موقعیت شما در سایت:

زندگی نامه رکسانا مصلحی

زندگی نامه رکسانا مصلحی

0 نظر

0 لایک

1192 بازدید

تاریخ انتشار: 1402/07/27

توضیحات

رکسانا مصلحی، پژوهشگر برجسته در زمینه ژنتیک و سرطان، با کشفیات مهم خود در علم اپیدمیولوژی، نقش مهمی در پیشرفت علم پزشکی ایفا کرده است. او نماد تلاش و پشتکار است.

رکسانا مصلحی کیست؟

رکسانا مصلحی محقق و اپیدمیولوژیست ژنتیکی ایرانی‌الاصل مقیم کانادا ست. او به‌عنوان یک متخصص اپیدمیولوژی در کل جهان شناخته شده است. اپیدمیولوژی، مطالعه نحوه انتشار بیماری‌ها و عوامل بیماری‌زا می‌باشد. بیشتر تحقیقات ایشان مربوط به مطالعه سرطان و عوامل ایجاد آن است. رکسانا مصلحی در ایران به دنیا آمد، اما پس از مدت کوتاهی خانواده او به کانادا مهاجرت کرد و او در آنجا بزرگ شده است. مصلحی در حال حاضر، استادیار اپیدمیولوژی و آمار زیستی در دانشگاه آلبانی می‌باشد. او دوره‌های زیادی را در این دانشگاه تدریس می‌کند. رکسانا مصلحی از طریق تحقیقات خود به درک علل ارثی بیماری‌ها و تأثیر ژن و محیط بر خطر ابتلا به بیماری‌ها کمک زیادی کرده است.


رکسانا مصلحی کیست؟

تحصیلات رکسانا مصلحی

مصلحی مدرک کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترای خود را از دانشگاه بریتیش کلمبیا در ونکوور کانادا دریافت نمود. او همچنین فوق دکترای خود را هم از مؤسسه ملی بهداشت NIH دریافت کرد. زمانی که او در مقطع فوق دکترا درس می‌خواند، سمت استادیاری دانشگاه جورج واشنگتن به ایشان پیشنهاد شد که او این سمت را پذیرفت و در این دانشگاه دوره‌ای را به نام «جنجال‌های پیرامون اپیدمیولوژی سرطان» تدریس کرد.


رکسانا مصلحی

زمینه فعالیت‌های رکسانا

رکسانا مصلحی، اپیدمیولوژیست ژنتیکی محبوب جهان است که مطالعه دقیق و مفهومی در مورد پیش‌آگاهی از سرطان و پیشگیری از آن را در کارنامه‌اش دارد. تحقیقات او عمدتاً به مطالعه سرطان و نشانه‌های آغازین آن اختصاص پیدا کرده است. به‌ویژه اینکه تمرکز او بیشتر بر روی علت ژنتیکی بیماری‌ها و تأثیر محیط بر روی میزان تشدید آنها می‌باشد. به‌طورکلی، اکثر تحقیقات این ژنتیک دان برجسته در مورد شناسایی عوامل ژنتیکی و محیطی تأثیرگذار در سلامت انسان و تعیین ریسک تأثیرات این عوامل بر توسعه بیماری‌های پیچیده است. رکسانا مصلحی برای درک راحت‌تر افراد و آشنایی آنها با رشته‌ای که زمینه تحقیقاتی او ست، در سایت لوپ این گونه نوشته است:
«به‌عنوان یک متخصص اپیدمیولوژی ژنتیک، اکثر تحقیقات من دررابطه‌با شناسایی عوامل ژنتیکی و محیطی تأثیرگذار در سلامتی انسان و تعیین ریسک تأثیرات این عوامل بر روی توسعه بیماری‌های پیچیده است. من همچنین تجربیاتی در ارتباط با مشاوره فردی و خانوادگی در خصوص احتمال و شانس ابتلا به بیماری‌های ارثی دارم.»
یکی دیگر از ویژگی‌های برجسته خانم رکسانا مصلحی، شیوه عالی تدریس او ست. او برنده جایزه سیب طلایی مدرسه سلامت آلبانی به‌خاطر تدریس فوق‌العاده‌اش شده و همچنین از طرف مؤسسه ملی بهداشت ان آی اچ، دو جایزه به‌پاس تحقیقاتی که انجام داده گرفته است. در دورانی که او به‌عنوان استادیار در دانشگاه کلمبیا بود هم جایزه‌ای به‌خاطر روش عالی ای که در تدریس داشت به او اعطا شد.


رکسانا مصلحی

زمینه تحقیقات رکسانا

همان‌طور که گفتیم موضوع اصلی تحقیقات رکسانا مصلحی، شناسایی و توصیف ژن‌های حساس به سرطان بوده است. او مطالعه‌ای را در خصوص تخمین نفوذ برخی جهش‌ها در سرطان پستان، تخمدان و سایر موارد بر روی زنان یهودی مبتلا انجام داد. او مطالعات خود را در زمینه سرطان پستان و تخمدان به سایر جمعیت‌ها، از جمله خاورمیانه، گسترش داد. به‌عنوان‌مثال، رکسانا مصلحی با همکاری پزشکان در ایران، مطالعاتی را در مورد خانواده‌های سرطانی ارثی پستان و تخمدان در ایران انجام داد که منجر به کشف یک جهش جدید شد. علاوه بر این نوع سرطان، رکسانا در حال انجام تحقیقات ژنتیکی و اپیدمیولوژیک بر روی سایر سرطان‌ها، مثل سرطان ریه، نیز می‌باشد.

ارسال نظر

0دیدگاه

لطفاً پیش از ارسال نظر، خلاصه قوانین زیر را مطالعه کنید:
فارسی بنویسید و از کیبورد فارسی استفاده کنید.
نظراتی که شامل الفاظ رکیک و توهین آمیز و بحث های سیاسی و قومیتی، تبلیغ، لینک باشد منتشر نشده و حذف می شوند.

خبر خوب اینکه در مقالات آموزشی مطالب زندگینامه زنان موفق دنیا، مقالات زندگی سالم و ویدئوهای آموزشی استقلال مالی را برای ازدواج موفق و زندگی سالم خودتان برایتان قرارداده ایم.

دیدن نظرات بیشتر

تعداد کل نظرات: 0 نفر

تعداد سوالات ایجاد شده

0

دیدن همه سوالات

چک لیست های زندگی  جدید

هر روز چک لیست های جدید برای شما آماده و منتشر میکنیم.

تعداد کاربران استفاده کننده

0

دیدن چک لیست ها

راه اندازی سایت و سیستم سازی کسب و کار