را به‌موقع بشناسید
راه خودتان را پیدا کنید
منبع الهام و قدرت درونی‌تان را کشف کنید
زندگی بالا و پایین دارد و این اصلاً بد نیست
به حس خود اعتماد کنید
قدرشناسی را تمرین کنید
از شکست نهراسید
از اشتباهات درس بگیرید


اپرا وینفری تأثیرگذارترین زن جهان

اپرا وینفری یکی از تأثیرگذارترین زنان جهان محسوب می‌شود و بعضی از ارزیابی‌ها او را بانفوذترین زن در جهان نیز شمرده‌اند. مجله تایم اپرا وینفری را یکی از ۱۰۰ شخصیت بانفوذ قرن بیستم معرفی کرده ‌است. وی در میان قدرتمندترین افراد جهان در رتبه ۴۵ قرار دارد و از چنان نفوذ چندجانبه‌ای در میان افکار عمومی آمریکا برخوردار است که با حمایت و جهت‌گیری خود می‌تواند یک کتاب یا یک رئیس‌جمهور را در این کشور به موفقیت برساند. او محبوب‌ترین شخصیت تلویزیونی آمریکا و یکی از ثروتمندترین تهیه‌کنندگان است. اپرا درآمدی افسانه‌ای داشته و ثروتمندترین آمریکایی آفریقایی‌تبار قرن بیستم می‌باشد. او اولین میلیاردر سیاه‌پوست در جهان بوده است. درآمد او در سال ۲۰۱۰ میلادی برابر با ۳۱۵ میلیون دلار بوده و این بیشترین درآمد در بین برنامه‌های تلویزیونی آمریکایی به نقل از مجله فوربز است. به گفته مجله بیزینس ویک، اپرا همچنین بزرگ‌ترین خیر و نیکوکار سیاه‌پوست در تاریخ آمریکا است. او در فعالیت‌های بشردوستانه متعدد و گسترده‌ای مشارکت دارد. او به‌طورکلی در طول حرفه کاری خود مبلغ ۴۲۵ میلیون دلار صرف امور خیریه کرده است. اپرا همچنین چندین کتاب روان‌شناسی نوشته که معروف‌ترین آن با عنوان «چه اتفاقی برای شما افتاد» در ایران هم ترجمه و به چاپ رسیده است.


دارایی‌های لوکس اپرا وینفری

اپرا در زمینه املاک و مستغلات، دارایی‌های عظیمی دارد، از جمله خانه معروفش در کالیفرنیا و ده‌ها ملک دیگر در جزایر هاوایی. خانه او در کالیفرنیا ۱۸ هکتار است. همچنین او در ۶ ایالت دیگر و نیز در جزیره آنتیگوا، نیز خانه دارد.

به اپرا میلیاردها دلار کمک‌هزینه‌های مالی پیشنهاد شد فقط برای اینکه در انتخابات ریاست‌جمهوری شرکت کند و نامزد شود.

اپرا یک وان حمام دارد که به‌صورت سفارشی برای تناسب بدن او ساخته شده است.

اپرا یک اسپای ویژه در هیمالیا دارد. او می‌تواند یک روز سوار هواپیمای شخصی خود شده و کل روز را در آنجا بگذراند و برگردد.


دارایی‌های لوکس اپرا وینفری

یک زمین کشاورزی بسیار بزرگ در مائوئی

اپرا وینفری غذای مصرفی خود را در این زمین‌های کشاورزی پرورش می‌دهد. غذاهای امروزه به علت آفت‌کش‌ها و فراوری‌هایی که روی آنها صورت می‌گیرد، قابلیت مغذی بودن خود را تا حد زیادی ازدست‌داده‌اند. اپرا در این زمین‌ها حدود ۱۰۰ نوع میوه و سبزیجات مختلف را پرورش می‌دهد. به نقل از خود وینفری در سال ۲۰۱۳، این مزرعه هر هفته، ۱۴۵ پوند غذا تولید می‌کند.

هواپیمای خصوصی

سفر کردن از اپرا زمان زیادی می‌گرفته است. مجبور بوده چند ساعت قبل از پرواز در فرودگاه باشد و در صف‌ها منتظر بماند. او از این کار خسته شده بوده تا اینکه یک روز تلفن را برمی‌دارد با وکیلش تماس می‌گیرد و به او می‌گوید که تصمیمش را گرفته و یک هواپیما می‌خواهد بخرد. او حتی یک بار هم گفته که خریدن هواپیما یکی از بهترین خریدهای لوکسش بوده است. چون مثل این می‌ماند که یک‌لحظه در نیویورک باشی و یکهو لحظه بعد بگویی نه این فیلم را می‌خواهم در لندن بگیرم و آنی خودت را به آنجا برسانی.

خانه‌ای در هاوایی

یکی از دوستان اپرا که از مدیران املاک و مستغلات او هم بوده به اپرا می‌گوید ملکی در هاوایی هست که آنقدر زیباست که می‌ترسد کسی آن را بخرد و آنجا را پر از کاندو کند. همین می‌شود که اپرا کل آن ۱۶۳ هکتار زمین را می‌خرد و یک‌خانه دنج در آنجا برای خودش می‌سازد. او این خانه در این منطقه را به یک ترمه نرم و دوست‌داشتنی تشبیه کرده است. او حتی طراحانی را استخدام کرده تا آن خانه را تبدیل به یک‌خانه رؤیایی کنند.

یک گل رز مخصوص باغ اپرا وینفری

اپرا با وجود خانه‌های مجللی که دارد باز هم دوست دارد بخشی از زمان خود را در باغ و باغچه‌ها سپری کند. وقتی که او قصد دیزاین خانه خود در کالیفرنیا را کرده بود، تصمیم گرفت یک باغ زیبا هم کنار آن درست کند. او یک طراح بسیار معروف را استخدام کرد. این طراح چندین نوع رز را به اپرا نشان داد و معرفی کرد اما بعد ایده خلاقانه‌ای به ذهنش رسید. ۵ سال طول کشید تا بزرگ‌ترین گل رز هیبریدی (ترکیبی) دنیا در باغ خانه اپرا بروید.

چای‌خانه خصوصی

اپرا در کنار خانه معروف خود در کالیفرنیا یک چای‌خانه دارد. مکانی واقعاً عالی برای لذت‌بردن از یک فنجان چای، غوطه‌ورشدن در آفتاب و تحسین منظره گل‌های اطراف. تنها صدایی که در این چای‌خانه به گوشتان خواهد رسید، صدای آب و آواز و پرنده‌ها ست. او اجازه ساخت هیچ وسیله الکتریکی یا حتی دستشویی را هم در این چای‌خانه نداده است.


دارایی‌های لوکس اپرا وینفری

آشپز شخصی

مانند هر میلیاردر دیگری، اپرا هم یک آشپز شخصی دارد. بنابراین هرگاه که چیزی دلش بخواهد برای خوردن داشته باشد، آن غذا برایش آماده خواهد بود.

خانه‌ای در کلورادو

اپرا وینفری سال ۲۰۱۵ یک‌خانه در تلورید کلورادو خریداری کرد. قیمت این خانه ۱۴ میلیون دلار است و اگر بخواهد برای فصل سرد به اسکی برود، اقامت در این خانه ایدئال خواهد بود، داخل خانه آب گرم مخصوص، گودال آتش‌سوزی و از همه مهم‌تر یک انبار بزرگ نوشیدنی وجود دارد چراکه برای اپرا داشتن شراب عالی مهم است.

کلکسیون آثار هنری

دیگر بر کسی پوشیده نیست که اپرا وینفری سلیقه گران قیمتی دارد. آثار هنری او هم قطعاً از این قاعده مستثنی نیستند. او در سال ۲۰۱۵ حدود ۵۰۰ تا مبلمان انگلیسی و فرانسوی آنتیک و چندین اثر از هنرهای تزیینی، نقاشی، چاپ و طراحی را به حراج گذاشت و فروخت. در سال ۲۰۱۶، یک تابلو نقاشی را با قیمت ۱۵۰ میلیون دلار به یک کلکسیونر فروخت که یکی از بزرگ‌ترین معاملات هنری خصوصی در سال ۲۰۱۶ بود. عنوان این نقاشی «پرتره آدل بلوخ باوئر» بود که گوستاو کلیمت سال ۱۹۱۲ آن را کشیده بوده است. این تابلو را اپرا خودش سال ۲۰۰۶ به قیمت ۸۸ میلیون دلار خرید. او حتی اجازه داده بود این تابلو را در موزه هنر مدرن برای بازدیدکنندگان به نمایش بگذارند. زمانی که او آن را فروخت ارزش تابلو ۷۱ درصد افزایش یافت.

ده‌ها نفر فقط ظاهر اپرا وینفری رسیدگی می‌کنند

اپرا همیشه خیلی خوب به نظر می‌رسد. اما او خودش اعتراف کرده که برای عکس جلد مجله شاید ۲۸ نفر برایش کار می‌کنند تا کمک کنند خوب به نظر برسد. یکی هست که لباس‌هایش را صاف می‌کند، یکی کفش مناسب می‌آورد، یکی آنجاست که دقت کند موها کاملاً مرتب و خوب به نظر می‌رسند، یکی فقط نگاه می‌کند یقه لباس درست ایستاده باشد.

بزرگ‌ترین مزرعه اسب‌دوانی

اپرا یک مزرعه اسب‌دوانی بسیار بزرگ دارد. او ملکی منحصربه‌فرد را در کالیفرنیا کشف کرد که دارای یک‌خانه زیبا با ۵ اتاق‌خواب بود که توسط ۲۰ هکتار زمین، باغ و یک حوضچه ماهی احاطه شده بود. این مزرعه تاریخی، مزرعه‌ای کامل با اصطبل‌های سرپوشیده و مناطق تعیین شده برای اسب‌سواری بود و جایی بود که قهرمانان اسب‌سواری زیادی در آنجا پرورش داده شده بودند. این مزرعه بعد از ۴۰ سال برای اولین‌بار به فروش گذاشته شد و اپرا هم آن را خرید. بدیهی است که او خریدار باهوشی است و چشم‌انداز شگفت‌انگیزی برای این ملک دارد.

ارسال نظر

0دیدگاه

لطفاً پیش از ارسال نظر، خلاصه قوانین زیر را مطالعه کنید:
فارسی بنویسید و از کیبورد فارسی استفاده کنید.
نظراتی که شامل الفاظ رکیک و توهین آمیز و بحث های سیاسی و قومیتی، تبلیغ، لینک باشد منتشر نشده و حذف می شوند.

خبر خوب اینکه در مقالات آموزشی مطالب زندگینامه زنان موفق دنیا، مقالات زندگی سالم و ویدئوهای آموزشی استقلال مالی را برای ازدواج موفق و زندگی سالم خودتان برایتان قرارداده ایم.

دیدن نظرات بیشتر

تعداد کل نظرات: 0 نفر

تعداد سوالات ایجاد شده

0

دیدن همه سوالات

چک لیست های زندگی  جدید

هر روز چک لیست های جدید برای شما آماده و منتشر میکنیم.

تعداد کاربران استفاده کننده

0

دیدن چک لیست ها

راه اندازی سایت و سیستم سازی کسب و کار