موقعیت شما در سایت:

زندگی نامه گلی عامری

زندگی نامه گلی عامری

0 نظر

0 لایک

885 بازدید

تاریخ انتشار: 1402/08/01

توضیحات

زندگی نامه گلی عامری یک بانوی شجاع. از دوران کودکی تا اوج موفقیت، با ما همراه شوید و داستان فراز و نشیب های این بیزینس وومن و دیپلمات را بشناسید.

گلی عامری کیست؟

گلی عامری (گلی یزدی) یکی از محبوب‌ترین و ثروتمندترین دیپلمات‌ها در جهان می‌باشد. او یک بیزینس وومن آمریکایی هم هست و ثروت خالص او در حال حاضر معادل ۵ میلیون دلار است. سال ۱۳۸۳ عامری توسط رئیس‌جمهور وقت آمریکا، جورج دبلیو بوش، به‌عنوان یکی از سه شرکت‌کننده در هیئت ایالات متحده در شصت و یکمین اجلاس کمیسیون حقوق بشر سازمان ملل که هر سال در ژنو سوئیس برگزار می‌شود انتخاب شد. او همچنین یکی از بنیان‌گذاران پلتفرم مبتنی بر موبایلی به نام استارتیت آپ (StartItUp) است که به کارآفرینان کمک می‌کند در فرایند راه‌اندازی کسب‌وکار خود، به منابعی که نیاز دارند از طریق این اپلیکیشن دسترسی پیدا کنند. عامری همچنین معاون قبلی دبیرکل ارزش‌های بشردوستانه و دیپلماسی فدراسیون بین‌المللی صلیب سرخ و جمعیت هلال‌احمر بوده است. به‌علاوه، او به‌عنوان دستیار سابق وزیر امور خارجه آمریکا در امور فرهنگی و آموزشی هم فعالیت کرده است. سال ۱۳۸۳ خانم عامری، به‌عنوان یک جمهوری‌خواه، در کنگره مجلس نمایندگان ایالات متحده حضور داشت. او همچنین نماینده سابق ایالات متحده در سازمان ملل می‌باشد. گلی عامری به‌عنوان شخص مورداعتماد در هیئت‌مدیره سازمان بین‌المللی غیردولتی freedom house (خانه آزاد) و همچنین مرکز مشاوره سیاست عمومی خاورمیانه در شرکت RAND حضور داشته است. این مرکز مشاوره از گروهی از مدیران بخش خصوصی و دولتی تشکیل شده که برای بخش تحقیقات خاورمیانه شرکت RAND راهنمایی و مشاوره ارائه می‌کنند.


گلی عامری کیست؟

کودکی و جوانی گلی

گلی عامری در سال ۱۳۳۵ در تهران، ایران متولد شد و سال ۱۳۵۳ از ایران به آمریکا مهاجرت تحصیلی کرده و در دانشگاه استنفورد نام‌نویسی نمود. او مدرک کارشناسی خود را در دو رشته ارتباطات و ادبیات فرانسه از دانشگاه استنفورد دریافت کرد و بعد هم مدرک کارشناسی ارشد خود را نیز در رشته ارتباطات، از همین دانشگاه گرفت. عامری همچنین در دانشگاه سوربون فرانسه هم تحصیل‌کرده است. زمانی که گلی در دانشگاه استنفورد درس می‌خواند با همسر آینده خود یعنی جمشید (جیم) عامری آشنا شد که هم اکنون سرمایه‌گذار حوزه املاک و مسکن است. به‌این‌ترتیب، گلی پس از ازدواج با او، در سال ۱۳۶۸ نام خانوادگی عامری را به خود گرفت و همان سال هم شهروند آمریکا شد. خانواده عامری دو فرزند پسر دارند. در ابتدا، گلی عامری یک شرکت مشاوره به نام e Tinium را بنیان‌گذاری نمود. عامری نویسنده بیش از ۵۰ مقاله در زمینه تجزیه‌وتحلیل صنعت برای مجله‌های مختلف آمریکایی است. خانم عامری به زبان‌های فارسی، انگلیسی، فرانسوی و اسپانیایی تسلط دارد. سال ۱۳۸۶ گلی عامری به‌عنوان دستیار امور خارجه رئیس‌جمهور وقت آمریکا، جورج بوش، منصوب شد. او ریاست دفتر امور ورزشی و فرهنگی وزارت امور خارجه را بر عهده گرفت. این دفتر عمدتاً وظیفه دیپلماسی عمومی ایالات متحده در خارج از کشور را بر عهده دارد.


افتخارات گلی عامری

سال ۱۳۸۶ عامری با همکاری شورای امور جهانی اورگان، سفر هشت نفر از سفیران آسیای شرقی سازمان ملل را به‌عنوان یک سفر دیپلماسی عمومی به پورتلند، سازماندهی و میزبانی نمود. عامری افتخارات زیادی را به دست آورده است. سال ۱۳۸۶، به‌خاطر تلاش‌هایش در سازمان ملل و فعالیت‌های مستمرش در هیئت مشاور برنامه «آموزش ملی رهبری زنان» از سوی مجله «زنان شمال غرب» در لیست ۱۰۰ زن قدرتمند آمریکا قرار گرفت. یک سال بعد یعنی سال ۱۳۸۷ موفق به کسب جایزه «مدال افتخار جزیره آلیس» شد، مدالی که به ۱۰۰ فرد موفق غیربومی آمریکا اعطا می‌شود. سال ۱۳۹۱ گلی به عضویت هیئت‌امنای سازمان خصوصی «خانه آزادی» درآمد. همان سال روزنامه نیویورک‌تایمز در لیست منتشره مؤسسه کارنگی، نام گلی عامری را هم به‌عنوان «مهاجرین افتخارآور آمریکا» نوشت.


گلی عامری


فعالیت‌های حرفه‌ای خانم عامری

سال ۱۳۸۳، سال مبارزات انتخاباتی خانم گلی عامری برای ورود به مجلس نمایندگان بود. عامری با شکست تیم فیلیپس که یک اعتدال‌گرا بود و همچنین جیسون مشل که یک محافظه‌کار بود، به‌عنوان نامزد نهایی حزب جمهوری‌خواه، وارد فاز رقابت با دیوید وو شد. عامری، استاد جمع‌آوری کمک‌های مالی است. به‌خاطر همین هم توجه مقامات واشنگتن نشین به او جلب شد. او آن‌قدر در مرکز توجه قرار گرفت که از او به‌عنوان بحث‌برانگیزترین نامزد انتخاباتی مجلس نمایندگان در سال ۱۳۸۳ یاد می‌شود. رقابت عامری با وو زمانی به چالش کشیده شد که بحث تجاوز جنسی وو در دوران دانشگاه به یکی از هم‌کلاسی‌هایش در رسانه‌ها مطرح شد. در ابتدا، عامری خواهان ورود کردن و دامن‌زدن به این بحث نبود؛ ولی در مراحل آخر رقابت، این بحث را پررنگ کرد. درهرصورت وو آن انتخابات را برد. ولی این داستان به همین‌جا ختم نشد. سال ۱۳۹۰ که فضاحت تعرض جنسی وو به یکی از دختران کمپین تبلیغاتی‌اش علنی شد، وو مجبور به استعفا گردید. تجربه دوران فعالیت در سازمان ملل متحد، همچنین دانش و تخصصی که عامری در زمینه ارتباطات داشت، منجر به موفقیت او در این انتخابات شد. سال ۱۳۸۴، جورج دبلیو بوش خانم گلی عامری را به‌عنوان نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل متحد برگزید.
عامری در کنفرانس‌های مختلف، در مورد موضوعات دموکراسی و حقوق بشری سخنرانی‌هایی داشته است که می‌توان مهم‌ترین آنها را «بحران ایران: مسئله‌ای فرا قاره‌ای» دانست. سال ۱۳۸۶، جورج دبلیو بوش، خانم عامری را به‌عنوان معاونت وزیر امور آموزشی و فرهنگی وزارت امور خارجه ایالات متحده به مجلس سنا معرفی کرد. وظیفه او، اشاعه دیپلماسی عمومی آمریکا به دیگر نقاط جهان بود. مجلس سنا سال ۱۳۸۷ صلاحیت خانم عامری را تأیید کرد. عامری برای انجام وظایف خود به کشورهای مختلف سفر می‌کرد. اولین سفر او هم سال ۱۳۸۷ به امارات متحده عربی و قطر بود، برای اینکه سیاست‌های آموزشی و فرهنگی آمریکا را در آن کشورها توسعه دهد. سفر دوم او به برزیل بود. عامری در دیداری که با وزیر آموزش برزیل داشت، قول مساعدت یک‌میلیون‌دلاری به سیستم آموزشی این کشور را داد. سفر بعدی گلی عامری به جمهوری آذربایجان بود. او در دیدار با وزیر آموزش این کشور اطمینان داد که پذیرش سالانه دانشجویان آذربایجانی در آمریکا را افزایش خواهد داد. خانم عامری همچنین به کشورهای اندونزی، چین و ویتنام نیز سفر کرد. عامری در ویتنام یک دفتر مشاوره دررابطه‌با آموزش بین‌المللی ایالات متحده آمریکا افتتاح نمود. گلی عامری همچنین به پایتخت عراق، بغداد، نیز سفر کرد. او در آنجا از تلاش‌های دفتر خود در پروژه میراث‌فرهنگی عراق برای بازسازی و بهبود موزه ملی عراق خبر داد. دوره مدیریت گلی عامری، سال ۱۳۸۸ هم‌زمان با به‌پایان‌رسیدن دولت بوش، به اتمام رسید.

بازنشستگی گلی عامری

خانم عامری بعد از آن، در سال ۱۳۸۹ از طرف فدراسیون بین‌المللی صلیب سرخ و جمعیت هلال‌احمر، به‌عنوان مدیر دبیرکل در امور ارزش‌های بشردوستانه و دیپلماسی منصوب شد. او در این سمت وظیفه داشت که نفوذ صلیب سرخ و هلال‌احمر را افزایش دهد. سرانجام سال ۱۳۹۱ گلی به کار خود پایان داد و رسماً اعلام بازنشستگی کرد. پس از اعلام بازنشستگی در صلیب سرخ بود که گلی عامری، یک پلتفرم فناوری برای تلفن همراه با نام StartItUp راه‌اندازی نمود. پلتفرمی که برای کمک به کارآفرینان طراحی شده بود.

ارسال نظر

0دیدگاه

لطفاً پیش از ارسال نظر، خلاصه قوانین زیر را مطالعه کنید:
فارسی بنویسید و از کیبورد فارسی استفاده کنید.
نظراتی که شامل الفاظ رکیک و توهین آمیز و بحث های سیاسی و قومیتی، تبلیغ، لینک باشد منتشر نشده و حذف می شوند.

خبر خوب اینکه در مقالات آموزشی مطالب زندگینامه زنان موفق دنیا، مقالات زندگی سالم و ویدئوهای آموزشی استقلال مالی را برای ازدواج موفق و زندگی سالم خودتان برایتان قرارداده ایم.

دیدن نظرات بیشتر

تعداد کل نظرات: 0 نفر

تعداد سوالات ایجاد شده

0

دیدن همه سوالات

چک لیست های زندگی  جدید

هر روز چک لیست های جدید برای شما آماده و منتشر میکنیم.

تعداد کاربران استفاده کننده

0

دیدن چک لیست ها

راه اندازی سایت و سیستم سازی کسب و کار