موقعیت شما در سایت:

زندگی نامه انوشه انصاری

زندگی نامه انوشه انصاری

0 نظر

0 لایک

659 بازدید

تاریخ انتشار: 1402/07/24

توضیحات

سفر به اعماق فضا با شجاعت و نیروی زنی که نخستین فضانورد و کارآفرین ایرانی شد. داستان هیجان‌انگیز انوشه انصاری از زمین تا ستارگان.

انوشه انصاری کیست؟

انوشه انصاری، مهندس، کارآفرین و فضانورد ایرانی - آمریکایی است، او در سن ۴۰ سالگی، چهارمین فضانورد و اولین زنی بود که با هزینه خود به فضا و ایستگاه بین‌المللی فضایی سفر کرد. انصاری در حال حاضر مدیرعامل شرکت ایکس پرایز (X Prize Foundation) می‌باشد. در زندگی‌نامه او می‌خوانیم که او فردی کارآفرین و خودساخته بوده که توانسته به‌واسطه هوش و خلاقیتش به ثروتی شگفت‌انگیز دست یابد .انوشه انصاری یکی از مدیران و حامیان بنیاد خیریه اهورا ست و در حوزه دیجیتال نیز فعالیت می‌کند. ثروت وی در حال حاضر بالغ بر ۷۵۰ میلیون دلار می‌باشد .انوشه رئیسیان (که بعد از ازدواج با همسرش، حمید انصاری، نام خانوادگی خود را بر اساس قوانین آمریکا تغییر داد) در سال ۱۳۴۵ در مشهد به دنیا آمد و مدتی بعد او و خانواده‌اش به تهران نقل‌مکان کردند. در تهران خانواده انوشه انصاری در یک آپارتمان کوچک و دوخوابه زندگی می‌کردند.
او و خواهرش گاهی در حیاط خانه می‌خوابیدند و همین تماشای آسمان شب او را به‌شدت مجذوب فضا و ستارگان کرده بود. پدر انوشه انصاری تصمیم گرفت برای به‌دست‌آوردن فرصت‌های شغلی بهتر به آمریکا سفر کند. او حتی بیشتر دارایی‌های خانواده را فروخت و صنایع‌دستی و قالیچه‌های ایرانی خرید تا بتواند با فروختن آنها در آمریکا سود خوبی کسب کرده و زندگی خود را آنجا آغاز کند. با شروع انقلاب ایران، این تصمیم عملی شد و این خانواده به آمریکا مهاجرت کردند. در آن زمان انوشه تنها ۱۸ سال داشت. او علاوه بر زبان فارسی، به دو زبان انگلیسی و فرانسه هم مسلط شد و به‌خاطر مسافرت‌های فضایی خود، زبان روسی را هم یاد گرفته است. انصاری مدرک کارشناسی خود را در رشته مهندسی برق و علوم کامپیوتر از دانشگاه جورج میسون دریافت کرد و مدرک کارشناسی ارشد خود را نیز از دانشگاه جورج واشنگتن گرفت.


انوشه انصاری کیست؟

پس از فارغ‌التحصیلی، انوشه در یک شرکت ارتباطاتی به نام MCI مشغول به کار شد. همان جا با حمید انصاری آشنا شد و این دو در سال ۱۳۷۰ با یکدیگر ازدواج کردند. سال ۱۳۷۲، او، همسر و برادر شوهرش، امیر انصاری، شرکتی به نام تلکام تکنولوژی یا TTI را با پولی که سیو کرده بودند، تأسیس نمودند. این شرکت محصولات فناوری جدیدی را تولید می‌کرد که به ارتقای عملکرد سیستم‌های تلکام کمک می‌نمود. شرکت TTI آن‌قدر خوب عملکرد که کمپانی‌های بی‌شمار برای تصاحب آن ترغیب شدند تا اینکه بالاخره در سال ۱۳۸۰ این شرکت به ارزش سهام ۱۰.۸ میلیون دلار به Sonus stock فروخته شد. انوشه انصاری نائب رئیس شرکت Sonus stock و مدیر بخش آی پی هوشمند این شرکت گردید. تا این زمان انوشه ثروتی بالغ بر ۷۵۰ میلیون دلار داشت.
سال ۱۳۸۵، او به کمک حمید و امیر انصاری، شرکت پرودی سیستم را تأسیس کرد و رئیس و مدیرعامل آن شد. هدف از تأسیس این شرکت، راه‌اندازی یک سیستم پیشرفته برای استفاده آسان‌تر از محصولات، فایل‌ها و تولیدات ابزار خانگی دیجیتال مانند صدا، فیلم و ویدئو بود .او همچنین به همراه برادر شوهرش جمشید انصاری یک مؤسسه خیریه به نام «بنیاد اهورا» را اداره و مورد حمایت مالی خود قرار داده است .انوشه انصاری از طریق شرکت Space Adventures Ltd که یک شرکت گردشگری فضایی است در یک پروژه پرواز فضایی مشارکت کرد. هرچند شرایط دقیق قرارداد، خصوصی باقی ماند؛ ولی تخمین زده می‌شود که انصاری حدود ۲۰ میلیون دلار برای شرکت در این مأموریت پرداخت کرده است. سال ۱۳۸۴، انصاری آموزش‌های سنگین خود را برای این پرواز فضایی، در روسیه آغاز کرد.


انوشه انصاری کیست؟

سرانجام در سال ۱۳۸۵ سازمان فضایی روسیه رسماً اعلام کرد که انوشه انصاری به‌عنوان اولین زن گردشگر فضایی در یکی از پروازهای فضاپیمای سایوز به مدار کره زمین خواهد رفت. در نهایت مأموریت سایوز آغاز شده و کپسول فضایی سایوز TMA حامل انوشه انصاری، یک فرمانده روسی و یک مهندس پرواز اسپانیایی - آمریکایی از قزاقستان به فضا پرتاب شد. این گروه پس از ۹ روز اقامت و پژوهش در ایستگاه بین‌المللی، به زمین بازگشتند .انوشه انصاری پس از این سفر فضایی، تصمیم به تحصیل در این زمینه گرفت و در مقطع کارشناسی ارشد رشته ستاره‌شناسی در دانشگاه سوئین بورن فارغ‌التحصیل شد و دومین مدرک فوق‌لیسانس را در رشته موردعلاقه‌اش دریافت کرد. انوشه انصاری خود می‌گوید «مردم فکر می‌کنند در چهل‌سالگی به قله زندگی‌شان می‌رسند، اما من امیدوارم این شروعی باشد برای قله بعدی که از آن بالا خواهم رفت.» او پس از بازگشت از سفر فضایی‌اش همچنان به بیزینس و کارآفرینی ادامه داد.
سال ۲۰۱۰ او کتابی دررابطه‌با خاطراتش، به نام رؤیای من برای ستاره‌ها، به چاپ رساند. او در این کتاب توضیح می‌دهد که در دوره آموزشی‌اش برای رفتن به فضا، او را با انواع و اقسام خطراتی که ممکن است در یک سفر فضایی واقعی با آنها روبرو شود آشنا کردند تا اگر ذره‌ای تردید یا ناتوانی در وجودش مشاهده شد، از فهرست مسافران حذف گردد .انوشه در مصاحبه‌ای در ارتباط با موفقیتش چنین می‌گوید: به نظرم برای رسیدن به رؤیاها قیمتی وجود ندارد. به هر قیمتی باید رؤیاهایت را دنبال کنی حتی اگر به خاطرش، جانت، پولت و هر چه که داری به خطر بیفتد؛ چون حس رضایتی که تحقق رؤیاهایت می‌دهد ارزشش را دارد .اقدامات بشردوستانه انصاری عمدتاً شامل دو سازمان می‌شود: ۱- آشوکا که راه‌حل‌هایی خلاقانه به افراد می‌دهد تا بتوانند از پس مشکلات بزرگ اجتماعی برآیند. و ۲- بنیاد پارسا که مشوق اقدامات بشردوستانه و کارآفرینی در میان ایرانیان خارج از کشور است. او همچنین یکی از متولیان مؤسسه ایکس پرایز می‌باشد و به افرادی که تکنولوژی‌های روز دنیا را به نفع بشریت پیشرفت می‌دهند کمک مالی می‌کند.


انوشه انصاری کیست؟

انوشه انصاری معتقد است کارآفرین‌بودن یعنی سرمایه‌گذاری‌کردن روی یک چیز تازه، یعنی تولد یک شرکت جدید، یک محصول جدید یا خدماتی جدید و این اتفاق می‌تواند از بسیاری از جهات هیجان‌انگیز باشد. او در جایی گفته که به‌عنوان یک کارآفرین وقتی می‌بینی که کارمندانت خوشحال‌اند و نسبت به موفقیت شرکت هیجان دارند حس بسیار خوبی خواهی داشت. یا وقتی که محصول جدیدت را به بازار عرضه می‌کنی و می‌بینی همه دوستش دارند و برایشان کاربردی است، حس خوبی به تو دست خواهد داد .او در ارتباط با زنان ایرانی گفته که من فکر می‌کنم زنان ایرانی زنانی بسیار با استقامت‌اند و من به‌شدت به آنها افتخار می‌کنم که پای حقشان می‌ایستند و امیدم این هست که روزی موفق شوند و خوشحالم که جامعه بین‌الملل هم به آنها توجه کرده و از آنان حمایت می‌کند.
او معتقد است کارآفرین‌بودن، فداکاری‌های زیادی را طلب می‌کند. به عبارتی هم زمان زیادی را باید وقف آن کنید و هم اینکه شاید لازم باشد مدتی سرگرمی‌ها و انجام آنچه که برایتان لذت‌بخش بوده را کم کنید. چون برای اینکه واقعاً موفق شوید، شرکت شما باید جزئی از زندگی‌تان شود .انوشه انصاری می‌گوید من عاشق تماشای ستارگان، پیاده‌روی و فعالیت در فضای آزاد هستم. موسیقی‌های مختلف از سراسر جهان را گوش می‌دهم و بسکتبال جزء ورزش‌های موردعلاقه من است.


شرکت هایی که انوشه انصاری تأسیس کرده

شرکت تلکام تکنولوژی (Telecom Technologies Inc.)

انوشه انصاری در سال ۱۳۷۳، با کمک همسر و برادرشوهرش شرکت تلکام تکنولوژی را در شهر تگزاس آمریکا تأسیس نمود. این شرکت، لوازم شبکه‌های رایانه‌ای را فراهم می‌کرد و این باعث می‌شد شرکت‌هایی که خدمات تله کام انجام می‌دادند بتوانند عملکرد سیستمشان را ارتقا داده و درعین‌حال، هزینه تمام‌شده‌شان هم کمتر شود. تله کام تکنولوژی آن‌قدر موفق عملکرد که بسیاری از کمپانی‌ها برای تصاحب آن وسوسه شدند. این رقابت‌ها برای تصاحب این شرکت، سال ۱۳۸۰ به اوج خود رسید که در نهایت به سونوز نتورک فروخته شد. انوشه انصاری معاونت سونوز نتورک را کسب کرد و تا یک سال بعد، مدیر بخش IP هوشمند این مجموعه هم بود.


انوشه انصاری کیست؟

شرکت پرودی سیستم (Prodea Systems)

انوشه انصاری پس از فروش شرکت تلکام تکنولوژی، کمپانی دیگری را به همراه همسرش به نام Prodea Systems راه‌اندازی کرد. این شرکت هم در ریچاردسون، تگزاس و سیلیکون‌ولی شعبه دارد. ثروتی که انوشه انصاری از تأسیس این شرکت به دست آورد باعث شد او بتواند هزینه سفر فضایی خود را به‌عنوان اولین زن کاوشگر خصوصی فضا، پرداخت نماید. او در حال حاضر مدیرعامل و رئیس این مجموعه است. این شرکت، با مشارکت کشور روسیه، در نظر دارد هر از چند گاهی، چند گردشگر را به ارتفاعات زیر مداری بفرستد. قطعاً سرمایه‌داران زیادی در دنیا وجود دارند که می‌خواهند این سفر فضایی فوق‌العاده را تجربه کنند. این شرکت، ابتدا گردشگران فضایی را با یک هواپیمای مخصوص، به ارتفاعی مشخص می‌برد. وقتی هواپیما به ارتفاع موردنظر رسید، فضاپیما از آن جدا شده و به ارتفاعات زیر مداری بالاتری می‌رود. این هواپیما به‌احتمال زیاد در امارات ساخته خواهد شد و از فرودگاه همین کشور هم پرواز خواهد کرد.

شرکت انصاری ایکس پرایز (Ansari X Prize)

انوشه انصاری به همراه برادر شوهرش در سال ۱۳۸۲ جایزه ۱۰ میلیون‌دلاری سالیانه «انصاری ایکس پرایز» را بنیاد نهاد. هدف از این جایزه، تشویق بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری و ورود به بازار سفرهای فضایی است که تا پیش‌ازاین در انحصار تعداد انگشت شماری از دولت‌ها بوده است.

ارسال نظر

0دیدگاه

لطفاً پیش از ارسال نظر، خلاصه قوانین زیر را مطالعه کنید:
فارسی بنویسید و از کیبورد فارسی استفاده کنید.
نظراتی که شامل الفاظ رکیک و توهین آمیز و بحث های سیاسی و قومیتی، تبلیغ، لینک باشد منتشر نشده و حذف می شوند.

خبر خوب اینکه در مقالات آموزشی مطالب زندگینامه زنان موفق دنیا، مقالات زندگی سالم و ویدئوهای آموزشی استقلال مالی را برای ازدواج موفق و زندگی سالم خودتان برایتان قرارداده ایم.

دیدن نظرات بیشتر

تعداد کل نظرات: 0 نفر

تعداد سوالات ایجاد شده

0

دیدن همه سوالات

چک لیست های زندگی  جدید

هر روز چک لیست های جدید برای شما آماده و منتشر میکنیم.

تعداد کاربران استفاده کننده

0

دیدن چک لیست ها

راه اندازی سایت و سیستم سازی کسب و کار