موقعیت شما در سایت:

زندگی نامه نانسی پلوسی

زندگی نامه نانسی پلوسی

0 نظر

3 لایک

1787 بازدید

تاریخ انتشار: 1402/10/24

توضیحات

نانسی پلوسی، تنها زنی که تاکنون به عنوان رئیس مجلس نمایندگان ایالات متحده انتخاب شده است، یکی از تأثیرگذارترین سیاستمداران زن در تاریخ آمریکا است. در این مقاله، به بررسی زندگی و کارنامه این سیاستمدار برجسته می‌پردازیم.

نانسی پلوسی کیست؟

نانسی پاتریشیا پلوسی یک سیاستمدار آمریکایی است که به‌عنوان پنجاه و دومین سخنگوی «مجلس نمایندگان ایالات متحده» از سال ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۱ و مجدداً از سال ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۳ فعالیت کرده است. او تنها زنی است که در سمت رئیس مجلس نمایندگان آمریکا قرار گرفته است. او از اعضای حزب دموکرات آمریکا می‌باشد. پلوسی با هدف رشد خانواده خود، به‌عنوان داوطلب برای حزب دموکرات در دهه ۱۹۶۰ وارد سیاست شد. پس از سال‌ها کار حزبی، او برای اولین بار در سال ۱۹۸۷ در انتخابات ویژه کنگره انتخاب شد و اکنون نوزدهمین دوره خود را می‌گذراند. در حال حاضر، پلوسی رئیس هیئت کنگره کالیفرنیا ست.


نانسی پلوسی کیست؟


در انتخابات میان‌دوره‌ای سال 2006، پلوسی برای اولین بار پس از 12 سال، دموکرات‌ها را به اکثریت مجلس نمایندگان رساند و متعاقباً به‌عنوان رئیس مجلس انتخاب شد و اولین زنی بود که این سمت را به دست آورد. تا زمانی که کامالا هریس در سال 2021 معاون رئیس‌جمهور شد، پلوسی بالاترین رتبه زن در ردیف جانشینی ریاست‌جمهوری در تاریخ ایالات متحده بود، زیرا رئیس مجلس در ردیف دوم جانشینی قرار دارد. در اولین سخنرانی خودش، پلوسی صریحاً با جنگ عراق مخالفت کرد و همچنین از مخالفان دولت بوش برای خصوصی سازی بخشی از سازمان تأمین اجتماعی بود. پلوسی در تصویب لوایح مهم دولت اوباما از جمله قانون اصلاحات و حمایت از مصرف کننده مشارکت کرد. سال ۲۰۱۰ پس از اینکه حزب جمهوری‌خواه در انتخابات میان‌دوره‌ای پیروز شد، پلوسی ریاست مجلس را از دست داد ولی همچنان نقش خود را به‌عنوان رهبر دموکرات‌های مجلس نمایندگان حفظ کرد و برای بار دوم رهبر اقلیت مجلس شد. در انتخابات میان‌دوره‌ای سال ۲۰۱۸، دموکرات‌ها کنترل اکثریت مجلس را به دست آوردند و پلوسی دوباره به‌عنوان رئیس مجلس انتخاب شد.
به‌این‌ترتیب، اولین سخنگوی (رئیس مجلس) سابقی شد که از سال ۱۹۵۵ تا کنون، دوباره قدرت را به دست آورده است. در دومین دوران ریاست او، مجلس نمایندگان دو بار رئیس‌جمهور آمریکا، دونالد ترامپ، را استیضاح کرد. یکی در سال ۲۰۱۹ و دیگر بار در سال ۲۰۲۱. سنا هر دو بار ترامپ را تبرئه نمود. پلوسی در تصویب لوایح مهم دولت بایدن، از جمله طرح نجات آمریکا و قانون سرمایه‌گذاری در زیرساخت و مشاغل شرکت کرد. در انتخابات میان‌دوره‌ای سال 2022، جمهوری‌خواهان کنترل مجلس نمایندگان را برای کنگره جدید به دست آوردند و به دوره ریاست وی پایان دادند. او پس از آن به‌عنوان رهبر دموکرات مجلس نمایندگان بازنشسته شد. در 29 نوامبر 2022، کمیته راهبری و سیاست‌گذاری گروه دموکرات مجلس نمایندگان، پلوسی را «سخنران بازنشسته» عنوان کرد. یکی از حقایق جالب در ارتباط با نانسی پلوسی این است که او با ایراد یک سخنرانی که از ساعت ۱۰ صبح روز ۷ فوریه ۲۰۱۸ شروع شد و تا غروب همان روز به مدت ۸ ساعت به طول انجامید، رکورد پیشین طولانی‌ترین سخنرانی را شکست.


کودکی و جوانی نانسی

نانسی پلوسی در بالتیمور مریلند در خانواده‌ای ایتالیایی - آمریکایی به دنیا آمد و همان جا بزرگ شد. او تنها دختر و کوچک‌ترین فرزند خانواده بود و ۵ برادر بزرگ‌تر از خود داشت. وقتی پلوسی به دنیا آمد، پدرش یک نماینده دموکرات کنگره از مریلند بود. او هفت سال بعد شهردار بالتیمور شد. مادر پلوسی هم در سیاست، سازمان‌دهی زنان دموکرات و آموزش مهارت‌های سیاسی به دخترش فعال بود. برادر پلوسی، توماس دی آلساندرو سوم، که او نیز دموکرات بود، به‌عنوان رئیس شورای شهر بالتیمور انتخاب شد و بعداً از سال 1967 تا 1971 به‌عنوان شهردار خدمت کرد. پلوسی در رویدادهای مبارزاتی به پدرش کمک می‌نمود و در سال ۱۹۶۱ هم در سخنرانی تحلیف رئیس‌جمهور جان اف کندی شرکت کرد. در سال 1958، پلوسی از مؤسسه نوتردام، یک دبیرستان دخترانه کاتولیک در بالتیمور فارغ‌التحصیل شد. در سال 1962 از کالج ترینیتی در واشنگتن دی سی با مدرک لیسانس در علوم سیاسی فارغ‌التحصیل گردید. پلوسی در دهه 1960 در کنار استنی هویر، رهبر اکثریت مجلس نمایندگان، برای سناتور دانیل بروستر کارآموزی کرد.


نانسی پلوسی


ورود نانسی پلوسی به سیاست

نانسی با بیزینس منی با نام پاول پلوسی در سال ۱۹۶۳ ازدواج کرد. این دو در دوران دانشجویی یکدیگر را ملاقات نمودند. آنها پس از ازدواج ابتدا به نیویورک‌سیتی و سپس به سانفرانسیسکو رفتند. پس از نقل‌مکان به سانفرانسیسکو، پلوسی با فیلیپ برتون نماینده منطقه ۵ در کنگره دوست شد و شروع به کار در سیاست دموکرات کرد. سال ۱۹۷۶، او به‌عنوان یکی از اعضای کمیته ملی دموکرات از کالیفرنیا انتخاب شد و این سمت را تا سال ۱۹۹۶ حفظ نمود. سال ۱۹۷۷ او به‌عنوان رئیس حزب دموکرات برای کالیفرنیای شمالی انتخاب شده و چهار سال بعد، رئیس این حزب در کل کالیفرنیا شد. پس از آن، پلوسی در سال ۱۹۸۴ به‌عنوان رئیس کمیته میزبان کنوانسیون ملی دموکرات سانفرانسیسکو و بعد از سال ۱۹۸۵ تا ۱۹۸۶ به‌عنوان رئیس کمیته مالی ستاد انتخاباتی سناتورهای دموکرات خدمت کرد.


نانسی پلوسی در دوره اول مجلس نمایندگان

فیلیپ برتون در سال ۱۹۸۳ درگذشت و همسرش، سالا برتون، در انتخابات پیروز شد تا باقیمانده دوره کنگره همسرش را پر کند. او بعداً مستقلاً برای دو دوره دیگر هم انتخاب شد. برتون در اواخر سال ۱۹۸۶ به سرطان مبتلا شد و تصمیم گرفت برای انتخابات سال ۱۹۸۸ نامزد نشود. او می‌خواست نانسی پلوسی جانشین او شود و حتی به پلوسی این تضمین را داد که دوروبری‌های او از پلوسی حمایت خواهند کرد. برتون سال ۱۹۷۸ درگذشت و پلوسی در انتخابات، رقبای خود را شکست داد و پیروز شد. او یک هفته بعد روی کار آمد. علی‌رغم مشکلات موجود، پلوسی تقریباً در تمام دوران کاری خود در کنگره، نمایندگی همان منطقه از سانفرانسیسکو را عهده‌دار بود. این منطقه از سال ۱۹۴۹ بی‌وقفه توسط دموکرات‌ها نمایندگی می‌شد و به شدت به دموکرات‌ها تمایل داشت. پلوسی تا کنون ۱۸ بار بدون مواجه‌شدن با مخالفت اساسی ای برای مجلس نمایندگان انتخاب شده است. زمانی که پلوسی برای شروع کار وارد دفترش شد، تنها ۲۳ زن در مجلس نمایندگان حضور داشتند. ولی در دوره جدید این مجلس که او رئیس آن است، تعداد نمایندگان زن به تعداد رکوردشکن ۷۱ نفر می‌رسد.
هنگامی که پلوسی در قدرت قرار می‌گرفت، همه‌گیری ایدز در نقطه‌ای وخیم قرار داشت. پلوسی با شروع اولین دوره ریاست‌جمهوری خود، به یک مدافع برجسته کنگره از طرف افرادی که تحت‌تأثیر ایدز بودند قرار گرفت. همچنین مدت کوتاهی پس از روی کار آمدن، یک مرد همجنس‌گرا را به‌عنوان مدیر سیاست ایدز دفتر کنگره خود استخدام کرد. او در یک سخنرانی قول داد که در مبارزه با آنچه که او «بحران ایدز» می‌خواند، مدافع خواهد بود. در سال ۲۰۰۲، پلوسی با «قطعنامه عراق» برای استفاده از نیروی نظامی علیه عراق، مخالفت کرد. البته این طرح در مجلس ۲۹۶ رأی موافق و ۱۳۳ رأی مخالف آورد و در نهایت تصویب شد. نانسی پلوسی در خصوص اعزام نیرو به جنگ عراق گفته بود که به علت این جنگ غیرضروری تقریباً بیش از ۲ هزار و ۹۰۰ نفر از سربازان آمریکایی جان خود را از دست دادند و بیش از ۱۱ هزار نفر از سربازان ارتش هم معلول دائمی شده‌اند. کنگره آمریکا بیش از ۳۵۰ میلیارد دلار برای این جنگ اختصاص داد و جایگاه سیاسی و اخلاقی آمریکا به علّت پیامدهای این جنگ در عرصه بین‌المللی زیر سؤال رفت.


نانسی پلوسی در دوره اول رهبری اقلیت


نانسی پلوسی در دوره اول رهبری اقلیت

اواخر سال ۲۰۰۲، پلوسی به‌عنوان رهبر اقلیت مجلس نمایندگان انتخاب شد و اولین زنی بود که رهبری یک چنین حزب بزرگی را بر عهده می‌گرفت. سال ۲۰۰۴، پلوسی به‌عنوان رهبر اقلیت، از مدیریت جنگ عراق توسط پرزیدنت بوش و دولتش انتقاد کرد و حتی در این باره اذعان کرد که بوش زمینه‌هایی از «بی‌کفایتی» را نشان داده است. پلوسی در دوران رهبری اقلیت، برای مردم آمریکا خوب شناخته شده نبود. قبل از انتخابات سال ۲۰۰۶، جمهوری‌خواهان تلاش کردند چهره عمومی او را مخدوش کنند و تبلیغاتی را علیه او اجرا کردند. آنها حتی مبالغ زیادی را خرج این تبلیغات نمودند.


نانسی پلوسی در دوره دوم رهبری اقلیت

اگرچه پلوسی در انتخابات سال ۲۰۱۰ با اختلاف زیادی دوباره انتخاب شد، ولی دموکرات‌ها کنترل مجلس نمایندگان را به جمهوری‌خواهان از دست دادند. پس از این شکست، پلوسی تلاش کرد رهبری اقلیت گروه دموکرات مجلس نمایندگان را مجدداً به دست آورد. هر چند در این راه او با چالش‌هایی مواجه گردید ولی بالاخره در سال ۲۰۱۰ به‌عنوان رهبر اقلیت انتخاب شد.


نانسی پلوسی در دوره اول سخنگویی

در انتخابات سال ۲۰۰۶، دموکرات‌ها کنترل مجلس را به دست گرفتند. کنترل مجلس به دست دموکرات‌ها به این معنی بود که رهبر این اقلیت، که نانسی پلوسی باشد، باید در کنگره بعدی به‌عنوان سخنران انتخاب شود. این اتفاق هم افتاد و اواخر سال ۲۰۰۶ گروه دموکرات به‌اتفاق آرا او را به‌عنوان سخنران نامزد کرد. پلوسی در ابتدای سال ۲۰۰۷ رقیب جمهوری‌خواه خود را در انتخابات شکست داد و به‌عنوان سخنران مجلس نمایندگان انتخاب شد. او اولین زن، اولین کالیفرنیایی و اولین ایتالیایی - آمریکایی ای بود که چنین سمتی را به دست می‌آورد.


نانسی پلوسی در دوره دوم سخنگویی

در انتخابات ۲۰۱۸، دموکرات‌ها اکثریت مجلس نمایندگان را دوباره به دست آوردند. این بزرگ‌ترین پیروزی این حزب از زمان انتخابات سال ۱۹۷۴ بود. در نوامبر ۲۰۱۸، دموکرات‌های مجلس نمایندگان، پلوسی را نامزد کردند تا بار دیگر به‌عنوان رئیس مجلس خدمت کند. او در ابتدای سال ۲۰۱۹ به‌عنوان رئیس مجلس انتخاب شد و تا سال ۲۰۲۳ در این سمت باقی ماند.


حمایت نانسی پلوسی از حقوق ال جی بی تی

پلوسی همواره از حقوق افراد ال جی بی تی حمایت کرده است. در سال ۱۹۹۶، او به «قانون دفاع از ازدواج» رأی مخالف داد و در سال ۲۰۰۴ و ۲۰۰۶ با تصویب قانون اصلاحیه ازدواج فدرال، قانونی که قانون اساسی ایالات متحده را اصلاح می‌کرد تا ازدواج به‌صورت فدرال بین یک زن و مرد تعریف شود و حقوق ایالت‌ها برای به‌رسمیت‌شناختن ازدواج همجنس لغو شود، مخالفت کرد. وقتی دادگاه عالی کالیفرنیا در سال ۲۰۰۸ ممنوعیت ازدواج بین زوج‌های همجنس را لغو کرد، پلوسی با انتشار بیانیه‌ای از این «تصمیم تاریخی» استقبال نمود. کمپین حقوق بشر ال جی بی تی به پلوسی به خاطر حمایت‌هایش امتیاز ۱۰۰ درصد داد. پلوسی از قانون برابری، قانون حقوق مدنی فدرال ۱۹۶۴ که هدفش گسترش منع تبعیض بر اساس گرایش جنسی و هویت جنسیتی است حمایت می‌کند. در سال ۲۰۱۹، او در کنگره به نفع این لایحه صحبت کرد و خواستار پایان دادن به تبعیض علیه افراد ال جی بی تی شد. پلوسی همچنین با فرمان ممنوعیت خدمت نظامی تراجنسیتی‌ها توسط ترامپ مخالف بود.


حقایق دیگر در مورد نانسی پلوسی


حقایق دیگر در مورد نانسی پلوسی

نانسی هنگام تحصیل در کالج با پل فرانک آشنا شده، در سن ۲۳ سالگی با او ازدواج کرده و حالا صاحب ۵ فرزند و ۵ نوه است.
خانم پلوسی همیشه تأکید کرده که آمریکا و اسرائیل پیوندی ناگسستنی دارند، و در صلح و جنگ، رفاه و سختی در کنار هم خواهند بود.
پلوسی همچنین از معدود اعضای کنگره است که به کره شمالی سفر کرده و خطر این رژیم و مشکلات گرسنگی مردم و ستم رهبری آن به مردمش را در سخنرانی‌اش عنوان کرده است.
نانسی پلوسی از مخالفان اصلی دیوار مرزی پیشنهادی ترامپ بوده است. پلوسی همواره مخالفت خود را با تأمین مالی این دیوار در بودجه آمریکا ابراز کرده است.
پلوسی معتقد است رقبا را نباید دست‌کم گرفت، ولی نباید آنها را دست بالا هم گرفت.
او از زنان خواسته تا قدرت خود را بشناسند و برای تجربه‌هایشان در زندگی، ارزش قائل شوند.
یکی از بزرگ‌ترین دستاوردهای پلوسی تصویب قانون مراقبت مقرون‌به‌صرفه از بیماران (که در دوران ریاست‌جمهوری باراک اوباما مطرح شد) در سال ۲۰۱۰ بوده است. او همچنین همواره یکی از مدافعان پر صدای حفاظت از محیط‌زیست و اقدام برای جلوگیری از تغییرات آب‌وهوایی بوده است.


ثروت نانسی پلوسی


ثروت نانسی پلوسی

در سال ۲۰۱۴، خالص دارایی‌های او حدود ۳۰ میلیون دلار تخمین زده شد که در آن زمان او را به سیزدهمین عضو ثروتمند کنگره تبدیل می‌کرد. این در حالی است که ارزش خالص دارایی‌های او در حال حاضر (سال ۲۰۲۳) برابر با ۲۹۰ میلیون دلار می‌باشد. او سالانه ۲۶ میلیون دلار از طریق سرمایه‌گذاری در بازار سهام درآمد کسب می‌کند. قانون‌گذاری‌های او می‌تواند به نفع یا ضرر شرکت‌هایی که در بورس هستند تمام شود. گفته می‌شود نانسی پلوسی تاکنون بیش از ۱۰۰ میلیون دلار از طریق لابی‌گری درآمد کسب کرده است. درآمد او از نمایندگی کنگره آمریکا، سالانه ۱۸۰ هزار دلار است. یک سری اتهامات فساد مالی به پلوسی وارد شده است. او دو هواپیمای خصوصی دارد که یکی از آنها هدیه‌ای از طرف یکی از گروه‌های وال‌استریت بوده و هواپیمای دیگر هم با پولی که از بودجه کمپین پلوسی تأمین شده بود، خریداری شده است. نانسی پلوسی همچنین یک قایق تفریحی لوکس دارد.
از جمله دارایی‌های دیگر او یک باغ انگور در دره ناپا به ارزش حداقل ۵ میلیون دلار است. همچنین چندین ملک تجاری بزرگ در سانفرانسیسکو برای وی می‌باشند. پلوسی عمارتی بسیار بزرگ و مجلل با ارزش ۲۵ میلیون دلار در سانفرانسیسکو دارا ست. زیربنای این خانه ۱۰ هزار فوت مربع است که ۷ اتاق‌خواب، ۹ سرویس بهداشتی، یک استخر شنا، یک زمین تنیس و یک سینما دارد. داخل خانه هم به اندازه بیرون آن لوکس و شیک می‌باشد. کف خانه از مرمر و لوسترها کریستالی‌اند. یکی دیگر از مشخصه‌های مهم این خانه، کلکسیون آثار هنری موجود در آن است. نانسی یکی از طرف‌داران پروپاقرص هنر است و خانه خود را با آثاری از هنرمندان معروفی همچون پیکاسو، وارهول و ونگوگ زینت بخشیده است. بسیاری از ثروت نانسی، پس از ازدواج او با پل (همسرش) وارد زندگی او شد. پل یک بیزینس من موفق در زمینه سرمایه‌گذاری است و ثروت خالصش هم ۱۷۵ میلیون دلار می‌باشد.

ارسال نظر

0دیدگاه

لطفاً پیش از ارسال نظر، خلاصه قوانین زیر را مطالعه کنید:
فارسی بنویسید و از کیبورد فارسی استفاده کنید.
نظراتی که شامل الفاظ رکیک و توهین آمیز و بحث های سیاسی و قومیتی، تبلیغ، لینک باشد منتشر نشده و حذف می شوند.

خبر خوب اینکه در مقالات آموزشی مطالب زندگینامه زنان موفق دنیا، مقالات زندگی سالم و ویدئوهای آموزشی استقلال مالی را برای ازدواج موفق و زندگی سالم خودتان برایتان قرارداده ایم.

دیدن نظرات بیشتر

تعداد کل نظرات: 0 نفر

تعداد سوالات ایجاد شده

0

دیدن همه سوالات

چک لیست های زندگی  جدید

هر روز چک لیست های جدید برای شما آماده و منتشر میکنیم.

تعداد کاربران استفاده کننده

0

دیدن چک لیست ها

راه اندازی سایت و سیستم سازی کسب و کار