موقعیت شما در سایت:

زندگی نامه ترانه رضوی

زندگی نامه ترانه رضوی

0 نظر

0 لایک

1841 بازدید

تاریخ انتشار: 1402/08/02

توضیحات

ترانه رضوی، پزشکی با تجربه که به سلامتی کارمندان گوگل اختصاص داده است. او با استفاده از فناوری، سلامتی و مراقبت های پیشگیرانه را تحت تأثیر قرار داده است.

ترانه رضوی کیست؟

خانم ترانه رضوی در حقیقت یک پزشک داخلی ایرانی است که در ایالت کالیفرنیا کار می‌کند. اما آنچه که باعث شهرت او می‌شود، پزشک بودن او در شرکت گوگل است. ترانه در حال حاضر بیش از سی سال در پزشکی تجربه دارد و در چندین بیمارستان در ایالات متحده از جمله مرکز بهداشت و درمان استنفورد کار کرده است. از معروف‌ترین فعالیت‌های او این بوده که او مسئول سلامتی کارمندان شرکت گوگل می‌باشد. یکی از موضوعات موردعلاقه او در پزشکی این است که پیشرفت تکنولوژی چطور بر سلامت و مراقبت‌های پیشگیرانه ما تأثیر می‌گذارد. او حتی در این مورد مقاله هم نوشته است. ترانه سال ۱۹۶۰ به دنیا آمد. سال ۱۹۸۹ او مدرک پزشکی خود را از دانشگاه جورج واشنگتن دریافت نمود. دکتر رضوی در زمینه‌های مختلف پزشکی فعالیت داشته است. فعالیت‌های او به‌عنوان یک پزشک داخلی عمدتاً در پالو آلتو کالیفرنیا صورت گرفته است. ترانه در حال حاضر در کالیفرنیا در یک عمارت با مساحت ۲۵۰۰ فوت مربع با ۵ اتاق‌خواب زندگی می‌کند.


ترانه رضوی کیست؟


فعالیت‌های ترانه رضوی در شرکت گوگل

همان‌طور که گفتیم از معروف‌ترین فعالیت‌های ترانه رضوی این بوده که در دفتر مرکزی شرکت گوگل پزشک بوده است. او یک پزشک داخلی است و در زمینه‌های مختلف هم فعالیت داشته است. از جمله، اختلالات و دردهای شکمی، سردردها، کم‌خونی، عفونت تنفسی، اضطراب، آرتروز، آسم، یائسگی و مشکلات مرتبط با آن، بیماری‌های پستان، سلولیت، درد قفسه سینه، دردهای مزمن، یبوست، انسداد ریه، مشکلات عروقی، دیابت، مشکلات کلیوی، اسهال، سرگیجه، پروستات، التهابات روده، بیماری‌های مری، تب، مشکلات گوارشی، ریزش مو، چربی و فشارخون، مشکلات تیروئیدی، اختلالات حنجره، کبد چرب، پوکی‌استخوان، عفونت‌های پوستی، اختلالات ادراری و غیره. ترانه رضوی در یک مصاحبه گفته که روزی ۱۴ ساعت کار می‌کند. ۱۴ ساعت کار مفید در روز از نظر برخی از ما ها شاید چیزی غیرقابل‌باور باشد. شاید هم رسانه‌ها در مورد راحتی کارکنان گوگل بیش از حد مبالغه کرده باشند. تصور ما از کارکردن در گوگل، لم‌دادن روی کاناپه‌های نرم، بازی در مجموعه ورزشی گوگل، دریافت سهام گوگل و داشتن یک قطعه زمین در جزیره‌ای هست که می‌گویند گوگل همه آن را خریده است.
به هر صورت دکتر رضوی در ارتباط با کار در شرکت گوگل این‌گونه گفته است: ۴ سال پیش، وقتی که گوگل هنوز شرکت بزرگ و نامداری نشده بود، بنیان‌گذاران آن یعنی لری پیج و سرگی برین تصمیم گرفتند برای کارمندانشان، به جز کارهای شرکتی، خدمات دیگری را هم فراهم کنند. آنها واقعاً ایده‌های جالبی دارند. مثلاً چنین ایده‌ای داشتند که یک پزشک به طور مداوم در شرکت باشد و سلامت کارکنان را زیر نظر بگیرد. من هم جذب ایده‌های این دو نفر شدم و تصمیم گرفتم فعلاً موقت در این شرکت کار کنم. وقتی کارم را در گوگل شروع کردم، به‌خاطر فضای کوچک شرکت، مطبم ابتدا درون یک کمد بود. ولی همان اول فهمیدم که کار من می‌تواند خیلی مفید باشد. افرادی که با کامپیوتر کار می‌کنند، معمولاً ناراحتی‌هایی مثل دست، شانه و مچ پیدا می‌کنند و خیلی مهم است که از لحاظ فیزیولوژی، کامپیوتر به‌درستی روی میز کار قرار گیرد و فاصله مناسبی هم از شخص داشته باشد. مخصوصاً افرادی که روزانه ۱۲ تا ۱۳ ساعت با کامپیوتر کار می‌کنند. ما بعد یک مدت کوتاهی توانستیم این مشکل را در گوگل حل کنیم. بچه‌هایی که حدود ۲۰ سالشان هست معمولاً به دکتر مراجعه نمی‌کنند. ولی چون من آنجا بودم و دیدن من برایشان راحت بود می‌آمدند و من هم معاینه‌شان می‌کردم. حتی بعضی از این افراد یک سری ناراحتی‌هایی داشتند که شاید با نرفتن به دکتر، تا چندین سال تشخیص داده نمی‌شد.


ترانه رضوی


کارکنان گوگل خیلی دقیق هستند و وقتی که به آنها می‌گویی فلان بیماری را داری یا فلان علت را دارد، به‌راحتی نمی‌پذیرند و باید با آنها چانه زد. منظور اینکه وقتی سؤالی می‌پرسند، جواب ساده قبول نمی‌کنند و اکثراٌ دلیل، سند و مدرک می‌خواهند. این روزها مردم خیلی بیشتر از آنچه که باید به خودشان فشار می‌آورند و باید بگویم که واقعاً نگران همه‌شان هستم. آموزش‌های سلامتی و بهداشتی باید از همان اول کار شروع شود. چیزهای ساده‌ای مثل تغذیه و ورزش. اما برای کسانی که با کامپیوتر کار می‌کنند توصیه من این هست که هر یک ساعت، از پشت کامپیوتر بلند شوند، دست و پاهایشان را دراز کنند و دو دقیقه نفس عمیق بکشند. توصیه دیگر این هست که در روز حداقل ۶ هزار قدم و در حالت صورت ایدئال ۱۰ هزار قدم راه بروند، و اینکه در روز حداقل بین ۵ تا ۶ برش میوه یا سبزیجات بخورند. چون میوه و سبزیجات معمولاً جزء تغذیه این افراد نیست.
شرکت گوگل برای انتخاب کارمند بسیار سخت می‌گیرد. در سال یک میلیون تقاضا برای کار در شرکت گوگل وجود دارد که باید از چند آزمون عبور کنند و از این تعداد متقاضی تنها تعداد اندکی استخدام می‌شوند. اما از من برای کار در شرکت گوگل دعوت شد و برای من بسیار راحت بود. بسیاری از افرادی که در گوگل کار می‌کنند به‌خاطر کار طولانی‌مدت با کامپیوتر ممکن است دچار اختلالات متعددی شوند و بدون اینکه خودشان بدانند مثلاً ممکن است گاهی فشار خونشان بالا برود، بنابراین به‌جای اینکه بیرون از شرکت به یک مطب بروند، به من مراجعه می‌کنند. از دیگر مسئولیت‌های من، نظارت بر تغذیه کارمندان است. در گوگل چند آشپز حرفه‌ای وجود دارد. کافی‌شاپ‌های زیادی هم داخل شرکت هست. همه آنها روی غذای سالم با افزودنی‌های کمتر و نمک کمتر تمرکز دارند. یک متخصص تغذیه هم هست که گاهی به همراه او فهرست منو ها را بررسی می‌کنیم. به نظر من کار زیاد برای سلامتی زیان‌آور است و باعث زندگی بی‌تحرک می‌شود، و من اینجا هستم که اقدامات پیشگیرانه انجام دهم.
من از گوگل ممنونم که مرا با وبلاگ به هم‌وطنانم متصل کرد. مثل این می‌ماند که یکی از آرزوهایم برآورده شده باشد. روزانه نامه‌های محبت‌آمیز زیادی از ایرانیان دریافت می‌کنم که این را مدیون کارکردن در گوگل هستم. آقای سرگی برین به من توصیه کردند که وبلاگ بنویسم. چون با ایمیل برای کارکنان گوگل مطالب آموزشی می‌فرستادم و آنها هم تأیید می‌کردند که آن مطالب به دردشان می‌خورد. با خود گفتم پس چرا کسانی که خارج از شرکت هستند از آن استفاده نکنند. در ابتدا نوشته‌هایم در وبلاگ رسمی گوگل منتشر می‌شد ولی من پست‌های بیشتر و بیشتری نوشتم و وبلاگم را تحت نام خودم شروع کردم.

ارسال نظر

0دیدگاه

لطفاً پیش از ارسال نظر، خلاصه قوانین زیر را مطالعه کنید:
فارسی بنویسید و از کیبورد فارسی استفاده کنید.
نظراتی که شامل الفاظ رکیک و توهین آمیز و بحث های سیاسی و قومیتی، تبلیغ، لینک باشد منتشر نشده و حذف می شوند.

خبر خوب اینکه در مقالات آموزشی مطالب زندگینامه زنان موفق دنیا، مقالات زندگی سالم و ویدئوهای آموزشی استقلال مالی را برای ازدواج موفق و زندگی سالم خودتان برایتان قرارداده ایم.

دیدن نظرات بیشتر

تعداد کل نظرات: 0 نفر

تعداد سوالات ایجاد شده

0

دیدن همه سوالات

چک لیست های زندگی  جدید

هر روز چک لیست های جدید برای شما آماده و منتشر میکنیم.

تعداد کاربران استفاده کننده

0

دیدن چک لیست ها

راه اندازی سایت و سیستم سازی کسب و کار