موقعیت شما در سایت:

زندگی نامه رودابه بختیار

زندگی نامه رودابه بختیار

0 نظر

0 لایک

1044 بازدید

تاریخ انتشار: 1402/08/02

توضیحات

رودابه بختیاری، خبرنگار برجسته ایرانی-آمریکایی، از تحصیلات علمی تا موفقیت‌های رسانه‌ای. در این مقاله، داستان زندگی او را کشف کنید و به چالش‌ها و پیروزی‌های او پی ببرید.

رودابه بختیار کیست؟

رودابه کارلین بختیار که او را با نام رودی بختیار می‌شناسند، یکی از محبوب‌ترین و ثروتمندترین مجریان و خبرنگاران آمریکایی ایرانی‌تبار می‌باشد که از پدر و مادری ایرانی در کالیفرنیای آمریکا زاده شده است. او در سن ۳۰ سالگی به شبکه خبری سی‌ان‌ان پیوست و در طول ۹ سال فعالیت در بخش‌های مختلف تلویزیون این شبکه خبری، حضور داشت. خانم بختیار یک بار با برنامه «اتاق خبر سی‌ان‌ان»، نامزد دریافت جایزه امی شد و یک بار دیگر هم به‌عنوان نهمین خبرنگار برتر آمریکا انتخاب گردید. با اینکه رودابه عقبه و آباواجداد ثروتمندی داشته ولی ثروت کنونی‌اش را خود از صفر به دست آورده است. ثروت خالص رودابه بختیار در حال حاضر حدود ۵ میلیون دلار می‌باشد.


رودابه بختیار کیست؟

کودکی و جوانی رودابه

رودی بختیار در سال ۱۳۴۵ از یک پدر و مادر ایرانی و از تبار ایل بختیاری در فرزنو کالیفرنیا به دنیا آمد. او یک خواهر و برادر کوچک‌تر از خود دارد. خواهرش، دسیری بختیار، یک هنرپیشه است و در فیلم «تقصیر» (fault) بازی کرده است. رودابه با اینکه در آمریکا متولد شده ولی تا انقلاب ۱۳۵۷ ایران در ایران بزرگ شده است. در حقیقت خانواده بختیار وقتی که رودابه ۵ساله بوده به ایران می‌آیند و وقتی هم که ۱۷ساله بوده دوباره به آمریکا مهاجرت می‌کنند. او از بچگی عاشق اسب‌دوانی بوده است. از دیگر علاقه‌مندی‌های او قایق‌سواری و اسکی می‌باشد. او همچنین تنیس، یوگا، تکواندو و نقاشی رنگ‌روغن را هم دوست دارد. رودی تحصیلاتش را در آمریکا، در دانشگاه کالیفرنیا لس‌آنجلس ادامه داد و از این دانشگاه مدرک لیسانس زیست‌شناسی دریافت نمود. او سپس در سال ۱۳۶۹ وارد دانشکده دندان‌پزشکی دانشگاه نیویورک شد، اما تحصیلات خود را نیمه‌کاره رها کرد. او حتی مدت کوتاهی هم در رشته معماری در دانشگاه هاروارد تحصیل کرد اما آن را هم نیمه‌کاره رها کرد.


رودابه بختیاری در سی‌ان‌ان

رودابه کار خبرنگاری را از شبکه سی‌ان‌ان شروع کرد. او سال ۱۳۷۵ با گذراندن آزمون ورودی این خبرگزاری و موفقیت در میان حدود ۱۰۰ داوطلب دیگر، پا به عرصه روزنامه‌نگاری گذاشت. رودابه بختیار وقتی که در سی‌ان‌ان بود، کشورهای زیادی را تحت پوشش خبری قرارداد. از جمله کشورهای اروپایی، آفریقایی و خاورمیانه شامل ایران، اسرائیل و فلسطین. بختیار در شبکه سی‌ان‌ان مجری بخش «سی‌ان‌ان هدلاین نیوز» شد و در زمان حملات ۱۱ سپتامبر هم در همین سمت فعالیت کرد. او بعد از ۱۰ سال کار مداوم در شبکه سی‌ان‌ان، به‌خاطر مراقبت از پدرش که به سرطان حنجره دچار شده بود، از این شبکه خبری جدا شد.


فعالیت رودی بختیاری در فاکس نیوز

سال ۱۳۸۵ و پس از مرگ پدرش، رودابه بختیار مجدداً به کار بازگشت و به‌صورت رسمی به شبکه خبری فاکس نیوز پیوست. مدت زمانی که در فاکس نیوز فعال بود، اخبار مهمی را از سراسر جهان پوشش داد از جمله محاکمه و اعدام صدام حسین و همچنین ماجرای احمدی‌نژاد و المالکی. سال ۱۳۹۵ بعد از شکایتی در ارتباط با آزار جنسی، از آن خبرگزاری اخراج شد. بختیار سال‌هاست که به‌عنوان جذاب‌ترین مجری زن در رسانه‌های آمریکایی شناخته شده است. رودی بختیار مدعی شد که سال ۱۳۸۹، سوءاستفاده جنسی از او توسط مدیر شبکه در آن زمان، برایان ویلسون، صورت گرفته است. بااین‌حال خود آقای ویلسون این موضوع را تکذیب کرد. ظاهراً ویلسون به بختیار گفته بوده که به وی علاقه‌مند است و از او خواسته تا در اتاق هتل او را ببیند. رودی بختیار هم تنها به این موضوع فکر می‌کرده که کلمات را به‌درستی انتخاب کند چون که برایان مدیر او بوده و رودی هم به شغلش نیاز داشته است. رودی پیشنهاد برایان را محترمانه رد می‌کند. درهرصورت، وقتی که برایان به طور رسمی مدیر شبکه در دفتر واشنگتن شد، به رودی بختیار گفت که دیگر نمی‌تواند در آنجا کار کند.


رودابه بختیار

اخراج رودابه بختیاری از فاکس نیوز

هر چند که در نهایت این قضیه و اتفاق به نفع رودابه شد، ولی درهرصورت پس از اخراجش، خانم بختیار برای پیداکردن کار تلویزیونی مدتی دچار مشکل شد. سال ۱۳۸۷، بختیار یکی از اعضای هیئت‌مدیره «اتحادیه روابط‌عمومی آمریکایی‌های ایرانی‌تبار» شد. مدتی که در آنجا بود، یک سریال مستند تحت عنوان «پروفایل ایرانی - آمریکایی‌ها» ساخت که موفقیت زیادی را نیز کسب کرد. رودابه مستند دیگری هم در ارتباط با جنگ کردی پیش‌مرگ که در سوریه و عراق در برابر داعش مقاومت کردند ساخته است.


ویژگی‌های شخصیتی رودی بختیار

رودابه بختیار از جمله کسانی هست که در مراسمی در واشنگتن، برای مردم زمین‌لرزه بم کمک‌های نقدی بسیاری جمع‌آوری کرد. او فعالیت‌های بشردوستانه دیگری هم انجام داده است. در حقیقت بیشتر فعالیت‌هایی که رودابه بختیار در حال حاضر در حال انجامشان هست متمرکز بر پوشش‌دادن اخبار مربوط به تضییع حقوق انسانی در سراسر جهان می‌باشد. رودی در حال حاضر در شبکه‌های خبری رویترز، واشنگتن‌دی‌سی، یو اس اکشن و استیت دپارتمان کار می‌کند. تخمین زده می‌شود حقوق سالانه او در رویترز ۸۶ هزار دلار باشد.
خانواده بختیار از ایرانیان مقیم آمریکا و از خانواده‌های شناخته شده در ایل بختیاری می‌باشند. پدر او که سال ۱۳۸۴ درگذشت، برادرزاده شاپور بختیار، آخرین نخست‌وزیر ایران در دوره پهلوی می‌باشد که سال ۱۳۷۰ در فرانسه ترور شد. او همچنین خواهرزاده ثریا اسفندیاری و از نوادگان علی‌قلی خان سردار اسعد است. پدربزرگ پدربزرگ (جد) بختیار، نصیر خان سردار جنگ (از ایلخانان بختیاری، در دوره قاجار و از نمایندگان دوره نخست مجلس شورای ملی) بوده است.
اطلاعات زیادی در ارتباط با زندگی شخصی رودی بختیار در دسترس نیست و او خوب توانسته این گونه اطلاعات را از چشم عموم پنهان کند. باتوجه‌به اینکه او توجه عمومی زیادی را دریافت می‌کند، جالب است که چطور خبرنگاری به این زیبایی، زیاد در ایجاد روابط عاشقانه فعال نبوده، یا شاید هم خوب توانسته آنها را پنهان کند. رودابه طرف‌دار دو تیم ورزشی نیویورک یانکیز و لس‌آنجلس لیکرز است. سال ۱۳۸۸ هم او به‌عنوان داور جشنواره نور فستیوال فیلم ایرانیان، در لس‌آنجلس داوری کرد. رودی افتخارات زیاد دیگری هم داشته است.

ارسال نظر

0دیدگاه

لطفاً پیش از ارسال نظر، خلاصه قوانین زیر را مطالعه کنید:
فارسی بنویسید و از کیبورد فارسی استفاده کنید.
نظراتی که شامل الفاظ رکیک و توهین آمیز و بحث های سیاسی و قومیتی، تبلیغ، لینک باشد منتشر نشده و حذف می شوند.

خبر خوب اینکه در مقالات آموزشی مطالب زندگینامه زنان موفق دنیا، مقالات زندگی سالم و ویدئوهای آموزشی استقلال مالی را برای ازدواج موفق و زندگی سالم خودتان برایتان قرارداده ایم.

دیدن نظرات بیشتر

تعداد کل نظرات: 0 نفر

تعداد سوالات ایجاد شده

0

دیدن همه سوالات

چک لیست های زندگی  جدید

هر روز چک لیست های جدید برای شما آماده و منتشر میکنیم.

تعداد کاربران استفاده کننده

0

دیدن چک لیست ها

راه اندازی سایت و سیستم سازی کسب و کار